SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
geen internet op tablet.
Geplaatst op 29 oktober 2018 om 16:32 door Klaartje

Sinds de grote storing die vorige week is geweest, heb ik plotseling geen internet meer op mijn tablet.
Hoe zou ik dat kunnen herstellen? Graag zo eenvoudig mogelijke uitleg. (Wifi staat aan) of heeft het daar niets mee te maken. Ook krijg ik het schermbeeld verticaal. Wil dat graag horizontaal.
Hartelijk dank voor allen die mij uit de brand kunnen helpen:)).
Klaartje

16 reacties
Freedom zegt:

Welk merk is tablet?

29 oktober 2018 om 17:04.
Klaartje zegt:

Dank voor Uw reactie. Wat ik van die tablet weet is dat het een Samsung is, maar meer weet ik niet. Waar zou ik dat kunnen vinden?

29 oktober 2018 om 17:20.
Helma Beumer zegt:
29 oktober 2018 om 17:53.
Freedom zegt:

@Klaartje. volgens mij heb je dit probleem toch al op 14 september 17:02 uur in deze club geplaatst?
Of zie ik dat verkeerd?
Is de thuishulp al geweest?

29 oktober 2018 om 18:42.
Dirk Boom zegt:

Als de tablet niet op internet wil terwijl wifi op de tablet aanstaat: zet het modem eens uit en weer aan (aangenomen dat op het modem wifi al wel aanstaat).

29 oktober 2018 om 19:18.
Klaartje zegt:
@ Dirk
Je bent fantastisch met je reactie. Op de Modem zag ik dat er maar één lichtje brandde, terwijl dat er altijd twee zijn. Ik heb je raad opgevolgd en....................ik heb weer internet op mijn tablet!
Nu nog de vraag hoe ik het beeldscherm van mijn tablet horizontaal kan krijgen. Ik heb een Samsung-Galaxy-A2

@ Freedom
Nee hoor, dat ging uitsluitend over Wifi. Toen ik de tablet had gekocht, wist ik niet hoe Wifi werkte. Ik meende dat je overal met je tablet kon werken. Dat blijkt dus niet het geval te zijn, tenzij er een Wifi-aansluiting is waar je bent. Dat moet je maar allemaal weten op je ouwe dag:))
Bedankt voor jullie hulp en nog een plezierige avond.
 
29 oktober 2018 om 20:41.
Dirk Boom zegt:

Klaartje, een Samsung Galaxy A2 heb ik niet maar wel iets soortgelijks. Ik probeer reactie te geven:
Kennelijk staat de richtingsvergrendeling aan. Daardoor draait het scherm niet mee als je de tablet kantelt. Waar zit dat? Kies Instellingen, dan ….(het verschilt per apparaat/Androidversie):
- Op mijn Samsung Galaxy S8: kies Toegankelijkheid, dan Richtvergrendeling
- Op mijn Lenovo en Asus: kies Weergave, dan Wanneer het apparaat wordt gedraaid

29 oktober 2018 om 20:56.
Klaartje zegt:

@Dirk
Ik ben er even mee bezig geweest om het scherm ook weer horizontaal te krijg. Nog niet gelukt. Was te haastig. Ga het zo eens goed bekijken en dan zal het wel lukken.
Nogmaals dank voor je meedenken.

29 oktober 2018 om 21:17.
Freedom zegt:

Oké Klaartje , fijn dat je nu ook weer internet op je tablet hebt.
Soms zit een “probleem” in een héél klein hoekje.
Je bent nu op het goede pad, nu alléén nog even het “probleempje” van het scherm weer horizontaal krijgen.
Omdat ikzelf geen Samsung (maar een iPad)heb kan ik je daar niet exact mee helpen.
Maak je geen zorgen,daar kom je ook uit
Van het zelf “doen” leer je veel en maak je (soms) fouten, ikzelf maak veel fouten.
Wie niets probeert maakt helemaal géén.fouten.
Je kàn het!

29 oktober 2018 om 21:17.
Klaartje zegt:

Goede morgen allen,
@Dirk
De naam van mijn tablet is Galaxy Tab A6, dus geen 2.
Schermontgrendelen??????????
Ik ben daar lang mee bezig geweest maar het resultaat is nu, dat ik de tablet niet kan afsluiten, ik moet rondjes draaien op het schermbeeld om te ontgrendelen. Die rondjes draaien lukt wel, maar ik moet steeds 30 seconden wachten en dan gebeurd er nog niets.
M.a.w........hoe ontgrendel ik mijn tablet?
Ik heb natuurlijk té veel uitgeprobeerd, en had dat beter niet kunnen doen.
Wie weet raad?
 

