Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Office-Club
verzenden outlook lukt niet
Geplaatst op 5 oktober 2017 om 13:13 door eroktame

In vervolg op mijn vraag en de antwoorden onder de titel "afzender nieuw bericht outlook" heb een nieuw wachtwoord aangevraagd bij mijn provider en ik kan nu weer emails ontvangen maar het verzenden lukt niet. Ik heb van alles geprobeerd om bv via mijn accounts een oplossing te zoeken maar niet gelukt. Weet iemand hoe ik dit oplos?

9 reacties
Niekie zegt:

Dat ligt eraan wie de provider is. Elke internet provider heeft zijn eigen instellingen voor de e-mail server.
Ik zie dat uw provider versatel is.
hier leest u de instellingen van uw e-mail account. Het gaat dan de SMTP server.

Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25

Niek

5 oktober 2017 om 13:29.
eroktame zegt:

Dank je wel voor je antwoord. Ik heb hier ook naar gekeken maar ik gebruik 2007 en de informatie beging bij 2010. Jammer want 2007 wordt pas een paar dagen niet meer geüpload en nu al niet meer in gebruik bij Tele2.

5 oktober 2017 om 14:06.
Niekie zegt:

Eroktame. De link die geef gaat niet over 2007 of 2010. Die gaat gewoon over de instellingen van het e-mail account.
Ver daaronder leggen ze wel uit per programma hoe dat dan moet, maar de instellingen van de smtp server zijn gelijk en daar staat 2007 inderdaad niet bij.

Kijk hier bij "Situatie B" hoe je dat nu kunt instellen in Outlook 2007.

Niek

5 oktober 2017 om 16:22.
eroktame zegt:

Ik heb mijn pc bij ded vakman gebracht en zowel hij als Tele2 kunnen het probleem niet oplossen. Beide zeggen dat alle instellingen goed zijn maar ik kan vanuit@versatel nog steeds niets versturen. Wel is de regel bij een nieuw bericht achter VAN weer hersteld en wordt mijn email adres weer vermeld (waar alle ellende mee begonnen is) Om toch berchten te kunnen ontvangen EN te beantwoorden c.q. een nieuw bericht te kunnen versturen heb ik een nieuw emailadres aangemaakt in Outlook. is nu mijn adres xxxxxxx@outlook.com. Ik heb daar geen adressen in mijn adresboek staan maar kan wel een individueel adres uit mijn versatel adresboek gebruiken maar mijn groepen weer niet. Die worden geweigerd. Is er een manier om de adressen uit versatel adresboek over te brengen naar Outlook zodat ik deze daar kan gebruiken?

14 oktober 2017 om 16:26.
eroktame zegt:

vanuit@versatel moet zijn vanuit @versatel

14 oktober 2017 om 16:28.
Dirk Boom zegt:

Beste Ekotame,
Het hangt er vanaf waar het Versatel adresboek staat. Bij Versatel/Tele2? In Outlook 2007 (uit Office?). Zo'n adresboek is te exporteren en in Outlook.com te importeren (hier lopen al wat posts over).

14 oktober 2017 om 17:28.
eroktame zegt:

Het adresboek staat in Outlook 2007. Hoe is dat adresboek te exporteren en wat bedoelt u met (hier lopen al wat posts over)?

15 oktober 2017 om 14:06.
Niekie zegt:

Kijk eens of hier bij de instellingen voor het account een vinkje bij staat bij:
Selecteer de optie ‘Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist’.

Indien het er staat, verwijder het dan eens, want dat kan de oorzaak zijn.

Niek

15 oktober 2017 om 14:32.
Dirk Boom zegt:

Eerst even de mail herstellen denk ik, dan aandacht aan de contacten besteden indien nog nodig?
Met 'posts' bedoelde ik dat er al andere vragen over zijn in de Clubs.

15 oktober 2017 om 17:12.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Office-Club?
Office-Club