SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
Samsung
Geplaatst op 8 december 2017 om 11:50 door Geer80

Goedemorgen,

Ik heb een nieuwe tablet van Samsung gekocht (Galaxy Tab S2) en wilde via een buitengewoon simpel systeem mijn gegevens overzetten met de Smart Switch van Samsung. Alles lukte en de overschrijving vond plaats. Het duurde ongeveer 5 minuten.Tot mijn verbazing was er na afloop (kreeg bericht actie geslaagd) niets maar dan ook helemaal niets overgezet. Heeft iemand ervaring en misschien de zelfde als ik? Ik hoor het graag.
Groet, Geer

NB Mijn eerdere klacht dat de update naar Windows 10 versie 1709 niet lukt is nu plotseling wel gelukt. Heeft er wel zowat een hele dag over gedaan.

8 reacties
Dirk Boom zegt:

Smart Switch heb ik niet gebruikt, hopelijk kan iemand anders er iets over zeggen.
Samsung geeft op deze plek wat korte uitleg en ik zie dat er meerdere manieren zijn.
Ik reageer toch even verder, want ... kwam er niet al het nodige terug na instellen van het Google- en Samsung account? Hoe was de oude situatie?
Bij mij kwamen na instellen van Google- en Samsung account alle eerder gebruikte Android app's terug vanuit de backup die een ouder Androidapparaat bijhield (backup moet daar dan aanstaan). Ik moest wel mijn persoonlijke startschermen opnieuw inrichten en mailadressen toevoegen (omdat een deel van een ander besturingssysteem afkwam). Foto's waren niet van toepassing en bovendien staan die ook in de cloud.
Contacten en agenda kwamen vanzelf binnen omdat deze in de cloud staan (wel eerst de mail- en agenda-apps inrichten). Goede cloudopslag is apparaat/besturingssysteem onafhankelijk.

8 december 2017 om 13:56.
limburg zegt:

Ik heb de Samsung tablet S3
Heb op alle twee de oude en nieuwe smart Switch er op gezet
met het kabeltje verbonden en het was zo gebeurt Alles was over genomen van tablet S2 naar S3 gr ineke

8 december 2017 om 14:40.
Geer80 zegt:

Dank Dirk en Limburg voor jullie reactie. Dirk een aantal dingen kwamen terug. Mijn emailcontakten kwamen allemaal terug tot mijn verbazing. Contakten weer niet??
Overigens werkt alles prima.
Groet Geer

8 december 2017 om 15:26.
elgee zegt:

Het bericht van Geer80:
'
Mijn eerdere klacht dat de update naar Windows 10 versie 1709 niet lukt is nu plotseling wel gelukt. Heeft er wel zowat een hele dag over gedaan."

Geplaatst in de Windowsclub, waar dit probleem gemeld was.
LG

8 december 2017 om 15:32.
Geer80 zegt:

Dank je elgee. Sorry dat ik het niet daar geplaatst heb.
Geer

8 december 2017 om 19:11.
elgee zegt:

Even niet aan gedacht. Kan gebeuren toch?
Groet,
LG

8 december 2017 om 19:16.
Dirk Boom zegt:

Geer80,
De e-mailcontacten worden wellicht bijgehouden in gmail, maar waar zijn de andere contacten opgeslagen? Verder kan 'contacten' een vinkje zijn bij het e-mailadres.

8 december 2017 om 19:49.
Niekie zegt:

Ik heb de Smart Switch op de pc geïnstalleerd. Zodra ik een Samsung tel. aansluit, geeft hij de keuze "backup maken" of "backup terug zetten."
Dat werkt wel zo gemakkelijk.

Niek

8 december 2017 om 21:53.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club