Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Pc en randapparatuur-Club
Internet verbinding valt weg
Geplaatst op 4 november 2015 om 22:09 door HenkW

Ik heb het volgende probleem: Het wifi sinaal valt volgens mij aaf en toe weg. Somt wel twee keer op een dag. Ik heb KPN glas met een Experiabox 10 als modum. Verbinding IMAP SSL. Opeens komt er een geel diehoekje in het wifi signaal te staan. Dan ga ik met de muis en klik rechts en dan komt er te staan ''probleem oplossen''. Dan gaat windows aan de gang en dan krijg ik de tekst te zien ''Standaard gateway is niet beschikbaar" . Betekend dit dat ik er een wifi versterker er tussen moet zetten. De experiabox zit in de meterkast met nog meer elektronisch apparatuur. Al meerdere keren de experiabox vervangen van 8, 9, en nu 10. Wie kan me helpen met dit probleem.

20151030HWstoringwifisignaal.JPG
19 reacties
Freedom zegt:

Haal die experiabox Uit de meterkast!
Sluit de experiabox aan in de huiskamer, dan krijg je volgens het tv-programma Rader een beter signaal.
Soundman

4 november 2015 om 22:30.
Dirk Boom zegt:

Ik probeer het met wat vragen:
Er is kennelijk sprake van een storing maar waardoor? Is het de PC, of iets in de meterkast?? Gebeurt het wegvallen ook bij gebruikmaking van een andere computer? Staan er meerdere computers tegelijk aan en wordt er dan veel gedownload?
Alleen maar een driehoekje duidt niet op een zwak signaal. Met hoeveel streepjes is het signaal gevuld (geeft de sterkte van het signaal aan).
Ik zie bij mijn laptop ook wel eens zo'n driehoekje. Andere apparaten in huis hebben het niet. Vandaar dat ik denk dat het aan de computer kan liggen.

4 november 2015 om 22:34.
Niekie zegt:

Je kunt ook DIT programma op de laptop downloaden en installeren.
Met inSSIDer kun je alle netwerken bekijken die in de buurt "uitzenden".

Een router of een Experiabox (modem/router) heeft normaal 12 of 13 uitzend kanalen. Als er veel netwerken in de buurt op hetzelfde kanaal uitzenden, kan dat plotselinge storingen geven.

Maar de Experiabox in de meterkast is ook zeker geen goed idee.

Niek

4 november 2015 om 22:57.
HenkW zegt:

Experiabox verplaatsen is geen optie. Ik ga ook met een kabel naar boven want daar staat een desktop W7. Het signaal is meestale 5 streepjes soms even 4. Ik verdenk ook eigenlijk mijn laptop W8.1 want KPN zegt dat de experiabox door het hele huis kan komen. Ik ben daar in de KPN winkel geweest voor een wifiversterker en moest toen mijn experiabox meebrengen want dan kreeg ik gratis de 10. Dus dan moet ik eigenlijk met de laptop naar de computerzaak want er loopt nog een verzekering tot 15-04-2016. Ik heb me al eerder af zitten vragen of het misschien de netwerk kaart is die af en toe een hik heeft. Of kan dat niet?

4 november 2015 om 23:00.
HenkW zegt:

Niek, ik heb KPN service tool en kan precies zien hoe de bezetting is per kanaal. Ik zit op een vrij rustige plaat kanaal 13 en ik kan met deze tool zo het kanaal veranderen wat ik al vaker gedaan heb. Zou dat kunnen van die netwerkkaart in de laptop?

4 november 2015 om 23:18.
Niekie zegt:

Yep dat zou zeker kunnen.
Als je die inSSIDer als app trouwens op je mobiel zet, kan je op elke locatie in de woning globaal de signaal sterkte meten van alle kanalen in de buurt.

Hoe is het met de verbinding van andere wifi apparaten? Valt die ook weg, als de laptop zonder zit?
En een netwerkkaartje kan inderdaad zoiets veroorzaken (al vallen ze dan vaker helemaal uit) , of een breukje in de antenne draad, die bij laptops in de rand van het scherm zet verwerkt, waardoor de ontvangst een stuk slechter is of wordt.
5 streepjes is prima, vier kan al heel wat schelen. Ik heb er op zolder 4, maar de snelheid van internet loopt dan gelijk met grote sprongen terug.

Niek

4 november 2015 om 23:26.
HenkW zegt:

Ik zit ongeveer 6m van de experiabox vandaan met daartusen twee houten deuren. Op mijn mobiel heb ik niets gemerkt van het wegvallen. Als ik de laptop vast aansluit gaat dit signaal dan ook over de netwerkkaart of loopt deze buiten de kaart om?
Boven heb ik iets minder signaal maar nog altijd vier streepjes. Kan dat onderzocht worden die netwerkkaart of is dit moeilijk?
Henk

4 november 2015 om 23:42.
Niekie zegt:

Als je de laptop met een utp kabel aansluit, gaat het verkeer over de andere netwerkkaart.
Kijk maar eens bij apparaatbeheer en klik het plusje open voor "netwerkadapters".
daar staan er minimaal 2. Eén wifi en één lan.

Zo'n wifi netwerkkaartje testen is bijna niet mogelijk.
Het is in zo'n geval vaak zaak, om andere oorzaken van het probleem uit te sluiten, voordat je die gaat vervangen.

