SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Toetsenbord Apple iPads
Geplaatst op 27 oktober 2018 om 15:59 door HJesterhoudt

Helaas heb ik weer een probleem.
Ik ben in het bezit van een iPad Pro, mijn man heeft mijn iPad Air 2 'geërfd'.
Op beide iPads doet zich sinds enige tijd het volgende probleem voor. Dit was al aanwezig voor de laatste update.
Het toetsenbord blijft ongeveer in het midden van het beeldscherm hangen. Je kunt het wel naar beneden krijgen door op het toetsenbordtekentje te drukken, maar zodra je verder gaat met tikken, verschuift het toetsenbord weer naar het midden.
Erg lastig, want je kunt dan niet meer zien wàt je hebt getikt.
In het begin kon ik het nog oplossen door de ipad(s) even in de portretstand te zetten. Dan ging het weer een poosje goed.. Maar de laatste tijd werkt ook dat niet meer.
Harde of zachte resets geven ook geen oplossing.
De iPads zijn (net als ik ;-)) helemaal bij de tijd.
Een oplossing voor dit probleem zou heel fijn zijn.

2 reacties
MaritaA zegt:

Heel simpel, hou je vinger helemaal rechtsonder in het toetsenbord op het toetsenbord icoon.
Er verschijnt een menu, laat daarin je vinger glijden naar “in basis”, terwijl je je vinger op het scherm houdt.

Toetsenbord staat dus ingesteld op “zwevend” momenteel.

Je zou daarin ook kunnen kiezen voor splitsen van het toetsenbord.

Heeft niets met updates te maken.

27 oktober 2018 om 16:21.
HJesterhoudt zegt:

Marita, je bent weer onbetaalbaar. Het is gelukt op beide iPads en als het weer mis gaat weet ik hoe ik het kan oplossen.
ahum.
Hiermee is mijn vraag opgelost!! Bedankt.

27 oktober 2018 om 18:13.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club