Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
Google Playstore
Geplaatst op 5 januari 2016 om 17:25 door Marco

Als ik een app uit uit google playstore wil installeren wordt er verlangd dat ik betalingsgegevens kenbaar maak , terwijl ik niet eens weet of ik wel moet betalen of dat het gratis is . Deze gang van zaken bevreemdt mij en doet mij enigszins huiveren . Heeft iemand in deze club enige ervaring met deze gang van zaken ?

8 reacties
Niekie zegt:

Bij de app staat meestal of deze gratis is.
Maar je moet vaak heel veel toestaan om welke app dan ook te installeren.
Zolang je die betalingsgegevens niet opgeeft is er niets aan de hand.

Niek

5 januari 2016 om 17:52.
Marco zegt:

Niek bedankt . Is het misschien zo dat als er bij de app niet staat dat hij gratis is ,je er van uit mag gaan dat er kosten aan verbonden zijn ?

Marco

6 januari 2016 om 17:06.
Niekie zegt:

Nou zoveel kom ik daar ook niet. Ik weet wel dat ze dan om een paypal of bankrekeningnummer gaan vragen.

Niek

6 januari 2016 om 17:41.
Truus zegt:

Alleen als u een app wilt downloaden die niet gratis is, dan dient u uw betaalgegevens in te vullen (als u dat niet al gedaan hebt bij het aanmaken van een account). De eerste keer dat u een betaalde app wilt downloaden, krijgt u een voortgangsvenster te zien. Tik daarin opDoorgaan. Tik vervolgens opEen creditcard of betaalpas toevoegen. Selecteer de gewenste betaalmethode en vul uw gegevens aan. Wilt u alleen gratis apps dan kunt u de stap van betaaltelevisie overslaan. Overigens bij gratis apps zit vaak ook de mogelijkheid tot ' in app aankopen' De gratis app heeft dan bv beperktere mogelijkheden ( bij fotobewerking bv alleen basis handelingen, of bij spelletjes de mogelijkheid tot aankopen van extra speeltijd etc, of weglaten van reclames.) voor de in app aankopen is uiteraard weer wel de aankoppgegevens nodig.

7 januari 2016 om 11:33.
Marco zegt:

Ik wilde via play store Google Earth en We Transfer downloaden op mijn Samsung tablet . Beiden vermelden niet of het gratis is of niet . Na het klikken op installeren komt er in beeld dat ik mijn accountconfiguratie moet voltooien d.m.v. het toevoegen van betalingsopties. Er wordt wel bij vermeld dat je pas gaat betalen op het moment dat je tot aankoop overgaat . Zij hebben mijn gegevens als ik nog niet eens besloten heb om tot aankoop over te gaan . Dit is datgene wat mij een onprettig gevoel geeft .

7 januari 2016 om 17:44.
Helma Beumer zegt:

@Marco:
Je schrijft... Na het klikken op installeren komt er in beeld dat ik mijn accountconfiguratie moet voltooien d.m.v. het toevoegen van betalingsopties.
Ik vraag me dus af of je wel een geldig en volledig ingevuld account hebt aangemaakt.
Daar hoort ook bij welke betaalmogelijkheid je hebt (indien je een keer een App koopt).

9 januari 2016 om 15:46.
Marco zegt:

Ik ben er inmiddels achter dat ik die configuratie kan overslaan . Hierna kan ik deze apps gewoon installeren , hetgeen inmiddels gebeurd is .Ik wil jullie bedanken voorde reakties .
Marco

9 januari 2016 om 17:29.
Helma Beumer zegt:

Fijn dat het opgelost is.

9 januari 2016 om 17:45.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club