Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Pc en randapparatuur-Club
gedeelde printer installeren
Geplaatst op 10 november 2017 om 16:00 door digibytje
Hallo,
Wie zou mij willen helpen met het volgende probleem: het gaat hier om de printer Officejet Pro 6830 (van HP). Deze printer is geïnstalleerd op de laptop van mijn man. Hij gebruikt Windows 7. Ik gebruik Windows 10. Als ik in Windows 10 onder "Instellingen" kijk bij "apparaten" (printers en scanners) wordt er geen printer vermeld. Vervolgens heb ik "zoeken naar printers" aangeklikt: geen resultaat. Toen de optie "de printer die ik wil gebruiken staat niet in de lijst". Vervolgens de optie "mijn printer is wat ouder. Help mij zoeken". En dan krijg ik een hele lijst met printers te zien maar GEEN Office Pro 6830 ! HELP ! Wat doe ik verkeerd of wat had ik moeten doen ?
5 reacties
Niekie zegt:

Om een gedeelde (netwerkprinter) in te stellen, is het van belang te weten hoe de printer nu is aangesloten.
Aan welk apparaat is de printer gekoppeld?
Werk de printer via Wifi?
Of werk de printer via een usb kabel?

Niek

10 november 2017 om 22:09.
Dirk Boom zegt:

Het gemakkelijkst vind ik een printer die via wifi werkt. Normaliter kan elke computer hem dan vinden, en wordt de besturing automatisch gevonden. Soms is er een driver nodig.

10 november 2017 om 22:32.
digibytje zegt:

Hoi Niek,
de printer is aangesloten via Wifi.

11 november 2017 om 09:24.
Niekie zegt:

Oke. Op je man zijn pc moet de printer op "delen" worden gezet via het Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers. Daar klik je met rechts op de bewuste printer en schakelt delen van de printer in.
Daarna start je de pc van je man opnieuw op.
Dan start je je eigen pc op en gaat naar Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers.
Daar kies je voor "Een printer toevoegen"..
Kies dan : "netwerkprinter".
Als alles normaal gaat zal de printer gevonden worden en kan je hem als standaard instellen.
Mocht het niet lukken, dan wil ik graag weten waar het niet lukt, wat de foutmelding is en merk en type van de printer.

Niek

11 november 2017 om 16:16.
digibytje zegt:

Beste Niek,
Hartelijk dank voor je goede beschrijving. Inmiddels ziet mijn laptop ook onze `gedeelde` printer.
Maar zou je me nog met een ding willen helpen ? Het afdrukken van documenten lukt uitstekend maar het scannen mislukt. Ik heb hiervoor de app HP smart geïnstalleerd. Als ik hier naar Scannen / Scanner en dan Scannen ga gebeurt er niets. Ook geeft hij geen voorbeeld weer terwijl de desbetreffende foto op de plaat van de printer ligt. Als ik e.e.a. via het bedieningsscherm van de printer wil doen (dus optie scannen) wordt mijn laptop nier vermeld. Graag opnieuw je hulp.
 

12 november 2017 om 13:41.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Pc en randapparatuur-Club?
Pc en randapparatuur-Club