Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Pc en randapparatuur-Club
Blauw scherm
Geplaatst op 20 januari 2016 om 15:20 door appelspoel

Goede middag, hier ben ik weer.....
Zo af en toe, en dan vooral als ik even weg ga en de computer aan laat staan, verschijnter een blauw scherm met daarop de tekst:
Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. Er worden foutgegevens verzameld. Hierna wordt de computer opnieuw opgestart. ( ....% voltooid)
De tekst verdwijnt redelijk snel. Het is me één keer gelukt een foto van de melding te maken.( zie bijlage) De tekst met verwijzing naar internet is soms hetzelfde , dan weer anders.
Behalve wat op de foto staat stond er ook :
PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA
CRITICAL_PROCESS_DIED
PFN_LIST_CORRUPT
INTERNATIONAL-POWER_ERROR

Soms komt het blauwe scherm echter ook als ik gewoon aan het "computeren" ben.

Ik werk op een Acer Aspire V3
Windows 8.1 IE 11
Morgen ga ik wel om informatie naar de winkel, ( ik heb geen garantie meer..) maar misschien heeft iemand nog bruikbare informatie voor mij.

Groet, Mien

blauwscherm.JPG
50 reacties
Niekie zegt:

Mag ik weten welke Windows u gebruikt en alle specificaties van de pc/laptop?
Het probleem kan veroorzaakt worden door een driver van AMD (bedrijf wat processors maakt en videokaarten) .
Als het Windows 10 is, met een amd videokaart, las ik hier een paar oplossingen (Engels talig)

Niek

20 januari 2016 om 17:19.
appelspoel zegt:

enkele specificaties: Windows 8.1 - processor Intel (R) Core(TM) i7-4702 MQ CPU @2.20GHz RAM geheugen 16.0GB ( 15.9 GBbeschikbaar) 64 bits besturing

De laptopheeft een 120 GB SSD + 1TB HDD

Voor alle zekerheid heb ik het nog even gekopieerd

Mien

Knipseleigenschappenvandecomputer.GIF
20 januari 2016 om 20:10.
Niekie zegt:

Ik kom er zo niet uit. Kan je bij "Apparaatbeheer" kijken welke videochip of kaart er misschien inzit.
Er zijn nl. behoorlijk veel Acer Aspire V3 laptops.
Of: Achter V3 hoort nog een heel rijtje cijfers/letters, mogelijk staan die op de onderzijde. Als de type aanduiding volledig is, kan ik misschien meer zeggen en kan de oplossing mogelijk éénvoudig zijn.

Niek

20 januari 2016 om 21:11.
appelspoel zegt:

Bij Apparaatbeheer staat een heleboel maar nergens zie ik iets dat op video of kaart lijkt.

Op de laptop staat: Aspire V3-772G
intel Core tm 17-4702MQ 2.2 GHz with TurboBoost up to 3.2 GHz
NVIDIA (rondje met een r erin) GeForce GTX 760 M
Nog iets over de grootte van het apparaat, Memory, Blue-ray Disc RE drive
Acer Nplify 802.11a/g/n+BT 4.0

Op de rekening staat ook wat gegevens...die heb ik gescand en hier als bijlage bijgedaan.

Om te zien wat er aan de achterkant staat moet ik de PC uitzetten. Maar misschien vindt U in deze gegevens al wat bruikbaars.

001.jpg
20 januari 2016 om 21:48.
appelspoel zegt:

ik heb een foto gemaakt van de gegevens op de onderkant van de laptop..
zie bijlage... hopelijk is het te lezen....

DSC01235.JPG
20 januari 2016 om 22:09.
Niekie zegt:

Kijk hier kan ik wat mee. :-)
Het lijkt een driver probleem te zijn. (niet van iets van AMD, want dat zit er niet in) De videokaart is van Nvidia.

Nu ben ik me bewust van het feit dat het heel moeilijk wordt, maar je zou hier Blue screen view kunnen downloaden. (helemaal onderaan op de pagina.
Die analyseert het bsod log en daar haal je dan vaak de oorzaak van het bsod uit.
Het log zou je hier kunnen plaatsen.

Ik hoop dat het gewoon een onjuiste driver is van een stukje hardware en dat het niets ernstiger is.
Als je het niet aandurft (en dat kan ik me heel goed voorstellen, ga dan gewoon naar de winkel waar je hem gekocht hebt.

