Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Pc en randapparatuur-Club
verschil in ontvangst tussen IE en Chrome
Geplaatst op 4 december 2014 om 22:35 door kakaatje

Goedenavond helpers,

Betreft: laptop Toshiba Satellite met Windows 8.1

Over dit probleem heb ik een uitgebreide correspondentie gevoerd met Toshiba, maar zij hebben geen verklaring of oplossing.

Als bijlagen 4 afbeeldingen omdat het probleem moeilijk te omschrijven is. Ze behoren 2 aan 2 bij elkaar, de ene helft van een koppel is een afbeelding via IE, de andere via Chrome. Bij IE zijn de "vakjes" leeg, bij Chrome zijn de plaatjes en de icoontjes wel zichtbaar. De laptop staat bij voorkeur op IE omdat hij op Chrome veel langzamer werkt, maar berichten van websites zonder bijgevoegde afbeeldingen zijn ook niet handig. Afbeeldingen die in het bericht zijn opgenomen zijn wel zichtbaar in IE. Bij Firefox hetzelfde resultaat als bij IE.

Misschien heeft iemand vaker over dit probleem gehoord en weet een oplossing.O ja, ik heb 8.1 tot 2 keer toe opnieuw geinstalleerd in het overleg met Toshiba.

gmailchrome.JPG
46 reacties
kakaatje zegt:

afbeelding 2

gmailIE.JPG
4 december 2014 om 22:36.
kakaatje zegt:

afbeelding 3

jeanetviachrome.JPG
4 december 2014 om 22:38.
kakaatje zegt:

afbeelding 4

jeanetviaIE.JPG
4 december 2014 om 22:39.
Niekie zegt:

Als ik mag reageren na 2,5 uur:

Ga in IE eens via het menu Extra naar Internet Opties.

Kies daar het tabblad geavanceerd en klik op Standaard instellingen herstellen.

Klik daarna ook op "Gevanceerde Instellingen herstellen". 

Start daarna IE op nieuw op en kijk of het beter gaat.

Niek

5 december 2014 om 01:10.
kareltje zegt:

Staat dit wel aangevinkt bij de internetopties in IE?

.jpg
5 december 2014 om 09:34.
Truus zegt:

( bron Microsoft) Als op geen enkele website afbeeldingen worden weergegeven, controleert u eerst of Internet Explorer is ingesteld om afbeeldingen weer te geven. Vervolgens verwijdert u de tijdelijke internetbestanden of stelt u Internet Explorer opnieuw in. Dat gaat als volgt:

Internet Explorer zo instellen dat er afbeeldingen worden weergegeven

Open het bureaublad en tik of klik vervolgens op het pictogram Internet Explorer op de taakbalk.

Tik of klik op de knop Extra  [De knop Extra]  en tik of klik vervolgens op Internetopties.

Tik of klik op het tabblad Geavanceerd, onder Multimedia, op het selectievakje Afbeeldingen weergeven en tik of klik vervolgens op OK.

sluit de browser en start deze opnieuw.

Als dit niet werkt, wist u de tijdelijke internetbestanden.

Tijdelijke internetbestanden wissen

Open het bureaublad en tik of klik vervolgens op het pictogram Internet Explorer op de taakbalk.

Tik of klik op de knop Extra  [De knop Extra]  en tik of klik vervolgens op Internetopties.

Tik of klik op het tabblad Algemeen, onder Browsegeschiedenis, op Verwijderen.

Schakel in het dialoogvenster Browsegeschiedenis verwijderen het selectievakje Tijdelijke internetbestanden en websitebestanden in.

Tik of klik op Verwijderen en vervolgens op OK.

Als dit niet werkt, stelt u de beveiligingsinstellingen opnieuw in.

De beveiligingsinstellingen van Internet Explorer opnieuw instellen

Open het bureaublad en tik of klik vervolgens op het pictogram Internet Explorer op de taakbalk.

Tik of klik op de knop Extra  [De knop Extra]  en tik of klik vervolgens op Internetopties.

Tik of klik op het tabblad Beveiliging op Standaardniveau en vervolgens op OK.

Als geen van deze suggesties resultaat heeft, kunt u proberen de standaardinstellingen van Internet Explorer te herstellen.

5 december 2014 om 10:29.
kakaatje zegt:

Niekie, Kareltje en Truus,

dank voor jullie reacties. Het zijn de handelingen die ook allemaal zijn toegepast in de besprekingen en correspondentie met Toshiba. Maar uiteraard heb ik die vanmorgen weer geprobeerd.

