Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Office-Club
avatar
Kolommen kunnen selekteren in Open Office
Geplaatst op 1 januari 2016 om 15:09 door Ex-lid

Iedereen kent het Windows Mail programma dat in kolommen is ingedeeld:
Ontvangen van/ onderwerp/ datum
Klik je boven op ontvangen : dan heb je alle zelfde verzenders onder elkaar. En zo kan je dit ook doen bij: onderwerp en op datum. Heel handig !
Vraag: ik heb een groot oud papieren document over serviezen wat ik in Open Office wil gaan invoeren met de kolommen: nummer/ naam decor servies/ onderdeel servies zodat ik heel snel serviezen met dezelfde naam of: onderdelen bij elkaar kan zoeken.
Is dat sowieso mogelijk ? Ik heb een probeersel gemaakt maar dat werkte niet...Het kan niet of ik doe het verkeerd. Wie helpt ?
(NB: ik heb geen Excel maar kan het evt daar wel of ook, wat ik wil ?)
Evt graag een link naar uitleg en graag in het nederlands

6 reacties
Bosjesman zegt:

Open Office heeft Calc, dat is zeg maar de gratis variant van Excel.
Hier wat ik Google op: 'Calc uitleg'
https://forum.openoffice.org/nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=1031​
succes

1 januari 2016 om 15:25.
avatar
Ex-lid zegt:

Dank voor je reactie en ja dat Calc overzicht heb ik ook eerder gevonden. Ik zie een overzicht, geen uitleg.Omdat ik weinig van Open Office afweet is het voor mij geheel ondoenlijk te achterhalen waar ik precies het antwoord kan vinden op mijn vraag die ik stelde....

1 januari 2016 om 15:50.
Truus zegt:

Het kan wel, maar wat u gedaan heeft kan ik zo niet zien :-) misschien kunt u die stappen nog even doorgeven? in Calc demeest waarschijnlijke werkwijze: selecteer de kolommen > kies 'Extra' en 'sorteren' en maak daar uw keuze van sorteren.

2 januari 2016 om 10:32.
avatar
Ex-lid zegt:

Dank je wel Truus voor deze tip.
Omdat ik nog vrijwel nooit iets met Open Office heb gedaan, had ik geen idee.

2 januari 2016 om 13:32.
avatar
Ex-lid zegt:

Ondertussen ben ik er achter dat via : gegevens>> sorteren beter kan bereiken wat ik wilde.
Andere vraag: ik wil in een kolom getallen onder elkaar zetten met een cijfer achter de komma, dus bv 5,5 of 4.5, maar dat lukt want Office zet ze om in een geheel getal dus in dit geval resp 6 of 5. Hoe kan ik die actie omzeilen aub ?

17 januari 2016 om 08:47.
Truus zegt:

In 'stijlen en opmaak' is het mogelijk aan te geven hoe waarden moeten worden weergegeven Calc

17 januari 2016 om 10:35.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Office-Club?
Office-Club