Niek

20 januari 2016 om 22:53.
appelspoel zegt:

Er staan 3 mogelijkheden:
Blue Screen View (zip file)
Blue screen View with full install/unstall support
Blue screeen View 64 bit (zip file)

Als ik de juiste ( welke?) zou downloaden, krijg ik dan een programma in zip, dat ik eerst moet uitvouwen en moet ik dan de aanwijzingen( engels neem ik aan) volgen, of gaat het programma meteen analyseren?
Of komt er meteen een log, dat ik als bijlage kan plaatsen?
Ik ga het inderdaad een beetje eng vinden en ga er een nachtje over slapen.

Als ze in de winkel een kapitaal gaan vragen voor de reparatie, dan ga ik het waarschijnlijk toch proberen.
Mien

20 januari 2016 om 23:11.
Niekie zegt:

Inderdaad, zo denk ik er ook over.
Ik zou de laatste nemen, want je hebt een 64 Bit Windows 10 neem ik aan.

Niek

20 januari 2016 om 23:38.
appelspoel zegt:

Goedemorgen....
Nee, ik heb Windows 8.1 , wel 64 Bit.
Is dat een probleem?
Ik heb de laptop nog niet overgezet omdat- als het blauwe scherm komt- de computer uitgezet wordt en opnieuw opstart. Als dat tijdens de installatie van Windows 10 zou gebeuren, ben ik nog verder van huis dacht ik.

Dus ik heb nog 8.1 !

21 januari 2016 om 07:40.
Niekie zegt:

Nee hoor dit moet ook werken op Windows 8.1.
Niek

21 januari 2016 om 10:07.
appelspoel zegt:

oké...in dewinkel beginnen ze al met €50,- voor het nakijken. Dan moeten we maar afwachten wat ze vinden en hoeveel dat gaat kosten...
Dus ik ga toch maar proberen via uw link te downloaden....maar die taak til ik even over het weekend heen!
U hoort wel wat het geworden is...lukt het niet, dan kan ik altijd nog naar de winkel.
Prettig weekend.
Mien

21 januari 2016 om 22:47.
appelspoel zegt:

Hallo,
Ik heb gedownload, de zipbestanden uitgepakt en krijg dan de volgende 3 mogelijkheden. Welke moet ik aanklikken? De toepassing?
Er bestaat niet de mogelijkheid dat, als ik dat doe, de pc het helemaal af laat weten?
Ik kijk weer uit naar uw antwoord.
Mien

knipseldownload.GIF
26 januari 2016 om 12:34.
Niekie zegt:

Dat is de middelste de BluescreenView Toepassing. Daar klik je dubbel op met links en dan gaat tie aan het werk.

Niek

26 januari 2016 om 16:22.
appelspoel zegt:

Er kwamen een heleboel gegevens, van alle blauwe schermen die er de laatste 2 jaar geweest zijn. Die van vandaag stond bovenaan. Ik heb geprobeerd het hele scherm te "knippen"

Mien

Minidump.GIF
26 januari 2016 om 17:33.
Niekie zegt:
Ik zie maar een deel, want rechts staat nog veel meer.
Kan je het niet kopiëren en plakken in Word en dan als bestand bij een bericht voegen?

Niek
26 januari 2016 om 17:59.
Toorenburgh zegt:

Blauw scherm duidt, zoals Niek al schrijft, vaak op een corrupte driver.Heb jullie correspondentie doorgelezen. Appelspoeltje: NVDIA heeft een driver-analysetool en websiteom de juiste driver van GeForce GTX 760M te downloaden, ziehttp://www.nvidia.com/Download/Find.aspx.
Hopelijk biedt NVDIA je uitkomst, maar kan mij goed voorstellen dat je dit probleempje liever door de winkel laat verhelpen.

26 januari 2016 om 19:54.
appelspoel zegt:

Toorenburgh: dank voor uw aanwijzing. Maar zoals u misschien wel uit mijn correspondentie met Niek hebt kunnen opmaken, ben ik niet zo'n ster in technische dingen. Ik probeer nog even door te sturen en als het dan niet lukt zullen we de portemonnee in de winkel moeten trekken.

