Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
TouchWizz-start is gestopt
Geplaatst op 21 december 2017 om 00:18 door attyvandelden

Sinds enkele weken geeft mijn Samsung Galaxy Note 2 aan dat TouchWizz-start is gestopt. Ik kan nu niet meer mijn plaats op het startscherm, temperatuur etc. krijgen.
Hoe herstel ik dit?
Atty van delden.

12 reacties
Dirk Boom zegt:

Is al geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw uit de Play Store te halen? Check wel eerst even of hij er nog in staat.

21 december 2017 om 00:35.
attyvandelden zegt:

Het probleem is dat in de gedownloade apps TouchWiz-start niet aanwezig is. Ik kan het dus niet verwijderen.
Het staat wel in de Systeem Apps. Maar als ik het probeer te verwijderen krijg ik: Failed to get root acces! You need to have a rooted device and allow Superuser privileges to this App.
Ik heb gekeken in de Play Store, maar daar staat TouchWiz niet bij.

22 december 2017 om 23:50.
attyvandelden zegt:

Heb je nog een advies, Dirk, hoe ik TouchWiz-start weer terug krijg?
De winkel van Vodafone kon het ook net voor elkaar krijgen....

9 januari 2018 om 21:28.
Dirk Boom zegt:
Het is inderdaad een basis-app zie ik nu. Daarom zal hij niet te verwijderen zijn, wel zo veilig.
Via zoeken in Google kom ik het probleem vaker tegen. Ik zag een/de oplossing op deze site. Er staat:
Ga even naar instellingen / apps / alle apps en zoek TouchWiz hier op. Druk op Gegevens Wissen. Hierdoor wordt TouchWiz als het ware weer opgeschoond en werkt het hopelijk weer als vanouds.
Het lijkt een simpele handeling, hopelijk is dat ook zo.
Op een Engelstalige website kwam ik hetzelfde advies tegen.
Lukt het hiermee?
9 januari 2018 om 21:55.
BenWuring zegt:

Mocht dit allemaal niet lukken, zoek dan eens in Google Play naar 'Launcher'. Voor het gemak heb ik hier de link al toegevoegd.
Kleine uitleg: TouchWiz is niets anders dan de Launcher (de grafische omgeving) van Samsung. Wanneer deze het niet meer doet, kan er heel eenvoudig worden uitgeweken naar een andere grafische omgeving, vaak zelfs veel beter en prettiger dan TouchWiz. Dit is uiteraard persoonlijk.
Lees de beschrijvingen en bekijk de schermvoorbeelden. Tip: Evie Launcher

9 januari 2018 om 22:14.
attyvandelden zegt:

Bedankt! Ik probeer het morgen. Ik heb nog vele e-mails te gaan.....

9 januari 2018 om 22:56.
BenWuring zegt:

Prima, succes!
Je kunt hier overigens nog wat meer lezen over het hoe en wat van launchers.

9 januari 2018 om 23:45.
attyvandelden zegt:

Ik heb evie launcher geprobeerd en nog een paar aanbevolen andere launchers. Maar wat ik nu als startpagina heb, bevalt mij beter, al kan ik niet meer mijn plaats, temperatuur etc. invullen.
Ik zou graag de gegevens van TouchWiz-start willen wissen, maar die staat niet bij mijn apps, noch bij alle apps, zoals Dirk suggereerde op
9 januari 2018 om 21:55.
Ik ga het nu nog één keer proberen, nu bij Phone House. Belcompagnie is veranderd in een Vodafone winkel, waar de jongens er ook geen raad mee wisten.
Ik hou jullie op de hoogte, ook als het niet lukt.....
Groeten van Atty van Delden.

10 januari 2018 om 22:10.
Dirk Boom zegt:

Hm, lastig, het is een Google zoektocht. Uit deze website zou het werken?:
- Access Settings
- Choose Application Manager and select the All tab
- Tap the Reset App Preferences option
- If a confirmation message appears, just tap Reset Apps

10 januari 2018 om 23:12.
attyvandelden zegt:

Helaas....:Deze site is niet bereikbaar
Het IP-adres van de server vanaccess%20settings%20choose%20application%20manager%20and%20select%20the%20all%20tab%20tap%20the%20reset%20app%20preferences%20option%20if%20a%20confirmation%20message%20appears%2C%20just%20tap%20reset%20apps kan niet worden gevonden.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Wéér niet verder gekomen....

11 januari 2018 om 00:03.
BenWuring zegt:

Oké, tijd voor meer ingrijpende handelingen: het toestel resetten naar fabrieksinstelling.
Hier staat de handeling (met schermvoorbeelden) helder beschreven.
Zorg er wel voor dat alle belangrijke bestanden zoals foto's vooraf gekopieerd zijn naar de PC.

11 januari 2018 om 00:28.
Dirk Boom zegt:
Kennelijk is mijn link naar de website van 10/1 23:12 uur onjuist. Maar de herstel-aanwijzing staat wel genoteerd.
11 januari 2018 om 06:46.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club