Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Pc en randapparatuur-Club
Mededeling - donderdag 9 augustus 2018
Als club-gebruiker/bezoeker horen we graag uw mening over de SeniorWeb Clubs en vragen u daarom om mee te doen aan ons onderzoek. Aan de hand van de resultaten kunnen we de clubs optimaliseren zodat deze nog beter aansluiten bij de wensen van de gebruikers/bezoekers.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Ik kan geen Webpagina of bijlage printen
Geplaatst op 26 april 2016 om 21:18 door Chesterfield

Ik ben nieuw bij deze club en weet dus ook niet of deze vraag hier thuis hoort.
Ik kan al een half jaar geen webpagina of een bijlage printen. Ik heb al een keer windows mail en Essentials verwijderd en weer gedownload.
Naar een nieuw stuurprogramma van mijn printer gezocht maar geen succes. Als ik een bijlage wil uitprinten dan krijg ik het printvenster en klik op oké dan gebeurde er niets. Maar sinds kort krijg ik een venster van windows te zien met de mededeling dat er naar een oplossing word
gezocht.
Ik weet dat er linksom of rechtsom toch manieren zijn om het uit te printen maar dat levert
ook regelmatig problemen op.
Wie kan mij helpen ? Gr. Henk.( Windows 7 )

13 reacties
Niekie zegt:

Hoi henk.
Het komt er dus op neer dat de printer helemaal niets afdrukt?
Knipperen er lichtjes op de printer?
Zijn alle int patronen gevuld?
Kan je me vertellen, of de printer via een USB kabel is aangesloten, via een netwerk kabel, of via Wifi verbinding maakt met het netwerk of je pc?
Kan je me het exacte merk en type van de printer geven?

Niek

26 april 2016 om 22:00.
Chesterfield zegt:

Hallo Niekie.
Nee, hij print alles uit behalve wat ik genoemd heb.
Mijn printer is aangesloten met een usb kabel.
Ik heb een canon Pixma MG 5150.

Henk

26 april 2016 om 22:11.
Niekie zegt:

Kan je vanaf deze site de drivers voor je printer downloaden en installeren.
Kies wel het juist besturing systeem (Windows 7) en de 32 of 64 bit versie, afhankelijk van welke versie er op de pc staat.
Kijken of dat wil helpen.

Niek

26 april 2016 om 22:30.
Chesterfield zegt:

Hoi Niekie.
Er staan 2 stuurprogramma's welke moet ik hebben?
Ik heb windows 7 32 bit

Gr. Henk

26 april 2016 om 22:44.
Niekie zegt:

Henk. Het zijn 2 verschillende programma's die ook elk iets anders regelen voor de printer, dus beide downloaden en installeren.

Niek

26 april 2016 om 23:05.
Chesterfield zegt:

Hoi Niekie
Ik heb de printer verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, stuurprogramma gedownload en
geinstalleerd. windows Essentials verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Geen resultaat.
Als ik nu een webpagina wil afdrukken dan geeft hij aan in een venster, Internet Explorer
werkt niet meer, er word naar een oplossing gezocht.
Gr. Henk

27 april 2016 om 17:21.
Niekie zegt:

Hmmmm vreemd.

Zou je een paar scans op Malware willen doen?

Begin met een scan met ADWcleaner link. Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: link en verwijder alles wat gevonden wordt.

Dan : Junkware Removal Tool gebruiken. link.

Als je met IE surft kan je daarna via het menu Extra, Internet Opties en dan het tabblad Advanced je instellingen opnieuw instellen.
Kijk in het menu “ extra “ ook even naar het "Invoegtoepassingen beheren". Zorg dat daar maar 1 zoek machine staat en dat mag Bing of Google zijn.

Niek

27 april 2016 om 17:35.
Dirk Boom zegt:

Deze Microsoft website geeft ideeën voor de reparatie van Internet Explorer.
Lukt printen wél via Firefox of Chrome? Als het wel lukt, dan is het duidelijk dat er iets mis is gegaan met Internet Explorer.
Update: ik zie dat Niek net ook heeft gereageerd.

27 april 2016 om 17:36.
Chesterfield zegt:

Hoi Niek
Ik heb jou suggesties uitgevoerd maar geen resultaat.
Dirk had ook gereageerd met de vraag of het in chrome wel lukt, dat heb ik gedaan en dat
lukt dus wel.
Dan is explorer 11 dus de zondaar, maar wat nu ?

Gr. Henk

28 april 2016 om 15:47.
Niekie zegt:

Maar heb je de suggesties van Dirk van de Microsoft site ook geprobeerd?
Anders:
Ga via het menu extra naar "Internet Opties" dan Tabblad "Geavanceerd" en daar op "Opnieuw instellen" klikken.
Als dat ook niet werkt dan daar klikken op "Geavanceerde instellingen herstellen".
Kijken of dat wil werken.

Is er wel Malware verwijderd met de scans en zo ja hoeveel ongeveer?

Niek

28 april 2016 om 17:44.
Chesterfield zegt:

Hoi Niek.
Met de ADW cleaner is er veel verwijderd , of dat allemaal malware was weet ik niet maar het was een hele lijst. met Malwarebytes is er niets gevonden en met junkware removal is er
ook wat verwijderd. Bij internet opties heb ik bij geavanceerde instellingen herstellen geklikt, dus dat is gebeurd. Ik heb ook probleemoplosser van windows gebruikt maar niets. Ik ben hier al lang mee bezig maar ik moet ook zeggen dat mijn kennis niet heel erg groot is. Vaak op google gezocht
naar oplossingen, maar als het te ingewikkeld wordt dan haak ik af omdat de kennis ontbreekt.
Gr. Henk

28 april 2016 om 18:47.
Dirk Boom zegt:

Wat ook wel eens helpt: de browsergeschiedenis verwijderen/schonen, incl. cookies en tijdelijke bestanden.

28 april 2016 om 19:13.
Chesterfield zegt:

Hallo Dirk,
Ik heb een betaalde AVG scanner en AVG PC tuneup en een C Cleaener.
Dit gebruik vaak om alles op te schonen.
Dus ik weet het niet.
Gr. Henk

28 april 2016 om 20:20.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Pc en randapparatuur-Club?
Pc en randapparatuur-Club