SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Pc en randapparatuur-Club
geluid op laptop
Geplaatst op 16 oktober 2018 om 22:29 door lee575

Goedeavond leden,
Na een update heeft mijn laptop opeens geen geluid meer. Bij de microfoon staat een Rood kruis.
kan dat aan de update liggen en zo ja, hoe kan ik dat oplossen ?
wie kan mij helpen ?
vriendelijke groet,
Marjal
 

14 reacties
WG-Beekhuis zegt:

De Windows-10 1809 update heeft te kampen met problemen met geluid. Het beste is om de drivers proberen te installeren in instellingen Apparaatbeheer.
Welk merk en type laptop heb je, misschien kunnen we je daarmee verder helpen
Misschien lukt het al met deze informatie: Windows 10 geluidsproblemen..

17 oktober 2018 om 00:32.
Freedom zegt:

Klik eens op je bureaublad met je linker muisknop op de witte vierkantjes (Windows icoontje) linksonder op het bureaublad.

Nadat je op het icoontje (vierkantjes) hebt geklik zie je daar boven (helemaal link) een radertje.

Klik met je linke muisknop op het radertje.

Klik dan in het volgende scherm op “Privacy”

Klik dan links in het rijtje op “Microfoon”

 

Kijk of daar of “Apps toegang verlenen tot uw microfoon AAN staat.

 

Dan “Kiezen welke apps toegang hebben tot uw Microfoon.

Controleer o.a. of de App “Microsoft Edge ingeschakeld is.

Kijk ook links in het het zelfde rijtje bij "Achtergrond-Apps of Microsoft Edge ingeschakeld is.

KLIK HIER voor een voorbeeld

17 oktober 2018 om 14:18.
Dirk Boom zegt:

Waarom er een kruis staat bij de microfoon weet ik niet, maar wordt eigenlijk de luidspreker bedoeld?

17 oktober 2018 om 14:28.
Freedom zegt:

Zij schrijft dat er een rood kruis bij haar microfoon staat.
Zelf heb ik het na een update ook ervaren dat mijn geluid het niet deed, er bleek dat er aan Edge en Microfoon geen toegang was verleend.
We zullen het afwachten.

17 oktober 2018 om 14:33.
kareltje zegt:

Klik eens rechts op dat icoon met kruis. Dan Volumemixer openen.
Ziet het er dan zoals de bijlage uit? Door op die iconen onder te klikken, zet je alles weer aan.

.JPG
17 oktober 2018 om 14:44.
Freedom zegt:

Ja, da's een goeie. Daar had ik niet aangedacht.
Soms zit het probleem in een hééééél klein hoekje.

17 oktober 2018 om 14:47.
Dirk Boom zegt:

Voor geluid uit de luidspreker (filmpjes bijv) hoeft de microfoon niet aan te staan. Die kan bij Edge dus uitstaan (mag wel moet niet).
En ... nu het probleem van lee575 nog.
Als het niet is wat kareltje meldt, is dan een plaatje mee te sturen?

17 oktober 2018 om 15:17.
Niekie zegt:

Lees deze link eens door. Daar wordt de oplossing beschreven om de geluids problemen na de update naar 1809 op te lossen.
MS heeft daarbij een verkeerde driver geïnstalleerd.

Niek

17 oktober 2018 om 15:18.
lee575 zegt:

Ik weet niet eens hoe ik jullie, die gereageerd hebben, apart te antwoorden. niet genoeg kennis van forums bij Seniorweb maar ik ben heel blij met jullie snelle reacties.
Ik heb het eea uitgeprobeerd maar durf niet te veel wijzigingen aan te brengen, dus zal het op mijn gemak nog eens nalezen, en misschien hulp vragen van iemand die ff mijn laptop kan overnemen met teamviewer.
jullie horen nog van mij.
heel erg bedankt.

18 oktober 2018 om 11:09.
WG-Beekhuis zegt:

Als je wilt dat je on-line geholpen wordt Dan kun je het een aanvraag bij PC-Hulp indienen.

18 oktober 2018 om 17:17.
lee575 zegt:

Met mijn bericht hierboven over geen geluid na de update, heb ik de laptop weggebracht naar een ict bedrijf.
En vandaag heb ik de laptop terug.
Reactie van het bedrijf: Er is een probleem tussen de geluidskaart en de windows update.
Ze willen het opnieuw installeren, maar dan moet ik wel wat ' bestanden' veiligstellen.
Dus het is een groter probleem dan verwacht.
Ik hoor wel dat er meerdere mensen er problemen mee hebben.
Ik wil jullie heel hartelijke bedanken voor alle reactie's .
Groet van
Marjal

2 november 2018 om 10:46.
BenW zegt:

Oké, het probleem zit hem dus in de VIA HD Audio.
Naar mijn mening zal een nieuwe installatie niets uitmaken. Windows heeft simpelweg moeite met deze audio drivers en dus zal een nieuwe installatie tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Toch is er mogelijk een oplossing. Zie deze link.
NB: Ik wil met klem benadrukken om niet de eerste optie te gebruiken, maar methode 2 en eventueel daaropvolgende methodes. Dit zijn handmatige handelingen zonder gebruik van mogelijk dubieuze externe software.

PS: nadien gezien dat het een afbeelding van kareltje betreft t.a.v. de VIA Hd Audio.
Desondanks kan het bij u ook werken.

2 november 2018 om 11:23.
Niekie zegt:

Heeft niemand nou deze link gelezen?

Niks nieuwe installatie. Gewoon een drivertje van MS verwijderen bij de geluidskaart en opnieuw opstarten.

Niek

2 november 2018 om 11:50.
BenW zegt:

Blijkbaar niet Niekie, ik ook niet :)
Hoe dan ook, het zou goed kunnen werken en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

2 november 2018 om 11:55.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Pc en randapparatuur-Club?
Pc en randapparatuur-Club