Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
Dag, ik heb problemen met mijn smartphone Samsung
Geplaatst op 12 januari 2017 om 16:20 door francischa

Er zit een nieuwe simkaart in maar hij komt alleen maar in het menu van : simkaart geblokkeerd. Neem contact op met de serviceprovider.
Die kan echter niets doen. Het toestel zou moeten worden gereset, maar hoe doe ik dat? Batterij eruit, levert niets op. Opnieuw opstarten ook niet. Pukcode evenmin. Wie weet raad?
Vr.gr.
Francis Klaver

8 reacties
Dirk Boom zegt:

Ik zou even kijken of de simkaart het in een ander toestel wél doet.
Zo niet, dan ligt het aan de simkaart (en dus aan de serviceprovider die hem heeft verstrekt).
Vraagje: waarom een nieuwe simkaart? Misschien ligt daar de sleutel naar een oplossing?
Wat voor toestel is het? (Samsung .....)

12 januari 2017 om 19:22.
francischa zegt:

Dag, ik heb er een nieuwe simkaart ingezet omdat ik dacht dat de (oude) simkaart de schuldige was. Niet dus. De simkaart werkt goed in een ander toestel. Toestel is een Samsung S5, 2 jaar oud.
Ik denk dat het toestel gereset moet worden, maar hoe doe ik dat?

12 januari 2017 om 21:38.
Dirk Boom zegt:

1. Is al geprobeerd: het toestel helemaal uitzetten en weer aanzetten?
Dat is: de uit-knop vasthouden totdat een menu verschijnt, kies dan 'uitschakelen'. Daarna even de aanknop ingedrukt houden en hij gaat aan. Na opstarten moet de (zelf ingestelde?) pincode van de simkaart worden ingetikt. Als dat niet helpt:
2. Probeer een soft-reset, zie dit filmpje. Het is Engelstalig en laat goed zien wat je moet doen. Ik heb dit recent (intuïtief) met een Samsung tablet gedaan. Na de reset was de tablet aanzienlijk sneller. Ik was wat snelkoppelingen kwijt maar de apps waren er nog.
3. En anders wordt het een harde reset, Samsung geeft deze informatie .

12 januari 2017 om 22:13.
francischa zegt:

Dank voor deze handige link. Ik heb 'm even doorgestuurd naar onze zoon. Als hij binnenkort langskomt laat ik de reset graag aan hem over.
Dit zal vermoedelijk de oplossing zijn. Nogmaals hartelijk dank. U heeft mij echt geholpen.
Vr.gr.
Francis

14 januari 2017 om 11:41.
Dirk Boom zegt:

Graag gedaan en succes met de actie. Ik verwacht dat de soft reset zal helpen, en ben benieuwd naar het resultaat. Misschien horen we dat t.z.t. nog even.

14 januari 2017 om 18:17.
francischa zegt:

Dat kan wel even duren. Hij woont 200 km hiervandaan. Ik zal er om denken, maar kan ik u tzt een appje sturen? Uw telefoonnummer of e-mailadres kunt u mij via ciklado@gmail.com laten weten.
Nogmaals dank voor uw reactie.
Vr.gr.
Francis

14 januari 2017 om 22:56.
Dirk Boom zegt:

Liever via deze post in de clubs, anderen zullen ook geïnteresseerd zijn.

14 januari 2017 om 23:48.
francischa zegt:

Zal ik doen.

15 januari 2017 om 14:38.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club