Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Office-Club
problemen met synchronisatie
Geplaatst op 7 oktober 2017 om 20:36 door hoe979

een map: "problemen met synchronisatie (alleen deze computer)" geeft mijn outlook 2016 aan in de 3 imap-accounts;
de mappen bevatten logbestanden met synchronisatiegegevens
het ene pop3 account heeft deze map niet
wat is wijsheid ? en bij voorbaat dank.

10 reacties
Dirk Boom zegt:

Tja wat staat er in het log?
Mijn ervaring is dat synchroniseren soms niet lukt. Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat het niet goedkomt.
Die synchronisatie heeft wel eens tijd nodig; wordt er altijd gewacht totdat Outlook de synchronisatie heeft voltooid?
Bij het synchroniseren worden lokale mappen gevuld en daardoor is Outlook 2016 minder snel dan de W10 mailapp, die ik o.a. om deze reden prefereer.

7 oktober 2017 om 21:30.
hoe979 zegt:

dit staat er in het log:

22:41:14 Versie van synchronisatieproces 16.0.8431.2079

22:41:14 Synchroniseren van postvak kwestie@home.nl...

22:41:16 Serverwijzigingen in de map Drafts synchroniseren

22:41:16 Serverwijzigingen in de map Postvak IN synchroniseren

22:41:16 1 item(s) toegevoegd aan offlinemap

22:41:16 Serverwijzigingen in de map Concepten synchroniseren

22:41:16 Fout bij het synchroniseren van de map

22:41:16 [8004DF03-0-0-560]

22:41:16 Lokale wijzigingen in de map Prullenbak synchroniseren

22:41:16 Serverwijzigingen in de map SentMail synchroniseren

22:41:16 Fout bij het synchroniseren van de map

22:41:16 [8004DF03-0-0-560]

22:41:16 Serverwijzigingen in de map Verzonden synchroniseren

22:41:16 Fout bij het synchroniseren van de map

22:41:16 [8004DF03-0-0-560]

22:41:16 Lokale wijzigingen in de map Geïnfecteerde items synchroniseren

22:41:16 Serverwijzigingen in de map Sent synchroniseren

22:41:16 Serverwijzigingen in de map Trash synchroniseren

22:41:17 6 item(s) verwijderd uit offlinemap

22:41:17 Serverwijzigingen in de map Spam synchroniseren

22:41:17 Gereed

7 oktober 2017 om 22:43.
Dirk Boom zegt:

Ik zou morgen eens opnieuw synchroniseren. Gebeurt er dan hetzelfde?
Via google vond ik dit advies.

7 oktober 2017 om 23:10.
BenWuring zegt:

Tja, wat is wijsheid.
Ten eerste, Outlook lijkt de laatste tijd nogal eens voor problemen te zorgen. Wat mij betreft reden om het advies van Dirk te volgen en een ander mailprogramma te proberen.
Zelf gebruik ik naast Outlook, Mail voor Windows 10, Thunderbird en eM Client. Vooral over deze laatste ben ik persoonlijk erg enthousiast. Het is snel, gratis en synchronisatie verloopt vlekkeloos. Nadeel: in de gratis versie 'slechts' 2 accounts mogelijk. In uw geval dus mogelijk niet geschikt. Of u zou bijvoorbeeld 2 accounts kunnen onderbrengen bij eM Client en 1 bij Mail.

Als tweede optie zou ik een aantal hulpprogramma's van Microsoft willen noemen, hoewel ik twijfel of ik deze hier moet aanraden. Bekijkt u de mogelijkheden eens hier
Wanneer u e.e.a. niet aandurft, dan natuurlijk geen van deze uitvoeren, maar adviseer ik om veiligheidshalve te kiezen voor één (of meerdere) van de aangegeven alternatieven.

7 oktober 2017 om 23:45.
Dirk Boom zegt:

Uhh BenW ... Ik had het niet over gebreken maar over snelheidsverschil.
Eerst maar eens samen met Hoe979 het probleem oplossen,
alternatieven is een ander verhaal.

8 oktober 2017 om 09:37.
BenWuring zegt:

Heb je gelijk in Dirk, maar wat ik bedoel is dat je regelmatig mensen ziet 'worstelen' met Outlook. Nu is Outlook op zich natuurlijk een prima mailprogramma, maar mogelijk te uitgebreid voor de 'gewone' gebruiker en meer voor de zakelijke gebruiker. Het kan eenvoudiger en minstens zo doeltreffend met een alternatief.
Uiteraard help ik met alle plezier om naar een oplossing te zoeken, maar de vraag is ook of je sowieso niet beter voor het alternatief kunt gaan. Zeker t.a.v. Gmail-accounts i.c.m. agenda functionaliteit. Zoals waarschijnlijk bekend werkt Microsoft (Outlook) niet graag samen met Google producten.

8 oktober 2017 om 09:55.
hoe979 zegt:

beiden dank, maar synchroniseren kan ik niet vinden; hoe ga ik dat doen en m.b.t. windows 10 mail; die heb ik geprobeerd maar heeft voor mij niet de mogelijkheden die outlook heeft; bovendien komen spamberichten in outlook apart en da's wel een voordeel vind ik.

8 oktober 2017 om 11:50.
BenWuring zegt:
Ik blijf het zeggen :), maar probeer eens eM Client of Thunderbird uit.
eM Client heeft hoe het er uit ziet veel overeenkomsten met Outlook, inclusief spam folder enz.
Het instellen van het/de account(s) is zeer eenvoudig.
En bevalt het niet, dan is het natuurlijk ook zo weer verwijderd. Kortom, geen risico.

Ik neem aan dat u ook Menno Schoone kent, tenminste van naam, de man achter zoveel goede tips omtrent het computergebruik onder Windows. Hij schrijft hieromtrent het volgende: zie deze link. Ik kan het niet beter vertellen.
8 oktober 2017 om 12:01.
hoe979 zegt:

oei, niet aan gedacht.... boek Schoone 2010 ligt hier binnen handbereik, wordt vervolgd

8 oktober 2017 om 13:31.
Dirk Boom zegt:

Overstappen van Outlook 2016 is onnodig, normaliter werkt het probleemloos. Ik zou eerst het probleem oplossen.
Betr. Synchroniseren: dat is verzenden/ontvangen. Het is IMAP dus mappen en mails in Outlook en bij de provider worden gelijk gehouden (= gesynchroniseerd). En dat geeft nu dus foutboodschappen. Eenmalig of altijd?
Ik zie trouwens zowel de mappen 'SentMail' en 'Verzonden', dus de mail wordt waarschijnlijk op meerdere apparaten gebruikt.

8 oktober 2017 om 16:24.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Office-Club?
Office-Club