Het probleem zit 'm niet in de echte afbeeldingen, die komen keurig tevoorschijn, maar in de verwijzingen bij zo'n website.

Als ik een voorbeeld mag noemen waar ik dagelijks tegenaan loop,

http://blij-dat-ik-brei.blogspot.nl/

de afbeeldingen in het bericht zelf, zijn zichtbaar in IE, maar daaronder staan verwijzingen in hokjes, daar staat een titel onder maar die plaatjes komen nooit tevoorschijn. Het gaat dus niet om de afbeeldingen in het bericht maar om de bijlagen.

Hetzelfde bij google, als het bericht voorstaat zie je daarboven een stuk of 6 blokjes, die zijn bij IE leeg en er verschijnt pas een tekst in als je er met de muis overheen gaat, dus b.v. verwijderen.

Bij Chrome staan er icoontjes in, dus bv een prullenbak.

Ik ga ervan uit dat dit hetzelfde manco is.

Het is geen schokkend probleem gelukkig, maar soms alleen maar lastig, omdat je niet alles kunt zien. Dan ga ik naar chrome en bekijk het daar.

Misschien een kluifje voor de liefhebbers?

 

 

5 december 2014 om 11:18.
Niekie zegt:

Het probleem vindt plaats op een website toch?  Omdat u steeds over "berichtjes" tikt.  En dan wordt normaal e-mail e.d. bedoeld.

Gebruikt u een reclame blokker in IE?

Zie je dit verschijnsel op alle bezochte websites?

Niek

5 december 2014 om 11:46.
kareltje zegt:

Nu snap ik wat je bedoelt op die website.
Samenvattend, alleen in Chrome zijn die plaatjes zichtbaar bij zo'n link. In IE en Firefox niet.
Is Chrome dan de standaardbrowser? Dan zou IE b.v. willen zoeken met Chrome.

5 december 2014 om 13:13.
kakaatje zegt:

Niekie en Kareltje,

inderdaad, de samenvatting van Kareltje is het probleem, maar ik vond het heel moeilijk het in geschreven tekst uit te leggen.

De standaardbrowser is IE.

5 december 2014 om 14:41.
kakaatje zegt:

Niekie,

waar ik over berichtjes spreek, bedoel ik inderdaad email en wel bij gmail, zie afbeeldingen 1 en 2, waar de vakjes (terug naar postvak, archiveren, spam rapporteren  enz ) bij chrome een icoontje geven en bij IE leeg blijven.

5 december 2014 om 14:54.
Niekie zegt:

Probeer deze eens voor Internet Explorer dan:


Ga naar Extra » Internet Opties » Beveiliging » Aangepast Niveau » Diversen \ Gemengde inhoud weergeven: INSCHAKELEN

Niek

5 december 2014 om 16:37.
kakaatje zegt:

Niek, je voorstel toegepast, maar geen verbetering.

2 bijlagen

resultaatchrome.JPG
5 december 2014 om 17:33.
kakaatje zegt:

nr.2

reultaatIE.JPG
5 december 2014 om 17:35.
kareltje zegt:

Nog eentje dan, heb je een vinkje bij de browseruitbreidingen in de internetopties?
Wel de pc opnieuw starten ter controle.

.jpg
5 december 2014 om 17:38.
kakaatje zegt:

Hierbbj nog een voorbeeld, ditmaal uit facebook,

wat als foto is verzonden (het onderste deel dus) staat bij alle 2.

Het gif=je alleen in chrome.

 

ps di zijn de laatste voorbeelden hoor!

proost1.JPG
5 december 2014 om 17:47.
kakaatje zegt:

nr. 2

proost2.JPG
5 december 2014 om 17:48.
kakaatje zegt:

Kareltje,

ook dat v-tje is ingevuld.

5 december 2014 om 17:57.
Niekie zegt:

Ik vind het een heel vreemd verschijnsel.

Kan je van de lijst van alle geinstalleerde programa's in het configuratiescherm, bij software verwijderen een printscreen geven hier. (denk er wel om wat je laat zien)

Ik zoek het in een bepaald stukje software, of in de hardware

Aangezien de laptop al eens is terug gezet naar fabrieks instellingen, begin ik toch te denken aan een hardware matig probleem in de Toshiba, of een "gewoonte" foutje bij het herinstalleren.

Heb je met Toshiba ook bekeken of er soms een bios update was voor jou type laptop?

