SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
tablat apple
Geplaatst op 31 januari 2014 om 16:55 door ren282
mijn tablet vertoond sinds kort kuren met de verbinding. deze valt iedere keer weg.
mijn laptop werkt met de zelfde verbinding en daar heb ik geen last.
ik gebruik wifi van ziggo draadloos. Wat kan de oorzaak zijn.
gr.Peter
4 reacties
MaritaA zegt:
Ga naar instellingen > Wi Fi > tik op het netwerk wat je in gebruik hebt, tik bovenin op vergeet dit netwerk en dan op vergeet.
iPad afsluiten, opstarten en netwerk weer instellen.

Helpt dat niet, ga dan naar instellingen >Algemeen > stel opnieuw in >
herstel netwerkinstellingen. Als dat gebeurd is weer opstarten en instellen.

Overigens storingsbronnen kunnen ook dit effect geven. Denk aan magnetron, babyfoon, dect telefoons.
31 januari 2014 om 17:51.
ren282 zegt:
niks helpt. ik kan ook vergeet dit netwerk niet vinden
31 januari 2014 om 23:42.
MaritaA zegt:
Gebruik je hetzelfde wachtwoord voor beide verbindingen?
Heeft de iPad ooit wel normaal verbinding gehad.?

Hoe handig ben je met dit soort dingen, kan je via je webbrowser inloggen bij je modem, dan zou je het op een ander kanaal kunnen zetten.

Probeer nog het volgende:
Sluit de iPad af door Home-en Uitknop tegelijk ingedrukt te houden tot dat Apple logo verschijnt en/of gevraagd wordt zet iPad uit.
Wacht een minuut of 5 met weer opstarten.
Controleer bij instellingen of je met WiFi verbonden bent(groen)en er een blauw v-tje voor je netwerk staat.

Werkt dat niet, dan het volgende:

Ik plaats een schermafbeelding, zodat je kan zien, wat ik bedoel met het onderstaande:
Open instellingen > wifi > dan zie je de naam van jouw netwerk, met een blauw v-tje ervoor, hou je vinger met een lichte druk op de blauwe i, dan open je het en krijg je te zien, wat er op bijgevoegde schermafbeelding staat.
Klik op vernieuw lease.
Klik weer linksboven op < WiFi

Klik hiervoor de webpagina van Ziggo met hun adviezen voor dit soort zaken. (o.a. 5 minuten de stekker uit het modem halen)
Werkt dat allemaal nog niet, dan Ziggo bellen.
wifiipad.png
1 februari 2014 om 09:41.
ren282 zegt:
ik heb 5min stekker uit de modem gehaald en het werkt weer.
Hartelijk dank voor je uitleg. groetjes, Peter
1 februari 2014 om 13:36.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club