26 januari 2016 om 21:37.
appelspoel zegt:

Hallo Niek,
Ik kon het eerste scherm wel kopiëren en plakken, maar dat kon niet op een pagina in word. Veel te breed. Zelfs als ik de pagina liggend maakte. Als ik de tekst verkleinde kwam hij gewoon groot in word. Dus er kwam maar een gedeelte tevoorschijn.
Hoe ik het gedaan heb weet ik niet meer, maar op een zeker moment kreeg ik de crashlist in beeld, die ik kon selecteren, kopiëren en plakken in word.
Hopelijk hebt u daar wat aan.
Zo niet, dan vind ik het ingewikkeld genoeg geweest en stap ik - zoals ik al tegen mijnheer Toorenburgh zei- toch maar naar de winkel.
Maar vooralsnog ben ik benieuwd of u er wat mee kunt.
Mien

Bijlage: CrashList.html
26 januari 2016 om 21:42.
Niekie zegt:

Dit is al heel wat, maar laat alle BSOD's zien van de afgelopen tijd tot 10 september 2014.
Ik zie wel dat de oorzaken verschillen zijn, maar klik eens op de bovenste en kopieer dan de tekst die in het onderste scherm verschijnt. (Je klikt 1 keer in het scherm en drukt dan op CTRL+A om alles te selecteren en dat plak je weer in Word. )

Dan kan ik mogelijk lezen, wat de oorzaak is van de laatste crash
Hier zie je een stukje uitleg over Bluescreenview.

En als het te lastig of moeilijk wordt (en dat kan ik me heel goed voorstellen) zeg het dan, dan stoppen we gewoon.
Aan de andere kant, we zijn nu bijna bij een punt dat we een mogelijke oorzaak kunnen vaststellen, al heb ik dan van meer craches de logs nodig.
Mocht je hem wegbrengen naar een rep. bedrijf, vertel waar de gegevens van BluescreenView staan, dat scheelt hoop ik weer wat tijd.

Niek

26 januari 2016 om 22:11.
appelspoel zegt:

Het lijkt alsof niet alles op de pagina's kan, maar ik stuur het hierbij, en ik heb ook nog een overzichtje met gegevens "geknipt". Ik merk dat je niet 2 bijlages tegelijk kunt doen. Het knipsel komt hierna.
Mien

Bijlage: ntoskrnl.docx
26 januari 2016 om 22:24.
appelspoel zegt:

en hier het "knipsel"

KnipselGegevenscrashvanvandaag.....GIF
26 januari 2016 om 22:25.
Niekie zegt:

Poeh hey..... valt niet mee om dat even snel door te nemen, als het zo in Word staat. (Ik zie wel veel staan over een Kernell driver).

Maar ik bedacht me misschien een betere oplossing. (het is al even geleden dat ik er intensief mee bezig ben geweest)
Er is Whocrased, die analyseert zo'n bestand automatisch, als het op je pc staat.

De gratis (iets beperkte versie) kan je op deze pagina downloaden Scroll daar iets naar beneden en je ziet "Whocrased" staan.
Klik aan de linkerzijde op WhoCrashed 5.51, download dat en installeer het. Na een klik op de button "Analyse" zoek het programma zelf de dump bestanden van de BSOD's en geeft daar een beperkter verslag van.
Daar komen we zo op afstand denk ik verder mee.
Om me nu door een Word bestand van 17 pagina's te worstelen in deze layout, is ook wel heftig.

Niek

26 januari 2016 om 22:48.
appelspoel zegt:

Oké....dat gaan we proberen....maar niet vandaag.
Als ik nu nog doorga droom ik er vannacht van !!!
Wanneer het gedaan is, hoort u weer wel van me. Voor nu alvast bedankt voor alle moeite..
Mien

26 januari 2016 om 22:55.
Niekie zegt:

Ik kan het me voorstellen. Niets te danken en fijn dat je door wilt gaan.

Niek

26 januari 2016 om 23:22.
mabo zegt:

Hallo....Mien en Niek.
Het blauwe scherm heb ik ook gehad, bij mij lag het aan Windows Live Mail, Heb deze toen verwijderd en daarna geen last meer van gehad.
Misschien heb je er wat aan.
Mabo

27 januari 2016 om 15:21.
appelspoel zegt:

Hallo Mabo,
dank voor je reactie, maar ik ga eerst even door op de ingeslagen weg....en als ik zo het verslag vvan de "analyse"lees, denk ik dat het- jammer genoeg- niet aan Windows Live Mail ligt.

27 januari 2016 om 21:45.
appelspoel zegt:

Hallo Niek.
Ik heb gedownload, geinstalleerd en "geanalysed". Toen met Ctrl-A alles geselecteerd, gekopieerd en geplakt in Word en dat verslag hierbij gedaan.
Ik ben weer benieuwd.
Groet.
Mien

27 januari 2016 om 21:51.
Niekie zegt:

Ik vind het best stoer wat je allemaal zomaar even doet.
En ja dit is beter lezen ja. :-)
Ze laten er 11 zien. Een paar verwijzen naar een virus of Malware. Daar kunnen we op scannen.

