Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Office-Club
Ophalen / zichtbaar van ingekomen mail in Outlook 2016
Geplaatst op 8 februari 2017 om 19:25 door debruycker

In Outlook 2016 werk ik met een 4-tal mailaccounts. Bij drie accounts komt de ingekomen mail -zichtbaar - snel binnen in Postvak In. Echter bij 1 account (kpnplanet.nl) is de binnengekomen mail niet meteen zichtbaar in postvak in maar moet ik een paar keer deze postbus in en uitgaan vooraleer de mail zichtbaar is. Iemand een idee hoe dit op te lossen is? De inkomende mail vanuit hotmail,gmail en kpnmail is wel meteen zichbaar in Outlook.

10 reacties
Dirk Boom zegt:

Mijn eerste gedachte is dat de server van kpnplanet wat langzaam werkt.
In Outlook 2016 is de voortgang van het synchronisatieproces onderin het scherm te volgen.
Beter is het te zien nadat Outlook alles heeft opgehaald. Klik dan links bovenin eens op 'alle mappen verzenden/ontvangen'. Er komt in het midden een schermpje tevoorschijn waar de 'Voortgang van verzenden/ontvangen in Outlook' goed te volgen is.
Ik heb er zelf 6 mailadressen (alle IMAP) in zitten al gebruik ik normaliter de mailapp.

8 februari 2017 om 20:01.
fred612 zegt:

Het is ook mogelijk dat het account staat ingesteld op om de 15 of 30 minuten mail ophalen

9 februari 2017 om 10:34.
Dirk Boom zegt:

Bij opstarten gaat Outlook meteen alle accounts synchroniseren. Per account zijn er tempoverschillen, afhankelijk van de serversnelheid van de provider en van de zich daar bevindende aantallen mappen en mails. Daarnaast synchroniseert hij alle accounts opnieuw na een ingestelde periode die standaard voor alle accounts gelijk is.
Outlook kan ook synchroniseren bij afsluiten. Bij mij staat dit uit omdat dit het afsluiten vertraagt.
N.a.v. Fred's reactie: Er is een instelling waar ik nooit naar heb gekeken, misschien is daar iets mis mee:
Kies: Bestand->opties->Geavanceerd, dan 'Verzenden/ontvangen'. Kies op dat schermpje eens voor 'bewerken'.

Knipsel.JPG
9 februari 2017 om 11:03.
fred612 zegt:

bij thunderbird ook bij opstarten allemaal maar daarna zoals per account is ingesteld , bij 1 om de 2 minuten en de anderen 60 minuten

9 februari 2017 om 11:13.
debruycker zegt:

Bedankt voor de tips.
Ik ben ermee aan de slag gegaan.
Maar ter verduidelijking: slechts bij mijn @kpnplanet.nl mailaccount blijft het 'probleem' het zichtbaar zijn van de binnengekomen mail. Ik moet telkens een paar keer naar een ander postvak in switchen vooraleer de mail zichtbaar is. Ze komen dus binnen maar zijn pas 'later' zichtbaar.

9 februari 2017 om 13:56.
fred612 zegt:

nogmaals tijd account instellingen onder w10 eerst bekijken

9 februari 2017 om 14:03.
debruycker zegt:

bedankt Fred. Heb dit net overal aangepast (daar waar dat nog nodig was) naar 'zodra items binnenkomen'

9 februari 2017 om 14:13.
fred612 zegt:

stond het anders bij kpnmail??

9 februari 2017 om 14:39.
debruycker zegt:

Nee daar stond het allemaal hetzelfde.

9 februari 2017 om 15:20.
Dirk Boom zegt:

Het betreft dus mail in Outlook 2016 (= onderdeel Office). Ik zou eens proberen:
Via de W10 instellingen (het wieltje), kies dan 'systeem', en vervolgens 'apps en onderdelen'.
Klik op Office 365 (of 2016), en kies 'wijzigen'. Daar is te kiezen voor 'repareren'. Baat het niet niet, dan schaadt het niet.
Een ander probeersel is: verwijder in Outlook de account van kpnplanet en voeg hem weer toe. Als het IMAP is, dan zal er niets verdwijnen.

9 februari 2017 om 15:51.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Office-Club?
Office-Club