Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
opladen van een nieuwe smartphone
Geplaatst op 20 juli 2016 om 09:06 door DIJ132

Goedendag, ik heb deze vraag gisteren via internet bij Seniorweb gesteld via '' mijn vragen''. Daarna zag ik dat er een club is voor Tablet en Smartphone. Dus nu stel ik dezelfde vraag óók maar op dit forum. Het gaat over de smartphone. Ik heb een General Mobile Android One aangeschaft via Bol.com. De simkaart paste niet. Toen heeft een Telfort medewerker de simkaart op maat geknipt. Nu wil ik de accu opladen. Dat lukt niet. Alle stekkers zitten correct. De achterklep is goed gesloten. Waar kan het nog meer aan liggen dat het opladen niet lukt? Weet iemand dit? Met groet, Meu

10 reacties
Freedom zegt:

Ik vind het héél vreemd dat een medewerker van Telfort de simkaart op maat "geknipt" heeft!!
Nog nooit gehoord dat een simkaart bijgeknipt moet worden!

20 juli 2016 om 09:25.
Dirk Boom zegt:

Tja de smartphone is nieuw. De oplader ook? Normaliter is het: stekker in het stopcontact, USB in de smartphone, even wachten, en hij gaat laden. Het opladen kan een paar uur duren.
Als hij niets doet:
- aansluiting smartphone defect
- oplader defect
Probeer eerst eens een andere oplader. Of morrel een beetje aan het stekkertje dat in de smartphone gaat (zit er soms niet goed in of maakt slecht contact).
Het opladen staat los van het SIMkaartje.

20 juli 2016 om 09:33.
DIJ132 zegt:

O, ik ben té snel geweest met het stellen van mijn vraag over het opladen. want heb inmiddels antwoord van iemand gehad.
Maar het is evengoed mooi om lid te zijn van deze club, want ik denk zo maar dat er nog veel vragen zullen volgen.
Groet, Meu

20 juli 2016 om 10:00.
fred612 zegt:

Het knippen van een simkaart is al jaren een fenomeen dat soms moet bij sommige nieuwe smartfones, bij sommige simkaarten zit er hiervoor een extra breekrand in de simkaart.
Het stellen van de vraag is één, het oplossen twee, maar het zou sociaal zijn de lezers ook de oplossing te vertellen!

20 juli 2016 om 10:24.
Freedom zegt:

Ik ben het eens met fred612'
DIJ132 vertel ons ook HOE het " opgelost" is.
Dan kunnen de leden dit ook lezen en anderen weer helpen!!!!!!

20 juli 2016 om 10:43.
Blackjes zegt:

@ Freedom. Dit is helemaal niet vreemd hoor. De smartphones van tegenwoordig maken gebruik van een z.g. "Nano" kaartje dat veel kleiner is dan een gewone simkaart. Experts hebben een tang waarmee ze een gewoon simkaartje in één knip verkleinen tot een Nano kaartje.

21 juli 2016 om 15:28.
Freedom zegt:

Oké Blackjes,
Dat wist ik nier, maar nu wel.
Dank je.

21 juli 2016 om 15:38.
DIJ132 zegt:

Goedendag, helemaal correct, de reactie dat ik mijn ''oplossing'' hier meteen er bij had moeten zetten. De oplossing was echter zó simpel, dat ik even in de veronderstelling was dat het niet noemenswaardig zou zijn en niet interessant zou zijn. De ''oplossing'' is dat ik de smartphone terug heb gestuurd naar de leverancier. Ik heb eerst geprobeerd of opladen met een andere oplader wél lukte. Dat lukte niet. Vervolgens ben ik naar de Telfort winkel gegaan en daar heeft de medewerkster geprobeerd of het opladen lukte ( zowel met de meegebrachte stekker als met een oplader van hen zelf ). Ook bij Telfort lukte opladen niet. Toen heb ik de smartphone terug gestuurd naar W-mobile.nl. Dat is de leverancier.
Al met al is het weer een goede les voor me, want deze smartphone had ik via Bol.com gekocht. Over het algemeen koop ik producten ''dicht bij huis''. Dan kijk ik eerst op internet welk product ik wil kopen en laat het vervolgens bezorgen bij bijvoorbeeld BCC of Media Markt hier in de buurt. Zo dat ik er gemakkelijk mee terug kan gaan als iets het niet goed doet. Dit keer, bij deze aanschaf, heb ik dat helaas niet gedaan. De les die ik geleerd heb is, dat het écht handiger is bij of via een fysieke winkel in de buurt te kopen, zodat je met mankementen gemakkelijk langs kan gaan.
Over het knippen van het kaartje : Ik kreeg de indruk dat dit vaker gebeurt. Nadat het kaartje ten behoeve van de nieuwe smartphone kleiner was gemaakt en ik de smartphone niet in gebruik nam, zat ik met een klein kaartje. Dit kon in een soort frame geplaatst worden. Kaartje met frame pasten prima in mijn oude Nokia.
Dit alles over de smartphone.
Dank je wel voor jullie commentaar en dank voor het mee denken.
Met groet, Meu

23 juli 2016 om 17:20.
Freedom zegt:

Meu,
Nú weten wij "senioren" (die verrekt nieuwschierig zijn naar de oplossing van een "probleem") hoe het/een probleem uiteindelijk opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden!

23 juli 2016 om 17:40.
Dirk Boom zegt:

Dat een apparaat bij aflevering defect is, is simpele pech. Als ik algemeen mag reageren:
Wel/niet kopen via internet is een persoonlijke voorkeur. Bol.com zou ook service hebben geleverd en het uitproberen van het opladen kan bij 'iedereen'. Ik wil het kopen in een winkel niet ontraden hoor, veel ouderen doen dat nog graag. Zelf heb ik al veel geld bespaard door via internet te kopen, en ik doe dan vooraf mijn 'huiswerk'. Dat moet bij een fysieke winkel ook trouwens, een verkoper is niet altijd zo deskundig als zou moeten en evenmin onafhankelijk.
Die Simkaartjes: de grote zijn ouderwets maar gelukkig bestaat daarvoor nog een frame. Er zijn ook smartphones met een nóg kleiner formaat, dat moet bij aanvragen aan de provider worden gemeld en een goede vraagt ernaar. Er wordt trouwens aan gewerkt dat Simkaartjes overbodig worden, het abonnement wordt tóch op afstand aangezet en men zet zijn contacten niet meer op een Simkaartje (... toch??..).
Succes met een nieuw exemplaar van de smartphone!

23 juli 2016 om 18:14.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club