SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Office-Club
Outlook en windows 10
Geplaatst op 5 augustus 2015 om 19:50 door Herman99

Hallo, Ik werk met mailprogramma Outlook (onderdeel van Office 2013). Ik heb gisteren de update naar Windows 10 gedaan. En nu kan ik geen PPS meer openen.!Venster geeft aan dat de pps niet gelezen kan worden in PowerPoint.Er is ook een knop "Help weergeven". Daar staat dat anti-virus programma verhinderd dat presentatie goed werkt ( NORTON).Oplossing zou zijn...controleren of virusprogramma goed werkt en bijgewerkt is. Als dat alles OK is,dan maar tijdelijk je virusprogramma uitschakelen. Dat is toch van de zotte....heeft altijd goed gewerkt. Wie heeft een oplossing?
groet,
Herman

14 reacties
Niekie zegt:

Ik kan daar nog helemaal niets over vinden.
Ja wel iets: dat norton de pps scant voor het opstarten. Maar dan zou er in de powerpoint een beestje moeten of kunnen zitten.

Maar ik zou even proberen om Office 2013 te herstellen via het configuratiescherm en dan Software.
Klik daar rechts op het programma en kies "herstellen"

Niek

5 augustus 2015 om 23:11.
Marixius zegt:

Verander de extensie pps eens in ppt en kijk of Powerpoint dan wel het bestand kan openen. Heb je in Outlook de betreffende bijlage eerst opgeslagen, of heb je via dubbelklik op de bijlage Powerpoint opgestart?

5 augustus 2015 om 23:23.
Herman99 zegt:

Via een dubbelklik op de bijlage Powerrpoint
Herman

6 augustus 2015 om 09:12.
Herman99 zegt:

Niek,sorry voor mijn onwetendheid. Maar ik weet nog niet hoe ik in conf.scherm kom bij W10.
Ik zal dat zo snel mogelijk bestuderen.
Herman

6 augustus 2015 om 09:14.
Marixius zegt:

Rechtermuisknop klikken op de startknop linksonder, dan krijg je een lijstje te zien waar het configuratiescherm tussenstaat.
Een andere mogelijkheid om snel te vinden wat je zoekt is gebruik maken van de Zoekfunctie. Naast de Startknop zit een vergrootglasicoon op de taakbalk: vul in het zoekvenster in Confi....
"Zoeken" staat ook onderaan in de lijst van alle apps.

Sla de powerpoint bijlage eens op, en probeer daarna eens het opgeslagen bestand te openen. Laat even weten of dat wel werkt.

6 augustus 2015 om 09:55.
Herman99 zegt:

Marixius, ik had het inmiddels gevonden. Maar het probleem is nog niet opgelost.
Herman

6 augustus 2015 om 13:17.
Herman99 zegt:

Ik heb inmiddels het conf.scherm gevonden. Maar het probleem is nog niet opgelost.
Ik heb de PowerPoint bijlage opgeslagen,en daarna proberen te openen.Ook dit lukt niet.
De volgende melding komt dan tevoorschijn in venstertje:
"Kan de toepassing niet correct starten (0xc0000022 ). Klik op OK om venster te sluiten.

groet,
Herman

6 augustus 2015 om 19:11.
Herman99 zegt:

Niek,
Wat betreft je eerste tip om het programma te herstellen via software in conf.scherm...dit lukt hier niet. Herstellen staat hier niet bij. Alleen verwijderen en wijzigen. Maar ik weet niet wat wijzigen inhoudt.
Groet,
Herman

6 augustus 2015 om 19:19.
Niekie zegt:

Als je wijzigen kiest krijg je als het goed is ook de kans "herstellen" te kiezen.
Mocht herstellen niet helpen, wil je me dan eens laten weten welk antivirus programma je gebruikt?

Niek

6 augustus 2015 om 21:36.
Marixius zegt:

Antivirusprogramma is Norton (staat in de vraagstelling).
Als herstellen niet lukt, dan kun je ook het programma verwijderen en daarna opnieuw installeren. Een andere mogelijkheid is om bij Microsoft de gratis Powerpoint viewer op te halen en die te installeren.

6 augustus 2015 om 23:22.
Herman99 zegt:

Hallo Niek en Marixius,
Er was inderdaad nog een optie "herstellen". Twee zelfs. Snel en uitgebreid. Met de laatste lukte het. Als ik nu de bijlage in de mail aanklik (dubbelklik), dan begint de muziek al te spelen,maar dan nog geen beeld.Dan moet ik eerst het powerpoint-pictogram linksonder bij start aan klikken. Eerder hoefde dat niet.! Maar ik ben zo wel tevreden. Heel hartelijk dank voor jullie hulp.
m.v.g.
Herman

7 augustus 2015 om 10:12.
Niekie zegt:

Oke. Bedankt voor het terugmelden.

Niek

7 augustus 2015 om 12:52.
WaalBosch zegt:

Dag Herman,
Ik heb het zelfde met windows 10 en office 2013 en Norton maar bij mij is het maar één ppsje de andere gaan wel normaal open ik denk dat er in de pps die je ontvangen heb een foutje zit.
M.v.g Piet

8 augustus 2015 om 14:47.
Herman99 zegt:

Hallo Piet,
Dat weet ik niet. Kan ik niet meer achterhalen,omdat ik een herstelprocedure heb doorgevoerd.Het zou inderdaad best zo kunnen zijn.Maar hij doet het op dit moment weer goed.
m.v.g.
Herman

8 augustus 2015 om 16:46.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Office-Club?
Office-Club