Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Office-Club
Mededeling - donderdag 9 augustus 2018
Als club-gebruiker/bezoeker horen we graag uw mening over de SeniorWeb Clubs en vragen u daarom om mee te doen aan ons onderzoek. Aan de hand van de resultaten kunnen we de clubs optimaliseren zodat deze nog beter aansluiten bij de wensen van de gebruikers/bezoekers.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Mailadressen
Geplaatst op 3 februari 2017 om 17:18 door Jedan

Ik heb mijn contactpersonen geïmporteerd in Microsoft Office 2007
Hoe kan ik ze nu in het adresboek krijgen van Outlook 2007 ?
zJedan

11 reacties
Dirk Boom zegt:

Het is in te stellen naar welk adresboek Outlook standaard kijkt.
En bij schrijven van een e-mail is een adresboek te kiezen.
De plek van e.e.a. weet hopelijk iemand anders nog.
Mijn aanbeveling is echter om het adresboek naar de cloud te brengen, vroeg of laat wilt u dat als er een smartphone en/of tablet komt (zeer velen hebben dat inmiddels).
En als de ondersteuning van Outlook 2007 stopt, moet er ook iets gebeuren.
Wilt u desondanks de bestaande situatie handhaven, zorg dat tenminste voor een backup.

3 februari 2017 om 17:26.
Niekie zegt:

Van belang is dat het te importeren bestand een .csv bestand is.

Klik in Outlook op Importeren en exporteren in het menu Bestand.
Selecteer Gegevens uit een ander programma of bestand importeren en klik op Volgende.
Klik op Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (DOS) en klik op Volgende.
Blader in het vak Bestanden importeren naar het bestand dat u in stap 8 hebt gedownload en dubbelklik op het bestand.
Klik op een van de volgende opties:
Duplicaten vervangen door geïmporteerde items
Maken van dubbele items toestaan
Geen duplicaten importeren
Klik op Volgende.
Klik in de mappenlijst op de map met contactpersonen waarin u de geïmporteerde contactgegevens wilt opslaan en klik vervolgens op Volgende.
Als u velden wilt toevoegen of verwijderen om te bepalen op welke manier de contactgegevens in het nieuwe geïmporteerde bestand worden opgeslagen, klikt u op Aangepaste velden toewijzen.

Daarna moeten ze in het adresboek staan.

Overigens stopt de ondersteuning voor Office 2007 in April 2017.

Niek.

3 februari 2017 om 22:28.
Jedan zegt:

De contactpersonen zijn geïmporteerd als CSV bestand in MSOutlook 2007 en 2016.

Als ik bij 2016 in de balk op adresboek klik, verschijnen ook alle namen maar in 2007 gebeurt niets. Ga ik naar nieuwe mail en klik in 2016 op "aan" dan verschijnt het adresboek, maar in 2007 gebeurt dat helaas niet. Ik kan daar dus geen contactpersonen sorteren.
Jedan

4 februari 2017 om 16:01.
Niekie zegt:

Als die 2 versies van Office op 1 pc/laptop staan dan is het duidelijk, dat daar het probleem zit.

Niek

4 februari 2017 om 16:45.
Jedan zegt:

Niek,
Even ter informatie. Ik heb inderdaad 2 versies van MSOffice op mijn PC geïnstalleerd,
maar daar zit het probleem niet. Hier werken MS 16 en 07 allebei normaal.
Het probleem doet zich voor bij MS 2007 op de laptop.
We zoeken verder en alvast bedankt voor het meedenken.
Jedan

5 februari 2017 om 15:25.
Dirk Boom zegt:

Is mijn advies uit de eerste 2 zinnen van mijn reactie dd 3 febr om 17:26 uur al uitgeprobeerd?

Andere vraag: hoe worden de kennelijk lokaal opgeslagen bestanden gelijk gehouden?
 

5 februari 2017 om 16:34.
Jedan zegt:

Hr.Dirk Boom,
Ik begrijp Uw reactie van 3 februari eigenlijk niet. Ik heb de contactpersonen in MSOutlook staan, maar ze staan niet in het adresboek.
Ik heb een imap-account en de adressen staan ook in Outlook.com.
Als ik een mail wil maken in MSO 2007 op mijn laptop .en klik dan op "aan" verschijnen geen adressen wat wel gebeurt als ik met MSO op de computer werk. Bij gelegenheid zoek ik weer verder en meld wel als er een oplossing gevonden wordt.
Jedan

8 februari 2017 om 21:48.
Dirk Boom zegt:

Ik bedoelde dat er meerdere adresboeken kunnen zijn. Maar .... ik lees dat de mail IMAP is en dat de contacten op outlook.com staan. Dat is heel netjes.
Dan is importeren in Outlook niet nodig. Sterker nog: beter van niet.
Wel nodig is, dat Outlook gaat 'kijken' naar Outlook.com.
Outlook 2016 doet dat prima als het microsoft account erin is opgenomen.
Outlook 2007 heeft in mijn herinnering nog een z.g. connector nodig om dat te regelen. Ik zie dat hier staan incl. de link naar de connector.

8 februari 2017 om 22:09.
Jedan zegt:

Eureka.
Het probleem is opgelost. Vermoedelijk is er iets misgegaan met het CSV-bestand.
Ik heb het oude verwijderd en toen vanuit Gmail een nieuw gemaakt. Dit daarna overgebracht naar Outlook.com. Daarna was het simpel om het naar MSOutlook over te berengen. Alles werkt weer zoals het hoort.
Allen bedankt en wie weet tot het volgende probleem.
Jedan

10 februari 2017 om 22:34.
Dirk Boom zegt:

Mooi dat het is opgelost.
De noodzaak tot 'overbrengen naar MSOutlook' ontgaat mij, hoe worden de meerdere adresboeken nu gelijk gehouden?

11 februari 2017 om 09:00.
Jedan zegt:

Voor mij hoeven de adresboeken niet gelijk te blijven. Voor e-mail werk ik alleen met MSOutlook. Xxxx@gmail is wel mijn mailadres, maar stuurt meteen door naar MSOutlook en Outlook.com was nodig voor Windows 10.
Ik heb adressen als csv-bestand elders opgeslagen.
Jedan
 

11 februari 2017 om 16:00.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Office-Club?
Office-Club