Bij een Malware besmetting :
Begin met een scan met ADWcleaner link. Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: link en verwijder alles wat gevonden wordt.

Dan Junkware Removal Tool gebruiken. link.

Als je met IE surft kan je daarna via het menu Extra, Internet Opties en dan het tabblad Advanced je instellingen opnieuw instellen.
Kijk in het menu “ extra “ ook even naar het "Invoegtoepassingen beheren". Zorg dat daar maar 1 zoek machine staat en dat mag Bing of Google zijn.

Maar een aantal BSOD's verwijst ook naar fouten in het geheugen (memory). Dat is te vervangen, maar dat wordt dan uitproberen hoop ik, want 50 euro ben je zo kwijt en zolang je niets zeker weet?
Welk antivirus programma gebruik je eigenlijk?

Niek

27 januari 2016 om 22:11.
appelspoel zegt:

Ik heb Eset Smart Security.....en ik heb de ADWcleaner en Malwarebytes en Junkware Removal een weekje terug gedaan ( toen mijn muis steeds vastliep- die doet het tot nog toe nog steeds goed.) Toen hebben we ook bij taak beheer gekeken, er waren toen 60 processen -nu 82.
Er staat maar een zoekmachine- Bing. Maar als ik via google werk kan ik kiezen of ik bing of google gebruik. Maar bij de invoegongingstoepassingen kom ik alleen via de explorer browser.
(Kun je er nog wijs uit...)
Heeft het zin de cleaner enz. nog een keer te doen? De snelkoppelingen staan nog op mijn bureaublad.
Als ik met Eset scan, kan hij wel steeds niet bij bepaalde onderdelen. Ik heb daar contact over gehad met iemand van Eset, zelfs een afschrift naar ze doorgestuurd. Zij zagen er geen probleem in. Ik zal dat afschrift hier ook bij doen. Het is wel van een tijd terug (2014), maar het is nog steeds hetzelfde. Ik heb 2 delen, dit is deel 1..
Mien

logboekvancomputerscan.JPG
27 januari 2016 om 22:39.
Niekie zegt:

Oke 1 positief iets dus (de muis) :-)

Dat zijn een aantal 7zip bestanden, die vermoedelijk alleen uitgepakt kunnen worden met een wachtwoord. Maar als Eset er al niets mee kan, zal het nagenoeg zeker geen virus zijn.

Voor de zekerheid zou je een scan kunnen doen in veilige modus (wordt hier uitgelegd) met Eset.

Daarna zou je een online scan kunnen doen via bijvoorbeeld deze site. (Kies voor 64 bit)

Daarna zou je kunnen stellen dat we virus vrij zouden moeten zijn.

Tenzij je echt heel onachtzaam en heel veel surft, heeft een herhaal scan op Malware nog geen zin denk ik.

Overigens zit er geheugen controle functie in Windows zelf. Tik bij de apps in het zoekvak "geheugen" en klik op "windows geheugen controle". Je moet daarna opnieuw opstarten waarna de controle wordt uitgevoerd, dus je moet even de tijd nemen.

Niek

27 januari 2016 om 23:13.
appelspoel zegt:

Hai, de tijd die ik moet nemen is er nu natuurlijk even niet, maar ik ga het allemaal doen.... Ik heb intussen die 3 scans gedaan en ze hebben inderdaad alle 3 niets gevonden.
Voor vandaag is het weer mooi geweest ( ik ga het bijna leuk vinden..)
Als ik de "opdrachten" heb uitgevoerd, hoort u weer van me.
Mien

27 januari 2016 om 23:24.
Niekie zegt:

Oke en zeg maar "jij" tegen Niek en welterusten. :-)

Niek

27 januari 2016 om 23:32.
appelspoel zegt:

Hallo,
Nu wordt het een beetje te moeilijk voor me, denk ik. Ik kwam in de veilige modus maar dan had ik geen internetverbinding meer en kan dus niet de scan uitvoeren. Ik had wel optie 5 aangetikt: veilige modus met internetmogelijkheid. Maar dat lukt dus niet. Als ik naar oplossingen voor het probleem ga, krijg ik te lezen: er is een veilige modus verbinding. start de computer opnieuw.
Gedaan: wel internet, weg veilige modus....
Toen ben ik via het vergrootglas naar veilige modus gegaan met hetzelfde resultaat.
We zijn intussen een klein uurtje verder, ik stop weer even en ga van de zon genieten.
Mien

28 januari 2016 om 16:10.
appelspoel zegt:

o.ja....de online scan vond niets...

