Berichtdetails
De HP Pavillion All in one computer van de zoon van mijn partner is anderhalf jaar oud. Nu zit er totaal geen leven in en dat is volgens mij, voor een computer van bijna € 1.000,--, toch wel heel erg snel. Het blijkt dat HP de garantie van 2 jaar heeft teruggebracht naar 1 jaar. Het lijkt erop dat repareren erg veel geld kan gaan kosten.
Helaas kan ik nergens een telefoonnummer vinden van een helpdesk van HP.
Wellicht is er iemand die mij hieraan kan helpen?
Bijvoorbaat dank.
Bij Support Level& Telephone Nummer wellicht?
http://www8.hp.com/nl/nl/contact-hp/phone-assist.html
Groet, Annemarie
Kun je beschrijven wat er zoal niet werkt? Het lijkt mij sterk dat die computer nu al de geest geeft. Mogelijk valt er wat aan te doen.
Hij start niet meer. Scherm blijft zwart. Hij heeft hem op 27 augustus 2016 gekregen.
Is het mogelijk om er een extern scherm aan te koppelen? Dit om te kijken of de pc wel opstart, maar geen beeld weergeeft op het geïntegreerde scherm. Mocht dat geen resultaat geven, dan wordt het inderdaad een kwestie van laten repareren, hopelijk nog met een coulance regeling van HP. Dit is ook precies de reden waarom ik in beginsel nooit een all-in-one aanraad. Is één onderdeel defect, dan moet de hele computer voor reparatie worden aangeboden.
Off topic: anders is het met seniorencomputers zoals SimPC. Deze vallen sowieso onder een service-contract.
Hoor je ook niets, als je de pc aanzet? Ik bedoel is de pc helemaal "dood"?
Dan zou het evengoed de voeding kunnen zijn. Maar dat is na te meten.
En een beetje voeding kost tussen de 50 en 70 euro.
Niek
Als je wel een normaal geluid hoort als hij aangezet wordt, kan het ook zijn dat hij in de slaapstand blijft hangen.
Heb ik zelfs gehad terwijl er geen slaapstand ingesteld stond.
Als er helemaal geen indicatie lampjes gaan branden bij het aanzetten dan is het pijnlijk.
Anders adviseer ik om hulp aan huis aan te vragen, want dan is er nog veel mogelijk.
De wettelijke garantie is langer dan 1 jaar, zie bij de site van de rijksoverheid.
Als het niet de software betreft (dit zou ik eerst uitzoeken), dan zal de verkoper iets moeten doen. Maar als HP los daarvan bereid is, dan gaat dat misschien wel zo snel.
Even heel basaal denken: stekkers gecontroleerd? Spanning op het stopcontact?
Hij doet helemaal niets meer. Ik heb hem nu weggebracht naar service bedrijf. Zij verkopen ook HP. Zij krijgen hem ook niet aan de praat. Kunnen wel de harde schijf bekijken. Ik ga daar morgen naar toe. Zij sturen hem dan op naar HP. Wij betalen dan € 35,00 en verder is het dan maar afwachten of er enige vorm van coulance is.
Alvast bedankt voor het meedenken en ik laat weten hoe dit afloopt.
Je hebt niets te maken met coulance, 2 jaar garantie is een consumenten recht!
Het consumentenrecht in algemene betekenis is aan regels onderhevig, maar in dit geval zou het geen probleem moeten zijn. HP zelf stelt: "Als u een consument bent (volgens de Wet van 1 September 2004 betreffende de bescherming van consumenten bij verkoop van consumptiegoederen) en uw product heeft een gebrek bij levering en dit gebrek manifesteert zich binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf de levering, dan hebt u recht op:" ... en dan volgen er nog een aantal voorwaarden. Zie https://support.hp.com/be-nl/document/c03805201
Wilt u zelf een vraag stellen in de Pc en randapparatuur-Club?
Pc en randapparatuur-Club