Wat je nog wel kunt proberen: om bij de fabrikant van de laptop de laatste drivers op te halen en te installeren voor de wifi netwerkkaart. (soms zit daar een verbetering in.)
Als je merk en type (van de sticker achterop de laptop) hier neerzet, wordt er even hier naar de goede link gekeken. Vermeld dan wel even het gebruikte besturing systeem.
Op de site van de fabrikant kan je soms ook lezen, dat een bios update deze klachten kan oplossen, al komt dat minder vaak voor.

Overigens is bij de meeste laptops, zo'n netwerkkaartje heel simpel te vervangen.

Niek

4 november 2015 om 23:51.
HenkW zegt:

Niek, het is een Toshiba Satellite C855-22E. Anders leen ik eerst wel een wifi versterker en zet deze in de kamer waar ik met de laptop zit. Ik heb trouwens nog garantie tot april 2016.
Henk

5 november 2015 om 00:01.
Niekie zegt:

Ik mis nog 6 letters achter C855-22E (iets wat begint met PSC of PSK) Er zijn nl 6 types C855-22E.
Op deze site kan je ook zelf die gegevens invullen overigens.

En ik mis het gebruikte besturing systeem.
Ja als je zo'n ding kunt lenen, is het natuurlijk ideaal.
Toshiba is trouwens één van de betere merken.

Ik had het hier thuis met een MSI (ook garantie) met dezelfde klachten. En bij garantie ga ik er zelf niet aan het prutsen. Kon hem gratis laten ophalen en kreeg hem terug met een nieuw wifi kaartje erin.

Niek

5 november 2015 om 00:21.
HenkW zegt:

Thoshiba Satellite C855-22E partno PSCBYE-04PooNDU.
Ik ga eerst testen met wifi versterker en als ik zeker weet dat het aan laptop ligt dan breng ik hem weg naar Paradigit want daar komt hij vandaan.
Niek bedankt voor de info.
gr. Henk

5 november 2015 om 07:46.
Eenhoorn. zegt:

Eenhoorn, heeft ook kpn/glasvezel en experiabox..
Wat er bij U aan de hand is weet ik niet.???
Bij mij waren ook velen problemen zowel in de Tv-internet -telefonie..
Kpn/glasvezel heeft het op gelost.!!!
Probleem, zat uiteindelijk in de binnenkomst. De telefoonstekker. Deze is opengemaakt en er zijn overtollige draadjes eruit gehaald. geheel vervangen door nieuw,probleem opgelost.
Vergeet niet, dat een verouderde lijn samen komt met vernieuwde apperatuur. ER hoeft ergens maar een klein breukje te zijn en je hebt storingen.. Advies net zolang bellen totdat het opgelost wordt. Je betaald er voor.

6 november 2015 om 07:50.
HenkW zegt:

Ik heb een nieuw Experiabox 10 en vanaf de experiabox ga ik bedraad (kabeltje) naar een desktop en daar heb ik geen verbindingsproblemen mee. Ik denk dat het daadwerkelijk aan de wifi kaart in de laptop ligt wat ook Niek beaamt als ik volgend weekend er een wifi versterker er voor proef tussen heb zitten. bedankt voor de info. gr. Henk

6 november 2015 om 09:11.
Niekie zegt:

Er staan de drivers voor je Toshiba met Windows 8.1. Alleen er zijn geen drivers voor Windows 10. Maar je hebt nog steeds het besturing systeem niet vermeld.
Er is ook een bios update beschikbaar zie ik.
Meestal werken de drivers voor W8.1 ook goed voor W10.

Niek

6 november 2015 om 12:41.
HenkW zegt:

Sorry Niek, het is w 8.1. Ik had hem zelf al ingevuld. maar ik wacht nog even tot ik volgend weekend de wifi versterker te leen krijg. Daarna kan ik meer zeggen. Ook wil ik alles niet door elkaar halen want zoals je weet zit ik ook nog met het probleem van e-mail op W 7.

6 november 2015 om 12:49.
HenkW zegt:

Nog geen wifi versterker er tussen gezet maar wel Leverandcier gebeld i.v.m. garantie. Deze adviceerde mij om eerst op mijn laptop de hele code van mijn wifi weg te halen en daarna de code weer opnieuw in te voeren. Ik vond dit een beetje belachelijk maar heb dit toch gedaan. Ik ben nu vier dagen verder en heb nog geen fout melding gehad behalve gisteren (KPN netwerk). Ik heb een laptop van Toshiba Satellite C855-22E. Wie heeft er wel eens gehoord van deze oplossing?

21 november 2015 om 16:27.
Niekie zegt:

Nog nooit van gehoord. "code weghalen"... Wel van drivers de-installeren en weer installeren, maar nee dit niet.

Niek

21 november 2015 om 16:58.
HenkW zegt:

Niek, voorlopig doe ik niks ik heb al wel bij dat telefoongesprek een ticket gekregen voor verzending. Bedank. Henk

21 november 2015 om 17:36.
Niekie zegt:

Oke bedankt voor het terug melden en graag gedaan.
Niek

21 november 2015 om 22:17.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Pc en randapparatuur-Club?
Pc en randapparatuur-Club