SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
Samsung S6 en OneDrive
Geplaatst op 16 januari 2017 om 17:33 door elgee

Op mijn laptop staat OneDrive met verschillende bestanden.
Geen probleem, die kan ik nog steeds gewoon zien als ik op de ‘blauwe wolkjes’ klik.

Tot, ik dacht gisteren kon ik, als ik op S6 op de blauwe wolkjes klikte, die bestanden ook gewoon zien en er ook in veranderen. Op de laptop werden die veranderingen dan automatisch doorgevoerd.
Als ik nu in S6 op die wolkjes klik, krijg ik een blauw scherm met de mededeling meld je aan bij
OneDrive of OneDrive voor bedrijven.
Er wordt dan gevraagd om een emailadres en als ik dat dan invoer, hetzelfde adres als op de
laptop, krijg ik hier nu een blauw scherm.
Heb alles al geprobeerd S6 uitgeschakeld en opnieuw opgestart, OneDrive van S6 verwijderd en weer opnieuw opgebracht, hetzelfde resultaat.
Het lijkt erop dat er wat mis is met de synchronisatie.
Daarom heb ik OneSync gedownload, maar als ik probeer te synchroniseren krijg ik een wit scherm. :-((
Heb geen idee wat ik verder nog zou kunnen proberen.
Het is geen groot probleem omdat ik er via de laptop wel bij kan, maar het is wel irritant.
Zijn er meer leden die hier last van hebben ? Als iemand iets weet wat ik nog niet geprobeerd heb, hoor ik dat uiteraard graag.

Groet,
Leo

11 reacties
Dirk Boom zegt:

Leo, je gebruik hetzelfde mailadres op beide apparaten. Beide is toch wel het mailadres van het microsoft account incl. bijbehorend wachtwoord? (van het micr.account, niet van het mailadres al is dat meestal gelijk).
Als je op de smartphone inlogt via de webbrowser, werkt het dan wel? (zou wel moeten).

16 januari 2017 om 22:32.
elgee zegt:

Ja Dirk, hetzelfde adres op beide apparaten. Tot voor kort had ik ook geen enkel probleem.
Met de smartphone inloggen op onedrive.live.com gaat overigens prima.
Ik dacht dat het begonnen was met een scherm vol vragen over meer opslagruimte en dat ik daarna bij aanmelden dat blauwe scherm kreeg. Misschien is het een tijdelijk iets, want ik had verder niets veranderd.

16 januari 2017 om 23:32.
elgee zegt:

Hi Dirk,
Nog even dit.
Je had het over het mailadres van het microsoft account incl. bijbehorend wachtwoord.
Zijn die twee dan aan elkaar gekoppeld?
Vind het namelijk vreemd dat geen wachtwoord ingevuld hoeft te worden.
Verder, vind ik het ook vreemd dat, als je op -onedrive.live.com/about/nl-nl-- klikt, het emailadres al ingevuld is en ook bekend is wie zich aangemeld heeft.
Nooit zo bij stil gestaan, maar door het probleem met de app er verder ingedoken.
Tussen twee haakjes, heb onedrive.live.com nu op de smartphone geïnstalleerd. Gaat prima.
Leo

17 januari 2017 om 19:53.
Dirk Boom zegt:

Leo, een microsoft account bestaat inderdaad uit een mailadres + wachtwoord. Beiden heb je (ooit) gekozen. Het wachtwoord van het microsoft-id behoeft niet hetzelfde te zijn als het wachtwoord dat je bij het mailen met dat e-mailadres gebruikt maar het is wel handiger. Dit werkt bij google- en apple-id's hetzelfde.
Bij allerlei apps, e-mail, en ook Onedrive heb je meestal ooit het mailadres + wachtwoord ingevuld, waarna de computer automatisch inlogt. Daarom ben ik voorstander van een computer wachtwoord (ook bij tablet en smartphone).
Dat blauwe scherm van je vind ik wel vreemd. Kennelijk ging er iets scheef met je opslagruimte. Hoeveel bedraagt die nog?

17 januari 2017 om 23:21.
elgee zegt:

4.07 van 5 gebruikt Dirk.
Leo

17 januari 2017 om 23:29.
elgee zegt:

Hi Dirk,
Heb inmiddels op Google gezien dat precies hetzelfde probleem meer voorkomt.
Er is dus niets mis met mijn instellingen
Hoewel dit probleem dus bij OneDrive bekend is, heb ik het toch ook nog maar even gemeld.
Ben benieuwd.
Leo

18 januari 2017 om 22:24.
Dirk Boom zegt:

Het zou mij niet verbazen als er een verband is met Android 6.0. Toevallig heb ik dat net op een tablet gezet en ik merk dat niet alle apps er goed mee overweg kunnen. Ik heb o.a. gehoord dat het pad naar het SD-kaartje is gewijzigd. Het wordt afwachten, vrees ik.

18 januari 2017 om 22:58.
elgee zegt:

Ach ik zit er niet op te wachten. Zoals ik schreef, heb onedrive.live.com nu op de smartphone geïnstalleerd en dat gaat minstens zo goed..

18 januari 2017 om 23:03.
elgee zegt:

Kreeg vanmorgen dit antwoord van OneDrive:
Ons Product Specialisten Team heeft ons doorgegeven dat het upgraden van de Android System Web View app het probleem zou moeten oplossen. De app mag niet ouder zijn dan versie 55.0.2883.91.
Nu heb ik inderdaad versie 51.0.2704.81, maar het is toch niet mogelijk om deze alleen te upgraden? Bovendien is mijn systemupdate bij.
Wie schets mijn verbazing toen ik vanmorgen toch weer even op de blauwe wolkjes op mijn telefoon klikte ik eerst weer het verhaal kreeg over meer opslagruimte en toen ik aangaf daar geen gebruik van te willen maken, kreeg ik gewoon weer toegang!
Probleem opgelost dus!
Leo

20 januari 2017 om 14:03.
Dirk Boom zegt:

Ah, nee zeggen en het probleem is opgelost, dáár had ik niet aan gedacht.

20 januari 2017 om 18:04.
elgee zegt:

Zo simpel was het ook niet hoor. Eerder had ik de mogelijkheid om nee te zeggen niet.
Wat ze gedaan hebben weet ik uiteraard niet, maar de te 'oude' app was in ieder geval het probleem niet.

20 januari 2017 om 18:23.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club