Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
Samsung Kies 3
Geplaatst op 9 februari 2016 om 11:08 door Ton43
Samsung Kies 3 werkt niet, in tegenstelling tot het eerste programma Kies, contacten en agenda zijn niet zicht baar op de PC. Contact gehad met Samsung maar dit geeft geen oplossing. Ik heb div. gratis programma's geprobeerd, met de meeste is het tobben of lukt het niet om verbinding te maken met de smartphone. Ik heb een Samsung S5 mini. Weet iemand een goed werkend gratis programma als alternatief voor Kies 3, waar je wel contacten en de agenda op de PC mee kan bewerken?
6 reacties
Dirk Boom zegt:

Een gemakkelijker methode dan het steeds weer koppelen van de smartphone aan een computer is het doorlopend automatisch synchroniseren van agenda en contacten via de cloud. Het moet eenmalig ingesteld worden, daarna werkt het voortaan vanzelf en blijven de gegevens op beide (of meerdere) apparaten gelijk.

9 februari 2016 om 17:52.
Ton43 zegt:

Dank voor uw reactie hr. Boom, het gaat mij niet zozeer om het synchroniseren, met b.v. het programma Kies 3 kan je (als het zou werken) ook contacten e.d. bewerken op de p.c. dat kan niet in de cloud neem ik aan. vr.gr Ton43

10 februari 2016 om 15:37.
TheoJ zegt:

Gebruik Kies al verschillende jaren .
Verwijder het programma en daarna opnieuw installeren. Start eerst het programma en sluit daarna de telefoon aan. Niet denken dat meteen alles is te zien.
In de linker kolom zie je bovenaan je telefoon en een regel "Verbinden". Deze kun je verwijderen.

Kies.jpg
10 februari 2016 om 15:53.
Ton43 zegt:
U ook dan k voor uw reactie Theo. Ik heb nogmaals Kies 3 geïnstalleerd, had ik al eerder eens gedaan, geen resultaat. Met Kies 3 zijn wel foto's en video's te zien maar geen contacten. Ook met een Samsung Note II lukt het niet. Op internet gelezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Het intrigeerd mij, waarom deed het eerste Kies programma met een oudere samsung ( Mini 2) het wel en deze niet?
10 februari 2016 om 16:59.
Dirk Boom zegt:

Kies geeft wel vaker problemen en hopelijk is dit voor u oplosbaar.
Bij synchroniseren zoals ik voorstelde zijn contacten/agenda te wijzigen:
- op de smartphone
- via internet dus in de cloud
- op elk ander apparaat dat meedoet met de synchronisatie (pc, tablet, ....)
Dus elke wijziging heeft overal effect en is overal aan te brengen.
De gegevens worden dan gekoppeld via Google of Outlook (site) of iCloud.

10 februari 2016 om 18:17.
Ton43 zegt:
Nogmaals dank voor uw reactie hr. Boom, misschien ga ik dit wel proberen.
11 februari 2016 om 11:03.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club