28 januari 2016 om 16:23.
Niekie zegt:

Inderdaad. Niet aan gedacht, maar veilige modus met internet verbinding werkt vaak niet als je wifi gebruikt. Dan zou je hem even met een kabel aan de router moeten hangen en dan dezelfde modus proberen.

Niek

28 januari 2016 om 17:22.
appelspoel zegt:

Hallo,
De windows geheugen controle vond niets.
Ook met een kabel aan de router verbonden krijg ik in de veilige modus geen internetverbinding.
De kabelaansluiting werkte wel, maar de verbinding was weg zodra de veilige modus arriveerde!
Dus ik neem nu maar aan dat er geen virussen, malware of iets dergelijks op de laptop zit. En dat het geheugen goed is.
Die drivers zullen wel lastig zijn....en als het erg ingewikkeld wordt ( of liever gezegd blijft) dan laten we het er maar bij zitten.
Bestaat de kans dat de pc op een zeker ogenblik crasht als ik het laat zoals het is?
Ik "speel"(bewerken en zo) voornamelijk met foto's op de laptop en daarbij heb ik nog nooit een blauw scherm gehad. Alle andere dingen kan ik ook op m'n tablet doen.
Als ik nu stop zal ik voortaan iedere keer, als ik even ophoud, de pc af moeten sluiten. Want het blauwe scherm komt de meeste keren als de pc even niets heeft staan te doen te voorschijn.En soms bij spelletjes.
Dus als je nog wat simpels weet hoor ik het graag.
Mien

28 januari 2016 om 22:05.
Niekie zegt:

Het oplossen van BSOD's is zelden simpel. :-)

Zelfs met de kabel geen internet in veilige modus? En je koos wel voor "Veilige modus met netwerk verbinding"?.

Voor de laatste drivers ga je hier heen.
Kies voor "Of selecteer uw product in de lijst"
Dan Aspire > V3-772G .
Daarna selecteer je het besturing systeem Windows 8.1 64 bit.
Je download de drivers voor je laptop, pakt ze uit (met een rechtsklik) en installeert die stuk voor stuk.
Zelf zet ik ze altijd in Mapjes zoals "Audio" , Chipset, Netwerk etc etc.
Er is geen reden om te verwachten dat de laptop echt (blijvend) zal crashen. (althans niet veel meer als een andere). Maar maak gewoon regelmatig een backup.

Wat je nu zegt (meeste keren als de pc even niets heeft staan te doen) is voor mij nieuw. Dan kan het mede te maken hebben, met de instellingen voor de slaapstand. Alleen zou hij het dan bij spelletjes niet mogen doen.

Kijk anders eens of je de slaapstand (via energie instellingen) op bijvoorbeel 2 uur kunt zetten, in plaats van de standaard 30 minuten.

Niek

28 januari 2016 om 22:34.
appelspoel zegt:

Ik koos voor veilige modus met netwerkverbinding - en geen internet !

Nog even een laatste vraag voor vandaag...
Ik kwam bij de drivers- heb de eerste gedownload en uitgepakt. Maar dan???
Ik krijg dan een hele lijst met gegevens...maar nergens staat iets ( een knop of zo..) voor installeren. Hoe doe je dat?
Mien.

28 januari 2016 om 23:10.
Niekie zegt:

Zoek in het lijstje in de map naar "Setup" of Setup.exe" (en klik daar dubbel met links op) . Er achter moet "toepassing" staan. dan wordt de driver geinstalleerd.

Niek

28 januari 2016 om 23:17.
appelspoel zegt:
oké, dank.
1 gedaan de rest komt morgen.
Mien
28 januari 2016 om 23:30.
Niekie zegt:

Oke. Ik zie er ook een Bios Upgrade staan ivm met de NVIDIA GeForce GTX 850M videokaart.
Nou is een bios upgrade vrij link om uit te voeren, dus laat die over aan vakmensen, als je het niet eerder hebt gedaan.
Die bios upgrade zou het probleem wel eens op kunnen lossen.

