SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Pc en randapparatuur-Club
Verschillende weergaven
Geplaatst op 20 oktober 2018 om 08:47 door MinyS

Wij hebben als computerclub 12 dezelfde laptops aan geschaft. De updates zijn altijd keurig bijgewerkt. Nu wil het geval dat als ik met de groep de app foto's wil gebruiken bij de 1 geen video kan maken en bij de andere wel. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen? Bij de ene laptop is de weergave in de foto's ook anders dan bij de ander.

7 reacties
John-Heynen zegt:

Je zal je wat beter moeten specificeren.
Welk merk laptop met type nr. en met welk besturingssysteem. Home of Pro? En welk installatienr. 1803?

20 oktober 2018 om 12:09.
MinyS zegt:

Het is een Lenovo laptop Windows home en versie 1803. Het type nummer weet ik zo niet omdat ik dan naar de club moet.

20 oktober 2018 om 12:27.
John-Heynen zegt:

Probeer eens om bij beide pc's de app's te verwijderen en te deinstalleren en daarna bij beide weer opnieuw te installeren tussendoor opnieuw opstarten.

20 oktober 2018 om 13:25.
MinyS zegt:

Kun je een vaste APP wel verwijderen? Krijg je dan geen problemen?

20 oktober 2018 om 14:52.
Niekie zegt:

De Weergave is afhankelijk van diverse instellingen. Eén klik elders en je hebt totaal iets anders.
Als de laptops van de clubs zijn en echt hetzelfde moeten blijven zet er dan bijvoorbeeld deepfreeze op. (niet gratis)
Dan stel je ze 1 keer gelijk in en wat de gebruiker ook verandert, na een herstart is alles weer terug bij het oude. Voor het bewaren van data kan je usb sticks gebruiken.
Ik hou zo 18 pc's bij van een comp. clubje.
4 keer per jaar schakel ik Deepfreeze even uit om te updaten.

Niek

20 oktober 2018 om 15:06.
MinyS zegt:

Bij de vorige laptops hadden wij deepfreeze maar toen wij deze kochten werd ons gezegd dat deepfreeze voor W 10 nog niet kon.

20 oktober 2018 om 15:12.
John-Heynen zegt:

Ik ben bekend met DeepFreeze ook op een leercentrum en wij gebruiken het nog steeds wel de nieuwste versie voor Windows 10 1803.

Als normaal verwijderen en opnieuw installeren van een app niet helpt, probeer de apps dan te repareren met een powershell commando:
- Open het start scherm
- Typ powershell
- Open Powershell en bevestig de admin prompt met ja
- Typ het onderstaande:
Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

 

- Apps opnieuw installeren via PS

Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage –DisableDevelopmentMode –Register “$($_.InstallLocation)\

AppXManifest.xml”}

20 oktober 2018 om 16:22.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Pc en randapparatuur-Club?
Pc en randapparatuur-Club