SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Office-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Icoon verwijderen
Geplaatst op 5 oktober 2015 om 12:21 door Harie

Op het bureaublad heb ik een icoon van CloudAV welk geopend wordt in Exel verwijderd naar de prullebak maar als ik de computer opstart komt het weer terug. Hoe kan ik dit verwijderen ?

6 reacties
Niekie zegt:

Cloud AV is hoogst waarschijnlijk een trojan ofwel een op een virus lijkend programma. Ik kan alleen sites in het Engels er over vinden en de Nederlands talige sites, proberen je gelijk rotzooi aan te smeren om het tegen betaling te verwijderen.

Ik zou sowieso eens een diepe scan doen met jet antivirus programma.
Als het dan nog niet weg is het volgende:

Begin met een scan met ADWcleaner hiet op te halen. Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: Hier op te halen en verwijder alles wat gevonden wordt.

Buiten deze twee kan je ook nog: Junkware Removal Tool gebruiken. Hier op te halen. Het maakt wel tevoren een backup van het register.

Als je met IE surft kan je daarna via het menu Extra, Internet Opties en dan het tabblad Advanced je instellingen opnieuw instellen.

Kijk in het menu “ extra “ ook even naar het "Invoegtoepassingen beheren". Zorg dat daar maar 1 zoek machine staat en dat mag Bing of Google zijn.

Niek

5 oktober 2015 om 13:12.
Harie zegt:

Dit is wat er zoal in het Cloud Av staat en de virusscanners kunnen het niet ontdekken. Je moet het met Exel openen om de inhoud te zien.

Knipsel.JPG
5 oktober 2015 om 17:30.
Niekie zegt:

Cloud AV wordt gezien als een zeer hinderlijk ding.
Maar CloudAV (zonder spatie) kan gewoon een log zijn van Panda Cloud Antivirus.
Ik las elders dat je Panda gebruikt.
Zou je daar eens in de instellingen kunnen kijken of je het maken van een logbestand uit kunt zetten. Daarna verwijder je het excel bestand en kijkt of het terug komt.

Over Panda Cloud AV:
In de sectie Geavanceerde instellingen kunt u de waarschuwingen in- of uitschakelen die door Panda Cloud Antivirus worden weergegeven als er malware wordt gedetecteerd en de instellingen opgeven voor het geavanceerde logbestand.

Het geavanceerde logbestand is een tekstbestand met technische gegevens over de scans die zijn uitgevoerd. Als u het logbestand in een andere map wilt opslaan, geeft u de gewenste map op in het veld Pad.

En ten slotte, als u de rapporten en statistieken uit Panda Cloud Antivirus wilt verwijderen, klikt u op de knop Wissen.


Niek

5 oktober 2015 om 19:25.
Harie zegt:

Het is hiermee nu opgelost.

6 oktober 2015 om 09:58.
Niekie zegt:

Dat is mooi. Het was dus van Panda en het log is nu uitgeschakeld, of heb je ergens anders geplaatst neem ik aan.

Niek

6 oktober 2015 om 15:09.
Harie zegt:

Nee, ik heb het nergens ander geplaatst.

6 oktober 2015 om 15:12.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Office-Club?
Office-Club