SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Downloaden van de berichten
Geplaatst op 9 juni 2017 om 11:12 door Nard Thoma..

Ben in bezit van een smartphone een Microsoft Lumia 535
Na het toevoegen van een mailadres (mail via provider) in de mailapp van Windows 10 kreeg ik de foutcode 0x8007274d
Het betreft een mailadres bij @upcmail.nl
De synchronisatie van verzonden mail werkt niet.

Bij het downloaden van de berichten krijg ik deze melding:
Er is iets foutgegaan
Er is een probleem bij het downloaden van de berichten.
Probeer het later opnieuw.
Foutcode: 0x8007274d

Wat heb ik fout gedaan en hoe moet ik dit oplossen?
Bij voorbaat dank, Nard.

5 reacties
Dirk Boom zegt:

Ik zou het mailadres even weghalen, en weer toevoegen.
De app zet er automatisch de juiste imap enz gegevens in, UPC moet het eigenlijk gewoon doen.
Het is een 'ander mailadres' dus daar wordt het ingebracht.

9 juni 2017 om 12:17.
Nard Thoma.. zegt:

Heb het mailadres verwijderd en weer opnieuw toegevoegd, maar wat me nu opvalt is wanneer ik op de desktop het mailprogramma open heb staan dat dan de mail op de desktop binnen komt en op de smartphone maar bij het openen op de smartphone dan verdwijnt de mail meteen.
Is dat gebruikelijk of heeft het met de instellingen te maken?

9 juni 2017 om 14:29.
Dirk Boom zegt:

Dat komt doordat de instelling op de desktop nog POP3 is. Bij POP3 wordt de mail standaard verwijderd bij de provider (UPC) als deze wordt opgehaald. En dus verdwijnt de mail op de smartphone, want daar is de instelling IMAP en dat synchroniseert met de provider.
De gebruikelijke oplossing bij het gebruiken van meerdere apparaten is dat de mailinstelling op elk apparaat IMAP is. Dit zou dus op de desktop aangepast moeten worden, dan gaat het voortaan goed, en is er bovendien altijd een backup.

9 juni 2017 om 23:21.
Nard Thoma.. zegt:

Dankjewel Dirk
Het is me gelukt op de desktop een IMAP aan te maken en nu ontvang ik ook de mail op mijn smartphone
Groetjes, Nard.

10 juni 2017 om 15:25.
Dirk Boom zegt:

Goed gedaan, dank voor het terugmelden.
Als er nu bijv. extra mailmappen worden gemaakt, verschijnen die op beide apparaten.

10 juni 2017 om 17:36.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club