Berichtdetails
Als ik in Seniorweb wil inloggen met persoonlijke gegevens lukt dat niet op mijn laptop in Windows 10 en dat geldt ook meerdere pagina's zoals o.a. Stayokay. Via de computer lukt dit wel allemaal.
Welke foutmelding krijgt u?
En hoe staat het toetsenbord van de laptop ingesteld?
Het toetsenbord moet staan op taal : Nederlands
Land: Verenigde Staten (Internationaal).
Vooral als u wat bijzondere tekens in uw wachtwoord heeft staan, kan dat laatste het probleem zijn.
Niek
Het toetsenbord staat ingesteld op: INTL Verenigde Staten en het land is Verenigde Staten NLD Nederlands.,Ik krijg geen fout melding als ik op de site van Seniorweb wachtwoord ( je postcode ) en gebruikersnaam invult dat zijn je postcode en lidmaatschap nummer en klik op inloggen dan komt die weer terug op de pagina waar je je wachtwoord en gebruikersnaam moet invullen.
En als de land indeling en toetsenbord niet goed staan ingesteld hoe kan ik die dan veranderen?
Laurens,
De gebruikersnaam is niet "postcode en lidmaatschap nummer" zoals je schrijft,
maar:
Standaard is de inlognaam gelijk aan uw lidnummer. Uw lidnummer bestaat uit 6 cijfers en staat op uw ledenpas
Standaard is het wachtwoord gelijk aan uw postcode (vier cijfers en twee hoofdletters zonder spatie, bijvoorbeeld 1111AB.
Was het dan hier verkeerd opgeschreven, of bij het inloggen?
Dat maakt verschil, of het opgelost is of niet.
Deze zin begrijp ik niet":
""Het toetsenbord staat ingesteld op: INTL Verenigde Staten en het land is Verenigde Staten NLD Nederlands.,""
Ik kan dus niet bepalen of uw toetsenbord goed staat ingesteld.
Niek
Ik heb voor u nog nagekeken maar deze gegevens staan op de op de Laptop.
Op de taak balk staat boven elkaar de volgende gegevens NLD en INTL.
En als ik daar op klikt dan krijg je de onderstaande gegevens te zien.
Je kan via dit stappen plan alles op Nederlands zetten en er staat ook kopje instelling Taalvoorkeuren erbij.
Laurens
Citaat: "" En als de land indeling en toetsenbord niet goed staan ingesteld hoe kan ik die dan veranderen?""
Ga via het configuratiescherm deze weg:
Configuratiescherm\Klok, taal en land/regio\Taal
Daar kunt u zien of dat juist in ingesteld.
Als u in dat schermpje op "Opties" klik kunt dit juist instellen, mocht het niet juist staan.
Maar weet u zeker dat het ingevoerde wachtwoord juist is?
Want volgens mij moet je het wachtwoord (zijnde de postkode) gelijk wijzigen bij de eerste keer inloggen.
Niek
De landen instelling staan goed ingesteld naast het feit dat ik niet kan inloggen op mijn persoonlijke pagina van Seniorweb kan ik ook niet een reis plannen via de site van ov9292 ik kan wel op de start pagina komen ik klik op cookies aanvaarden ja ( moet je wel anders kan je geen reis plannen ) en ik kom weer op de start pagina.
Laurens.
Ik ga denken aan Malware.
Zou u deze scans willen doen?
Begin met een scan met ADWcleaner : link.. Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.
Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: link en verwijder alles wat gevonden wordt.
Dan : Junkware Removal Tool gebruiken. link
Niek
Ik heb de de door geadviseerde scans gedaan er zijn geen problemen gevonden.
Nadat ik de scans heb gedaan blijven de oude problemen bestaan.
Laurens
De landen instelling staan goed ingesteld naast het feit dat ik niet kan inloggen op mijn persoonlijke pagina van Seniorweb kan ik ook niet een reis plannen via de site van ov9292 ik kan wel op de start pagina komen ik klik op cookies aanvaarden ja ( moet je wel anders kan je geen reis plannen ) en ik kom weer op de start pagina.
Laurens.
Als ik naar die site ga en ik klik op cookies accepteren, kom ik ook weer op de startpagina, alwaar ik mijn reis gegevens in kan vullen.
Dus wat is daar mis mee?
Welke cleaners draait u op uw pc, zoals ccleaner enzo? En hoe staan die ingesteld?
Hoe staat Edge ingesteld bij cookies? (zie bijlage)
Ik krijg nl het idee dat ingevoerde wachtwoorden (cookies) onmiddellijk worden verwijderd na het invoeren.
Niek
Ik kan u vertellen dat met het laatste stappen plan dat ik van u hebt ontvangen dat ik nu wel op de sites kan komen inclusief mijn persoonlijke pagina.
Ik wil u bedanken voor de adviezen en tips.
Laurens.
Dat is heel mooi en bedankt voor het terug melden, maar wat ziet u als het laatste stappen plan?
Waren dat de instellingen van Edge?
Of de scans op Malware?
Niek
Wilt u zelf een vraag stellen in de Pc en randapparatuur-Club?
Pc en randapparatuur-Club