SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Pc en randapparatuur-Club
printerprobleem
Geplaatst op 1 november 2017 om 12:02 door pledu

ik heb enkele maanden geleden een nieuwe printer aangeschaft. Het betreft de CANON MG 3053. ik heb daar probleemloos mee kunnen printen tot nu. de te printen artikelen komen in de wachtrij en de printer geeft aan: " aandacht vereist" of "tussenkomst gebruiker vereist". Geen verdere uitleg. steeds als ik een nieuwe opdracht printen geef krijg ik dezelfde aanwijzing. De verbinding is goed en ik heb een nieuwe verbindingskabel aangeschaft, dus daar kan het ook niet aan liggen. ook als ik de printer uit- en weer aanzet heeft geen effect. wie kan mij helpen bij dit probleem?

14 reacties
Dirk Boom zegt:

Via deze link is de handleiding te vinden.
Wat melden de lampjes op de printer? (zie pag 84/85 in de handleiding).
De betr. meldingen willen wel eens betreffen:
- papier op
- papier vastgelopen
- probleem met een cartridge
 

1 november 2017 om 12:50.
kareltje zegt:

Als je in het configuratiescherm naar Apparaten en printers gaat, dan rechts klikt op de printer en dan op Eigenschappen van printer, staan de instellingen op het tabblad Geavanceerd dan zoals onder?
Kan per standaardprinter niet veel verschillen lijkt me.

.JPG
1 november 2017 om 12:56.
pledu zegt:

dank u beide voor de snelle reactie.
betreft kareltje: het tabblad Geavanceerd is gelijk aan uw voorbeeld.
betreft dirk boom: in heb de handleiding nagelezen, maar ik vind niets over mijn probleem. De lampjes op de printer: het ON-lampje brandt, andere lampjes zijn uit. er zijn geen problemen met papier of cartridge.

1 november 2017 om 13:49.
kareltje zegt:

Probeer het eens via, Instellingen- Bijwerken en beveiliging- Probleem oplossen- Printer, op te lossen.

1 november 2017 om 14:34.
Dirk Boom zegt:

Ook te proberen is nog: documenten uit de wachtrij verwijderen.
En anders kan er een defect zijn (contact opnemen met de winkel of beter, met Canon).

1 november 2017 om 14:40.
fred612 zegt:

staat de printer ook op configuratie scherm app+pr aangevinkt? dit wil soms veranderen

1 november 2017 om 14:52.
Niekie zegt:

Ga eens via deze weg naar de printer:
Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers
Klik daar met rechts op de printer en kies "Afdruktaken weergeven".
Maak de hele lijst (als die daar staat) leeg en start pc en printer opnieuw op.
Kijken of dat helpt.

Niek

1 november 2017 om 22:01.
TheoJ zegt:

@pledu Is het probleem opgelost met bovenstaande suggesties?

6 november 2017 om 15:03.
pledu zegt:

goedemiddag. nee, het probleem is niet opgelost.

6 november 2017 om 15:07.
TheoJ zegt:

Ga eens naar de site van Canon, Ondersteuning, Stuurprogramma's en vul het typenr van de printer in. Je krijgt automatisch je besturingssysteem te zien en welke drivers er beschikbaar zijn.

6 november 2017 om 15:19.
Niekie zegt:

Ik zou wel willen weten hoe de printer is verbonden met de pc/laptop?
Dus gaat dat via Wifi?
Gaat dat via een netwerk kabel?
Of gaat dat via een usb kabel?

Niek

6 november 2017 om 21:50.
pledu zegt:

goede morgen,
dank voor jullie reactie. wat betreft de site van CANON: ik heb het besturings-systeem nog eens gedownload- geen wijzigingen. de printer is verbonden met de laptop via een usb kabel

8 november 2017 om 11:40.
TheoJ zegt:

Heb je de USB-kabel al op een andere poort geprobeerd?

8 november 2017 om 19:12.
BenWuring zegt:

Heeft u al eens geprobeerd de printer via Wifi te verbinden? Zonder aangesloten kabel?
Wat meestal goed werkt is Windows te laten zoeken naar beschikbare printers (Printers en scanners toevoegen), uiteraard vooropgesteld dat de printer aanstaat en over Wifi beschikt.
Wanneer er een beschikbare printer wordt gevonden, wordt deze toegevoegd aan de lijst Printers en Scanners.
Mocht dit lukken, probeer dan een testpagina af te drukken. Benieuwd welk resultaat het dan geeft.

Screenshot_1.png
8 november 2017 om 19:30.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Pc en randapparatuur-Club?
Pc en randapparatuur-Club