Niek

28 januari 2016 om 23:40.
appelspoel zegt:
Oké. En ik keek nog even bij het begin van deze lange sessie: Ik begon met te melden dat het blauwe scherm vooral voorkwam als ik de pc even aan liet staan als ik wegging. Ik heb de tijd veranderd.
Welterusten
Mien
28 januari 2016 om 23:46.
Niekie zegt:

Die was ik dan duidelijk helemaal vergeten...
Welterusten...
Niek

29 januari 2016 om 00:06.
appelspoel zegt:

Goedenavond..en dit is dan-denk ik - het laatste bericht. Wat ik fout gedaan heb weet ik niet, maar iets heb ik helemaal fout gedaan. Na het installeren van de drivers heb ik afgesloten en toen ik vanavond weer opstartte ging het even goed en daar kwam het blauwe scherm.DRIVER_POWER_STATE_FAILURE stond er nu. En hij sloot af en startte weer op. Maar toen ik me aan wilde melden kwam het scherm weer en zo tot 3 keer toe.
Toen zette ik hem maar uit met het "uit knopje" rechtsonder op de startpagina.
Even gewacht en hij ging spontaan weer aan en daar was het blauwe scherm weer.
Ik heb de elektra en de accu maar verwijderd.
En dat was dus dat.
Bij deze sluit ik dit hoofdstuk dus maar af. Bedankt voor alle moeite. Ik heb echt wel een boel bijgeleerd, alleen het eindresultaat is niet bevredigend.
Mien

29 januari 2016 om 21:30.
Niekie zegt:

Oef..... Plaats accu en voeding weer. Schakel de laptop in. Op het blauwe scherm druk je 5 volle seconden op de aan uit knop op de laptop zelf. Dan gaat de laptop echt uit.
Start daarna opnieuw op. Windows heeft een redelijk goed zelf herstellend vermogen.
Weet je nog na welke installatie van welke driver het fout ging?

Niek

29 januari 2016 om 22:33.
appelspoel zegt:

Nee, maar ik denk zelfs dat ik de verkeerde drivers geïnstalleerd heb! Nl. meteen die er stonden. Achteraf bedacht ik dat ik waarschijnlijk eerst op het pijltje dat er stond had moeten drukken.
(IK moet ook geen dingen willen doen waar ik geen verstand van heb )

ik ga nog wel proberen, op de manier die je aangaf, hem weer opgestart te krijgen en dan misschien via systeemherstel weer in de staat van gisteren. Als dat tenminste gaat. Maar dat gaan we pas over een paar dagen doen, eerst staat er nog wat anders op het programma.
Prettig weekend
Mien.

29 januari 2016 om 23:13.
Niekie zegt:

Oke dank je wel, ondanks alle problemen ook een fijn weekend. En inderdaad is systeemherstel een goede optie.
Laat anders een professional die bios update doen.

Niek

29 januari 2016 om 23:23.
appelspoel zegt:

Goede middag,
Het zal allemaal niet gaan lukken. De computer kon uit op de manier die je beschreef, ik kreeg, toen ik hem weer opstartte, de mededeling dat de computer waarschijnlijk verkeerd geladen was ( of zoiets) en ik werd doorverwezen naar pc-systeemherstel. (via die mededeling..) daar stond systeemherstel bij, maar toen ik dat aantikte kwam er te staan dat er te weinig ruimte was op de schijf waar windows op stond. Of ik daar eerst maar wat wilde verwijderen!
Ik heb de pc. maar uitgezet.
Toen ik net nog eens wilde kijken (om over te schrijven wat er precies stond) kwam ik niet verder dan de "welkom..pagina" met 1 puntje dat eigenlijk een heleboel ronddraaiende puntjes moeten zijn....
Ik heb alles in de doos gedaan, en breng hem morgen naar de winkel in de hoop dat ze hem terug naar de fabrieksinstellingen kunnen brengen.
En dan beginnen we gewoon helemaalopnieuw!
Mien.

31 januari 2016 om 14:59.
Niekie zegt:

Oke. Dat is wel erg triest.

Vraag dan wel even of ze die bios update ook even doen, want daar moet je niet zelf aan beginnen.

Niek

31 januari 2016 om 15:11.
appelspoel zegt:

oké....
Ik vind het niet zo heel erg triest hoor.
Als het goed is heb ik back-ups van alle- voor mij belangrijke dingen, die erop stonden.

Mien.

31 januari 2016 om 15:15.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Pc en randapparatuur-Club?
Pc en randapparatuur-Club