Als je nog garantie hebt, zou ik het hen laten oplossen, met een print van deze plaatjes erbij en vermelding van de voorgeschiedenis. (maak wel een backup van de data)

Niek

5 december 2014 om 23:22.
kareltje zegt:

Heb je al geprobeerd IE 11 te verwijderen via de geïnstalleerde updates en  via automatische updates weer te downloaden?
Of via http://www.browserchoice.eu/BrowserChoice/browserchoice_nl.htm

6 december 2014 om 10:16.
Niekie zegt:

Kareltje:  Kakaatje heeft met Firefox hetzelfde probleem, dus eigenlijk kan het niet alleen aan IE liggen.

Niek

6 december 2014 om 11:42.
kakaatje zegt:

Kareltje en Niekie,

Om te beginnen heb ik het advies van N. opgevolgd en de correspondentie onder hetzelfde casenummer bij Toshiba weer geopend en erbij geschreven dat dat was op advies van Seniorweb, misschien dat een klein beetje chantage helpt??

 Daar was de laatste suggestie contact op te nemen met Microsoft, maar die zeiden dat het echt een Toshiba-probleem was omdat ook Firefox hetzelfde opleverde.

Niekie, wat voor schandaligs, dat anderen niet mogen zien, zou in mijn configuratielijst (kunnen) staan? (Ik was vroeger blond!)

O ja, Toshiba is zo afgesteld dat updates automatisch worden verwerkt, is dat wat je bedoelt?

6 december 2014 om 12:00.
Niekie zegt:

Kakaatje: Ik zit de hele dag met de pc's/laptops van anderen voor m'n neus. Eén voorbeeld: Ik kan me zo voorstellen dat er wat "gok/poker" programma's op een pc staan en men niet wilt dat zoiets voor de hele wereld te zien is. Ik hoop dat je me een beetje begrijpt, vandaar dat ik bedoelde: Lees gewoon de lijst met programma's even door.

Ik bedoelde niet die automatische updates van Toshiba. Aan een bios update kleven wat risico's, als je het nog nooit hebt gedaan.

Maar wil je het type van laptop even hier tikken. (sticker achterzijde, mogelijk onder de batterij). Dan kan ik kijken of er een bios update is voor de laptop.

Je hebt de laptop 2 keer onder begeleiding van Toshiba ge her-installeerd.  Bestond toen het probleem direct al, in IE?

Niek

 

 

6 december 2014 om 12:31.
kakaatje zegt:

Niek, ik vermoedde al zo iets, maar ik heb geloof ik niets te verbergen, maar uiteraard bedankt voor de tip!

Ik ben op het ogenblik niet bij mijn laptop dus kan even niet doorgeven wat er op het plaatje staat. Doe ik later nog.

Het probleem heeft vanaf het begin bestaan, maar ik heb er aanvankelijk niet zo zwaar aan getild, had wat andere problemen aan mijn hoofd. Tot ik van de zomer een keer chrome installeerde en daar mee ging werken, toen werd ik 'wakker'. Toen ben ik eens voorzichtig fora gaan lezen of er iets dergelijks beschreven werd en ook het forum van toshiba bezocht. Maar dat is in het engels en het is een vreemd probleem, dus daar kwam ik niet verder. Uiteindelijk zag ik iets nederlands support en toen heb ik daar een mailtje naar toe gestuurd. Ik kan niet anders zeggen dan dat de reacties positief waren maar in feite precies hetzelfde wat jullie aangeven, tot het moment dat er dan maar geherinstalleerd moest worden. Uiteraard teleurstelling toen bleek dat er niets veranderd was.

Tot later

6 december 2014 om 12:42.
Niekie zegt:

Oke denk je ook even om het exacte type van de laptop te posten?

Tot laters.

Niek

6 december 2014 om 13:11.
kakaatje zegt:

Niek, het is een Toshiba Satellite C70D-A-108

Part No. PSCENE-00H003DU

Serial No. 9D033150C

6 december 2014 om 15:02.
kakaatje zegt:

Niek,

hierbij de geinstalleerde programma's

programmas1.JPG
6 december 2014 om 15:25.
kakaatje zegt:

en 2

programmas2.JPG
6 december 2014 om 15:26.
kareltje zegt:

Ik zou er niet aan beginnen!

Waarom zou ik het BIOS updaten?

