Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Office-Club
gescande documenten in één document
Geplaatst op 6 oktober 2014 om 11:47 door moerbei

ik weet niet of ik bij de goede club ben?

Mijn vraag : hoe kan ik gescande documenten in één document plakken?

ik heb een samsung printer SCX -4200 en werk in windows 7

3 reacties
Jan.Koll zegt:

Meestal is de uitvoer van een scan een afbeelding en geen tekst. Die afbeelding met tekst kun je dan weer omzetten naar tekst ofwel “losse letters etc.” met z.g. OCR-software. Die tekst kun je dan achteraf bewerken en samenvoegen in één tekstdocument.

Een gratis OCR-programma met goede recensies is hier te vinden. Helaas alles alleen in het Engels. Let wel op dat er vaak fouten in zo'n uit een afbeelding getrokken tekst zitten dus goed nakijken is dan een “must”.

Als dit in eerste instantie op weg helpt kun je verder vragen stellen, maar eerst wilde ik even weten of ik in de goed richting denk.

Jan

6 oktober 2014 om 16:57.
Truus zegt:

Gescande documenten als pdf opgeslagen? Dan is daar een gratis programmaatje voor ( zogenaamde pdf merge ) die pdf samenvoegd tot een bestand. Vaak heeft echter de scanner ook de mogelijkheid om bij het  scannen  al aan te geven dat je alles in een bestand wilt opslaan. Wat zegt de gebruiksaanwijzing van uw scanner daarvan? 

6 oktober 2014 om 18:10.
Gerdiek zegt:

Omdat de vraag gesteld is onder Office neem ik aan dat u dat op pc / laptop hebt.
Plak de gescande documenten in Word en maak er eventueel meerdere pagina's van.
Daarna is het mogelijk om het als PDF op te slaan.

6 oktober 2014 om 22:51.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Office-Club?
Office-Club