Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
melding op smartphone
Geplaatst op 4 mei 2017 om 16:41 door rudolf5

Ik ben sinds kort in het bezit van een Doro smartphone. Alles werkt naar behoren, maar ik vond in mijn berichten box het volgende bericht: "the terminal cannot be configured remotely, please contact Customer Support for further assistance".
Helaas had de door mij gebelde Telfort klantenservice ook geen idee waar dit bericht op slaat; is er iemand die dit wel weet?

5 reacties
Dirk Boom zegt:

Ik zie hier een soortgelijke vraag.
Het komt vaker voor als ik via google zoek en het is eerlijk gezegd wat vaag wat ik daar zie, maar ik vermoed: de eerste keer dat de SIMkaart met Telfort wil gaan werken, wil Telfort (op afstand) het toestel instellen op de telefoon- en SMS dienst. Er zijn ook andere providerdiensten maar wie gebruikt ze nog op een smartphone?
Ik denk dat er bij het instellen aanvankelijk iets is misgegaan.
Als nu alles goed werkt, zou ik het bericht laten voor wat het is.

4 mei 2017 om 17:13.
Zegert zegt:

Mogelijk probeert de provider (een computer die dit automatisch doet) instelling naar het toestel te sturen voor internet maar dat werkt met al die verschillende toestellen steeds vaker niet goed.
Ik kan me goed voorstellen dat voor een Door dit niet werkt omdat die toestellen i.v.m. gebruikersgemak net iets anders werken dan standaard Android.
Ik zou er ook niets aan doen.

4 mei 2017 om 17:27.
rudolf5 zegt:

Dank voor beide reacties. Vanochtend was ik in een winkelcentrum waar ik maar zelden kom, maar daar was wel een echte Telfort winkel die ik natuurlijk binnen ging. Een bekwame medewerker zocht de zaak voor mij uit en had binnen minder dan vijf minuten het antwoord en inderdaad zoals jullie zeggen wil Telfort na het plaatsen van de Sim kaart het toestel instellen voor telefoon, SMS en internet en dit was in eerste instantie verzuimd, vandaar de melding. De zaak is nu rechtgezet, maar het blijft vreemd dat de centrale klantendienst mij niet kon helpen.

5 mei 2017 om 16:47.
Dirk Boom zegt:

Dank voor de terugmelding, gelukkig is het opgelost en ook verklaard (altijd goed als leerpuntje)

5 mei 2017 om 17:01.
Zegert zegt:

Mooi dat het opgelost is.
Centrale klantendiensten hebben als probleem dat je het moet treffen wie de vraag krijgt.
Niet iedereen kent alle toestellen.
Daarnaast is het vaak sneller opgelost als men het toestel ziet en daar de instellingen kan checken.

5 mei 2017 om 20:00.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club