Dat is de allereerste vraag die je jezelf moet stellen. Indien een BIOS-update niet noodzakelijk is, moet je het gewoonweg niet doen. Als je niet zeker bent, vraag dan een kennis, vriend of familielid met verstand van zaken om hulp. Op internet zijn tal van verhalen te lezen van "knutselaars" die poogden een update uit te voeren en waarbij het fout afliep. In het ergste geval blijft je systeem morsdood en is één van de laatste oplossingen de vervanging van de microprocessor of je gehele moederbord.

6 december 2014 om 17:09.
kakaatje zegt:

Kareltje,

bedankt voor de waarschuwing, maar ik heb in de loop der jaren al zoveel negatiefs daarover gehoord, ik zal daar echt niet zelf aan beginnen als dat nodig zou zijn.

6 december 2014 om 18:23.
Niekie zegt:

Ik zie hier op site van Toshiba, dat er sowieso 2 bios updates zijn.

Enig risico van stroom uitval, of een onjuiste versie kan problemen veroorzaken. Bij een jonge laptop is stroomuitval al geen item (batterij voeding), dus is het zeker weten dat je de juiste versie hebt voor je laptop het enige item.

Zelf doe ik dit 2 a 3 keer maand bij computers en het is nog nooit misgegaan, maar je moet weten wat je aan het doen bent.

Maar ik zou dit als ik jou was Kakaatje zeker niet zelf doen, maar door de leverancier, of Toshiba zelf laten doen.

Citaat:
kareltje zegt:

Ik zou er niet aan beginnen!

Waarom zou ik het BIOS updaten?

Einde Citaat.

Als je een raar probleem hebt met je laptop/pc en er is geen logisch Windows verklaring voor. (en dat is het hierboven beschrevene) dan is dat de reden om eens naar een bios update te kijken.

Ze brengen zo'n update niet voor niets uit natuurlijk.
Ik kan helaas zo snel de reden waarom ze deze uitbrengen niet vinden, maar die is er ongetwijfeld.

Ik ben wel met je eens Kareltje dat als je geen problemen hebt met pc/laptop, je er niet aan moet beginnen, want dan heeft het weinig nut het (kleine misloop) risico te nemen.

Maar hier is dus wel een heel vreemd probleem aan de hand.

Niek

6 december 2014 om 19:42.
Niekie zegt:

Ik heb je programma lijst even doorgelopen.

Je gebruikt niet de laatste versie van Firefox Dat is 33.1.1.

Kijk ook of je de laaste versie van Chrome hebt. (gebruik ik zelf niet).

Ik zou nog 1 gok doen, als je zeker weet dat je het opnieuw kunt installeren:

Norton internet securitie de-installeren en dan kijken of het beter gaat en een ander av programma zoeken.

Ik lees heel vaak problemen met Norton (Hij zou te strak staan afgesteld) onder andere. 

Als het niet help, installeer je hem opnieuw.

Niek

8 december 2014 om 00:40.
kakaatje zegt:

Niekie,

Het is nu even wat  te druk hier, ik zal in de loop van de dag er eens rustig voor gaan zitten. Ook wil ik nog even het commentaar van Toshiba afwachten, je hoort nader als ik iets met je suggesties heb gedaan.

Dank voor het denken!

Arga

8 december 2014 om 10:19.
kakaatje zegt:

Niekie,

zojuist vind ik bijgaande reactie van Toshiba, waarvan de inhoud voor zich spreekt, denk ik.

Als er tot BIOS aanpassing moet worden overgegaan, kan het dan zo simpel zijn als zij aangeven of vraag ik dan PCHulp thuis?

Graag je mening over e.e.a.

garantiebrief.PNG
8 december 2014 om 12:47.
Niekie zegt:

Het staat daar zeer goed uitgelegd en kan eigenlijk niet fout gaan (ze geven er zelfs de link bij) maar het blijft eigen verantwoording.

Heb je (met F2) al gekeken, welke bios versie je hebt? Want als dat al 1.40 Win is, hoef je helemaal niet up te daten.

En ik ben niet op de hoogte van de kennis van Pchulp aan huis. Het moet wel iemand zijn, die weet wat hij aan het doen is en het ook eerder heeft gedaan denk ik.

Daarbij nog de onzekerheid, of het het probleem oplost he. Want Toshiba, zegt daar ook weinig over.

Je zou Toshiba nog kunnen terug mailen en vragen welke problemen deze bios update oplost, want daarvoor brengen ze ze uit.

