SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Pc en randapparatuur-Club
Muis stopt er regelmatig mee
Geplaatst op 17 november 2018 om 17:10 door Jack35

Ik heb zojuist een nieuwe PC gekocht (acer). Besturingssysteem Windows Home. Regelmatig stopt mijn muis er mee. Ik heb zowel mijn oude draadloze muis gebruikt en de bijgeleverde muis met USB aansluiting. In beide gevallen stagneert de muis. Dus opnieuw geforceerd opstarten! Weet iemand een oplossing?

5 reacties
BenW zegt:

Klinkt als een probleem met het stuurprogramma van de muis.
Kijk even bij apparaatbeheer, bij 'Muizen en andere aanwijsapparaten' en volg de stappen conform de beschrijving van deze link.

17 november 2018 om 17:21.
WG-Beekhuis zegt:

Het klinkt merkwaardig dat een nieuwe PC dergelijke kuren vertoond. Mijn eerste gedachte is om ermee terug te gaan naar de winkel.
Om verder te kunnen onderzoeken wat er aan de hand kan zijn heb ik nog een paar vragen.
1. Wat is het type van de Acer PC?
2. Hoeveel intern geheugen?
3. Windows versie 10 (1803 of 1809)?
4. Welk merk en type muis

18 november 2018 om 12:38.
Motorwybe zegt:

Dit irritante probleem heb ik ook gehad.
Oorzaak uiteindelijk : batterijtje maakt slecht contact.
Oplossing : klemmetjes wat uitgebogen.
resultaat : Doet het weer als een flierefluiter.

19 november 2018 om 10:52.
BenW zegt:

Het probleem doet zich voor zowel bedraad als draadloos. De oorzaak is dus dan normaliter een issue met het stuurprogramma. Maar, bedenk ik mij net, de oorzaak kan ook heel eenvoudig zijn.
Op wat voor ondergrond wordt de muis gebruikt? Tafelblad, muismat? Zelfs een minuscule verstoring van de muislaser kan al irritante haperingen opleveren. Probeer desnoods een andere egale ondergrond zoals een tijdschrift om e.e.a. uit te sluiten.

19 november 2018 om 11:01.
Jack35 zegt:

Beste medeleden
Ik dank jullie zeer voor de aangedragen mogelijke oplossingen. Ik ga er mee aan de slag. Voorlopig stop ik even met dit onderwerp.
Jack35

19 november 2018 om 12:03.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Pc en randapparatuur-Club?
Pc en randapparatuur-Club