SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Office-Club
Excel
Geplaatst op 8 september 2016 om 19:11 door cnhvandijck

Goedenavond seniorwebleden.
Heb een vraag.
Werken met het originele programma EXCEL is mij veel te moeilijk.
Ik kan er gewoonweg niet mee overweg.
Toch wil ik een stukje administratie opzetten waarin ik in kolommetjes moet kunnen werken.
Kolommetjes die ik naar believen smaller of breder kan maken.
De vraag is of er ( buiten EXCEL ) zo'n programma bestaat en hoe dat dan heet.
Hoop op reacties.
m.vr.gr.

11 reacties
Dirk Boom zegt:

Ik begrijp wel dat het lastig is, kan het volgen van een cursus Excel, bijv. op een Seniorweb leercentrum, helpen?
Waarom zeg ik dit: een kolom breder/smaller maken is een kwestie van verplaatsen van de kolomrand m.b.v. de muis. Dit is goed uit te leggen.

8 september 2016 om 20:49.
Freedom zegt:

Probeer deze online curses eens ,het kost niets en alles wordt eenvoudig en duidelijk uitgelegd, klik op deze link. Starten met Excel
Freedom

8 september 2016 om 21:34.
TheoJ zegt:

anders probeer deze www.gratiscursus.be site eens.

10 september 2016 om 19:31.
kareltje zegt:

In Word kun je tabellen invoegen. Je kunt kiezen hoeveel kolommen en rijen.
Die zijn ook aan te passen wat breedte betreft.

10 september 2016 om 21:19.
cnhvandijck zegt:

Vraag aan Kareltje:
Welke versie van Word heb jij op je pc ?
Ik heb wordpad , maar dat is zeker niet hetzelfde als Word .
Moet ik dan Word eerst downloaden en is dit gratis ?
Misschien een paar rare vragen , maar mogelijk kom ik dan waar ik heen wilde : een programma waar ik zonder al dat gedoe met Excel gewoon kolommen kan maken waar ik bepaalde tekst in kwijt kan.
Hoop op antwoord. en ...............alvast dank natuurlijk

11 september 2016 om 16:20.
kareltje zegt:

Ik heb Word 2007, die komt uit Office 2007. Dat is betaald.
Het kan ook met Appache Open Office (Tekstdocument), dat is gratis en HIER te downloaden. Het taalpakket hoeft niet, hij staat op Nederlands.

11 september 2016 om 16:44.
Truus zegt:
als toch excel al op de pc staat:
Open excel, selecteer het aantal rijen en kolommen dat u wilt gebruiken en kopieer dat. Open Wordpad en plak de gekopieerde tabel. dmv de pijltjestoetsen kan eenvoudig in de tabel genavigeerd worden naar de gewenste plek (cel) en daar teksten geplaatst worden. Door op de lijntjes te gaan staan is het mogelijk de cel te verbreden en versmallen
(zie bijlage, helaas niet als rtf (= wordpad ) bestand opgeslagen omdat deze niet ondersteund wordt. )
12 september 2016 om 15:07.
TheoJ zegt:

Nu gaan we Excel plakken in Word en Wordpad en dan het formaat van de cellen aanpassen
Is dit makkelijker dan in Excel? Ik denk dat een paar uurtjes oefenen in Excel een stuk eenvoudiger is.
Met Calc van Open Office gaat het op dezelfde manier.
Open Office is gratis.

12 september 2016 om 16:00.
Dirk Boom zegt:

De oplossingen gaan uit van Excel. Ik zou het daarom bij de bron zoeken, d.w.z. leren omgaan met Excel.
Bij de alternatieven Libre/Open Office speelt hetzelfde.
Is aan te geven om wat voor soort administratie het eigenlijk gaat? Want misschien zijn er gemakkelijk te gebruiken administratiepakketten.

12 september 2016 om 21:21.
cnhvandijck zegt:

Beste respondenten.
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik kan volop aan de slag met de alternatieven voor het Excel gebeuren.
Om op de laatste vraag van Dirk Boom te antwoorden wil ik zeggen dat het om een soort lijst gaat waarop een kolom voor data , een kolom voor tekst , een kolom voor betaalde bedragen en een kolom voor totaalbedragen gaat.
Uiteraard met een kopregel , helemaal bovenaan om mijn lijst een naam te geven.
Nogmaals dank voor alle suggesties.

13 september 2016 om 11:35.
Dirk Boom zegt:

OK dan kunnen er ook wat rekenformules in Excel komen, zodat de bedragen automatisch bij elkaar opgeteld worden tot totalen.
Excel is hiervoor het beste middel, of een huishoudboekje-programma.

13 september 2016 om 17:11.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Office-Club?
Office-Club