Niek

 

8 december 2014 om 13:54.
kakaatje zegt:

Niekie,

hierbij de reactie van Toshiba. Genoemd Tempro is op deze machine bij registratie geinstalleerd, maar - dom natuurlijk - wordt het door mij niet bekeken, pas in oktober zag is die mogelijkhid. Geen excuus, maar ik weet wel hoe het komt. Ik ben iemand die voor in gebruiknemen van iets de papieren gebruiksaanwijzing doorlees en aan de hand daarvan iets ga gebruiken. Hier zit, zoals meestal tegenwoordig, de gebruiksaanwijzing op de machine, hopeloos,150 pagina's al met al.

Op deze machine zit BIOS 120, ik heb verder geen klachten, dus zal maar niet aan update beginnen omdat het dus lang niet zeker is dat probleem wordt opgelost.

Rond Kerstmis komt handig-met-pc-omgaan dochter wel een keertje langs, ik zal haar vragen de update uit te voeren.

Denk je ook niet dat dat het handigste is?

groet

Arga

bios.JPG
9 december 2014 om 17:38.
kakaatje zegt:

de inhoud

biosupdate.JPG
9 december 2014 om 17:39.
Niekie zegt:

Als dochter echt handig is en het al vaker gedaan heeft zou ik daar maar op wachten dan.

Niek

9 december 2014 om 18:20.
kakaatje zegt:

Niek, voorlopig even rust.

Als er resultaat is, laat ik je dat weten.

Hartelijk dank voor het meedenken.

Arga

bedankt.gif
10 december 2014 om 18:21.
kakaatje zegt:

Goedenavond Niek en anderen,

het is 2 maanden geleden dat ik mijn probleem aan jullie voorlegde. Inmiddels hebben 3 mensen, waarvan ik aanneem dat ze toch wel enig inzicht in computerproblemen hebben, hun uiterste best gedaan om licht te verschaffen, maar het probleem is nog niet opgelost.  Geen van drieën was erg happig het bios te wijzigen, ook al gezien de twijfel aan het nut van Toshiba.

Ik blijf dus maar met het gebrek doorwerken, misschien komt er toch nog eens een oplossing uit de lucht vallen. In dat geval zal ik me zeker weer melden.

Hartelijke groet

Arga

5 februari 2015 om 18:03.
Niekie zegt:

Jammer. Maar wel bedankt voor terug melden.

Niek

5 februari 2015 om 18:44.
Dirk Boom zegt:

Er is een simpele oplossing: Lees gmail voortaan m.b.v. Windows Live Mail of m.b.v. de e-mailtegel op het startscherm. Dus niet via de browser. Bij WLM: stel hem meteen even in op IMAP.

5 februari 2015 om 22:09.
kakaatje zegt:

Dirk,

het zit niet alleen in gmail, die nam ik als voorbeeld. Vandaag bv keek ik bij een hotel, daar komen dan de foto's niet tevoorschijn en bij een webwinkel komen alleen de randjes waarin de afbeeldingen horen te staan. Ik denk dat ik iemand moet zien te vinden die hetzelfde apparaat maar niet de kwaal heeft en dan alle instellingen regel voor regel vergelijken. Ergens een v-tje wel of niet.

5 februari 2015 om 22:31.
kakaatje zegt:

Heren,
ik wil jullie de oplossing van dit probleem, waaraan zoveel aandacht door jullie is besteed, niet onthouden.
Vanmorgen kwam de zoon (17 jaar) van de schilder die hier bezig is, iets langs brengen. Hij is een wandelende ict-bron volgens zijn vader, dus de laptop even tevoorschijn gehaald en hem mijn frustratie voorgelegd. Hij heeft een minuut of 5 zitten 'spelen' en vroeg me toen te proberen of het nu beter ging. Je begrijpt het al: daar kwamen de plaatjes. Ik gebruik Norton en hij vond nog een restje MacAfee dat was meegeleverd met de laptop. Dat restje heeft hij verwijderd en daarmee was de interne strijd kennelijk beeindigd.
Ik had me er al lang bij neergelegd, maar vind het toch wel handig dat het is opgelost.
Hartelijke groet,
Arga

25 juli 2016 om 16:03.
Niekie zegt:

Fantastisch, zo'n wandelende ict bron. Geweldig dat hij dat zomaar even oploste.
En bedankt voor het terug melden. Heel fijn.

Niek

25 juli 2016 om 22:42.
Dirk Boom zegt:

Geweldig dat het is opgelost, met onverwachte wending.

25 juli 2016 om 23:00.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Pc en randapparatuur-Club?
Pc en randapparatuur-Club