Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
app QR code scannen werkt niet meer
Geplaatst op 25 september 2016 om 11:48 door DIJ132

Goedendag. Mijn smartphone merk General Mobile werkt op Android. Op de smartphone stond een app om een QR code te scannen. Deze app QR CODE SCANNEN heeft steeds goed gewerkt. Als ik nu het icoontje aanraak, dan opent de app echter niet. Ik heb gekeken bij INSTELLINGEN onder APP en zie daar de app QR CODE SCANNEN niet staan. Dat is vreemd. Dus mijn eerste vraag is : Kan het dan zijn dan het icoontje nog op de smartphone staat, maar dat de app er niet meer op staat? Want ik zou verwachten dat de app dan in het lijstje met app's staat.
Onlangs heb ik een aantal app's uitgeschakeld, maar ik heb niet het idee dat daar iets bij zat wat de app QR-CODE SCANNEN weg zou gooien of uit zou schakelen.
Aansluitend op bovenstaande heb ik een tweede vraag:
Nadat de app niet opende, bedacht ik dat ik de app opnieuw zou kunnen installeren. Toen ik dat wilde doen, toen liep ik er tegen aan dat ik een manier van betalen moet opgeven. Daar heb ik een hekel aan. Ik geef niet graag betaalgegevens door. Is er een manier om dit te omzeilen? Ik kan me niet herinneren dat ik betaalgegevens heb opgegeven toen ik een poosje geleden de app ( die het nu niet meer doet ) installeerde.
Met groet, Meu

3 reacties
Dirk Boom zegt:

Het verbaast mij dat een icon er nog staat terwijl de app weg is.
Maar .... ik lees dat een aantal apps is uitgeschakeld. Zijn ze echter ook verwijderd? Zo niet, dan verklaart het waarom het icon er nog is.
Op deze site lees ik dat uitschakelen en verwijderen niet hetzelfde is (betreft oude Androidversie).
Om de app weer in te schakelen, kijk eens naar deze uitleg.

Betr de winkel: bij gratis apps behoeven de betaalgegevens niet te worden doorgegeven. Ik weet echter niet hoe je dat bij Android omzeilt omdat ik de vraag niet krijg, waarschijnlijk staat er iets van 'niet nu'.
Ik heb zelf niet zo'n moeite met opgeven van betaalgegevens maar kan mij het bezwaar goed voorstellen. Toch even de verwijzing naar hoe dit werkt voor Android: zie deze uitleg.

25 september 2016 om 11:58.
DIJ132 zegt:

Dank voor de reactie. Ik heb de twee websites bekeken en gelezen. De websites brachten me er toe om een aantal apps die ik had uitgeschakeld (maar die nog wél op de smartphone stonden) weer in te schakelen. Dit met als achterliggende gedachte dat een van die uitgeschakelde apps er wellicht voor zorgde dat Google wilde dat ik betalingsgegevens opgeef bij het installeren van een app en met de achterliggende gedachte dat een van de apps wellicht een ''link'' had met QR CODE. Verder brachten de websites me op het goede idee om de smartphone uit te schakelen en opnieuw op te starten. En dat heeft geholpen. Daarna was het icoontje van de QR CODE verdwenen. En het was vervolgens geen enkel probleem een nieuwe app QR CODE READER te installeren. Dit zonder dat ik betalingsgegevens hoefde op te geven. Het probleem is dus opgelost. Dank voor het meedenken en dank voor de tips, die me in de goede richting stuurden. Met groet, Meu

25 september 2016 om 13:22.
Dirk Boom zegt:

Graag gedaan, en goed opgelost.

25 september 2016 om 15:36.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club