Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Office-Club
Mededeling - donderdag 9 augustus 2018
Als club-gebruiker/bezoeker horen we graag uw mening over de SeniorWeb Clubs en vragen u daarom om mee te doen aan ons onderzoek. Aan de hand van de resultaten kunnen we de clubs optimaliseren zodat deze nog beter aansluiten bij de wensen van de gebruikers/bezoekers.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Moeite met office 365 OneDrive.
Geplaatst op 16 februari 2017 om 15:52 door marijac

Kan geen bestand kopiëren vanuit Documenten naar OneDrive.(video b.v.)
Er is iets niet juist met het wolkje bij het kopiëren.
Bijgevoegd het knipsel. Op de andere laptop staat er een normaal wolkje bij kopiëren. In de taakbalk staan bij beide LT een goed wolkje.
Ben al enige tijd aan het zoeken, maar nu de weg kwijt.
Hoop op bijstand leden.
Vr. Gr. Marijac.

KnipselOneDrivekopieren.JPG
9 reacties
marijac zegt:

Hier de taakbalk. Is normaal.

KnipselOneDrive.JPG
16 februari 2017 om 15:53.
Dirk Boom zegt:

Ik ga er vanuit dat het Windows 10 betreft.
Marijac, de bijlage die je laat zien geeft niet Onedrive weer maar hooguit een beschrijving.
Open eens de Verkenner.
Dat kan bijv. door klikken op het Windows logo linksonderin, dan komt het teken van de verkenner in zicht.
Of klik in de taakbalk op het vergrootglas en tik in: verkenner. Dan komt hij ook tevoorschijn.
Je ziet dan alle mappen incl. die van Onedrive.
Bij het te kopiëren bestand: klik erop en kies voor Kopiëren.
Ga dan naar de gewenste map op Onedrive, klik op de rechter muisknop, en selecteer Plakken.
Lukt het daarmee?

16 februari 2017 om 18:09.
marijac zegt:

Goede avond, Dirk.
Het programma werkt op de tweede LT goed. Als je op het wolkje van de tweede LT op de werkbalk, gaat staan met de aanwijzer geeft hij aan -Up-to-date- , met rechts geeft dat een menu te zien. Op mijn laptop krijg ik geen menu en geen -up-to-date-.
Ook op mijn tablet Samsung S is er niet mee te werken.
Onder de eerste bijlage zie je onder Bureaublad een soort pagina met daarin het een blauw vlakje met daarnaast -OneDrive-. Dit is bij de andere LT een gewoon wolkje. (dit alles in de verkenner dus). Heb niets kunnen vinden om te resetten, als dat al zou helpen. Denk dat de leverancier van de software geraadpleegd zal moeten worden als na een week zoeken het niet door mij is op te lossen met uw bijstand. Mijn Apparaat is een Asus N76V met windows 10.
Ik wacht dus nog enige suggesties af, en zeg bij voorbaat dank voor het willen meedenken.
Vr. Gr. Marijac.

16 februari 2017 om 18:41.
Niekie zegt:

Werk je op beide laptops met een Microsoft account en zo ja, is dit hetzelfde account?

In de gebruikers omgeving via C:\gebruikers\"uw gebruikersnaam" vindt u de map "Onedrive".
(als u windows 10 gebruikt).
Kunt u daar eens op dubbel klikken met links bij de lt die niet goed werkt.

Niek

16 februari 2017 om 19:19.
marijac zegt:

Goeden avond Niek.
Op de twee LT zijn twee verschillende accounts.
Verwijderen, overnieuw inladen; geen goede werking als gevolg.
Heb uw stappen gevolgd maar helaas geen OneDrive gevonden.
In de rij bij Sart staat wel OneDrive, maar dan in een mapje. Als ik deze aanklik kan ik mij aanmelden, maar dan volgt het bijgevoegde schermpje.
Op de taakbalk staat geen wolkje en ook niet in de verborgen pictogrammen.
Hij komt wel in de software lijst voor.
Niek, alvast weer mijn dank,
Vr. Gr. Marijac.

Knipseleenanderaccount.JPG
16 februari 2017 om 21:22.
Niekie zegt:
Oke twee verschillende accounts, maar zijn dat Microsoft accounts?

Kennelijk probeert u twee verschillende accounts in 1 OneDrive te backuppen/sychroniseren.
En daar heeft Microsoft kennelijk moeite mee.

U zult dus op de tweede laptop een nieuw Microsoft account moeten toevoegen, zoals omschreven in het schermpje wat u hierboven plaatst.
Dan heeft dat account een eigen OneDrive ruimte.

Niek
16 februari 2017 om 21:37.
marijac zegt:

Niek bedankt weer voor het meedenken.
Ik ga voor nu stoppen na al de handelingen, ook o.a. van Microsoft office 365 te hebben gelezen. Ieder account heeft recht op 1TB opslag in OneDrive volgens de beschrijving. Dus morgen weer nieuwe kansen.
Vr. Gr. en dank. Marijac.

16 februari 2017 om 21:47.
marijac zegt:

Nog even een reactie.
Heb Microsoft gebeld na een maand zoeken zonder resultaat.
Ben geweldig geholpen. Zij hebben de computer overgenomen en na anderhalf uur!
Is de comp. weer te gebruiken in de sky. Er was dus wel iets mis wat onbegrijpelijk was voor mij, daar het op de comp. van mijn vrouw feilloos was geïnstalleerd.
Ik wilde dit toch even doorgeven aan Dirk en Niek omdat zij altijd klaar staan met ondersteuning.
Dus dank beiden en vriendelijke groet van marijac.

17 februari 2017 om 19:22.
Dirk Boom zegt:

Dank voor je terugmelding Marijac.
Nu ik het nog eens zie .... zo'n boodschap als op 16/2 om 21:22 uur heb ik bij onze computer-inloop ook eens gezien. Dat is zo'n situatie dat ik het opgeef.

17 februari 2017 om 20:57.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Office-Club?
Office-Club