30 oktober 2018 om 10:33.
Freedom zegt:

Rotatievergrendeling.
Schakel het toestel uit en en zet het vervolgens aan. Houd tijdens het opstarten de ‘volume omlaag’ knop ingedrukt. Links onderin het scherm verschijnt nu de melding ‘Veilige stand’. De rotatiefunctie kan nu weer werken. Schakel het toestel uit en weer aan om deze normaal te gebruiken.

30 oktober 2018 om 12:14.
Dirk Boom zegt:

@Klaartje het ging, dacht ik, niet over ontgrendelen van het scherm, maar ontgrendelen van het automatisch draaien van het scherm van de Galaxy A6.
Nu blijkt echter dat ook het afsluiten niet werkt. Afsluiten kan op 2 manieren:
1. de aan-/uitknop kort indrukken, hij gaat dan op standby.
2. de aan-/uitknop langer indrukken, er komt dan een menu en daarin kun je hem helemaal afsluiten of herstarten.
Herstarten tablet:
- als hij in standby staat, dan aan-/uitknop kort indrukken. Daarna indien nodig het scherm ontgrendelen.
- als hij helemaal uitstaat: de aan-/uitknop wat langer vasthouden, daarna gaat hij opstarten. Dit duurt even.
- Ontgrendelen van het scherm: dit doe je door met de vinger over het scherm te vegen (vanaf bijna onderaan naar boven). Afhankelijk van de instelling vraagt hij dan om een code (wat ik aanbeveel).

30 oktober 2018 om 12:35.
Freedom zegt:

Deze heb ik op SW gevonden en werkt ook zo op de Samsung tablet van mijn vrouw.
HIER de link .
Ik denk dat dit de oplossing is.

Android-toestellen
Veeg met uw vinger van boven naar beneden over het scherm.
Het 'Snelle instellingenpaneel' verschijnt. Zoek nu, afhankelijk van uw Android-versie, naar een pictogram 'Automatische rotatie' of 'Schermrotatie'. Tik daarop en het scherm wordt vastgezet.
Tik nogmaals om het scherm weer vrij te geven zodat het weer meebeweegt.

30 oktober 2018 om 12:37.
Klaartje zegt:

Net thuis gekomen en maar direct reageren.
Er is een misverstand. Ik had Dirk al laten weten dat het scherm horizontaal wél gelukt was, omdat ik op zijn advies het modem eerst uit en toen weer aan had gezet.
Daarna kreeg ik een nieuw probleem met het ontgrendelen van het scherm. Dat is gekomen omdat mij, toen ik dat ontdekte, werd gezegd dat ik voor het ontgrendelen een programaatje (kan dat niet meer achterhalen) moest vastzetten. Dat heb ik gedaan, maar toen bleek dat ik op mijn tabletscherm, rondjes moest gaan draaien. Ook dát gedaan, maar het leverde niets op.
Ik zit dus nu eigenlijk met een vastgelopen tablet. Kan er niets meer mee, dan alleen dat ik die rondjes moet draaien, wat op het scherm onderaan weer puntjes aangeeft, en dat ik het weer moet proberen, en maar eerst 30 tellen moest wachten.
Ik begrijp dat het e.e.a. waarschijnlijk zéér onduidelijk is, ook voor mij, omdat ik mijn tablet niet kan gebruiken, en wij het niet kunnen oplossen.
Het lijkt mij daarom maar beter om naar de KPN te gaan in de hoop dat zij het kunnen oplossen. Per slot is er een grote storing geweest bij KPN.
Ik vind het best wel vervelend, ook voor jullie, dat dit is gebeurd. Excuus daar voor!
Maar toch hartelijk dank voor jullie hulp.

30 oktober 2018 om 21:21.
Freedom zegt:

@Klaartje, heb je de Samsung-tablet ook bij de KPN gekocht?
Ga terug naar de winkel waar je de tablet hebt gekocht.
Of vraag Thuishulp bij Seniorweb.

30 oktober 2018 om 21:59.
Dirk Boom zegt:

Ook ik raad aan om er een kenner bij te halen, omdat er een paar onderwerpen door elkaar lopen. Dat kan het beste even doorgesproken worden.
Excuus is trouwens niet nodig, we proberen hier gewoon elkaar te helpen.

30 oktober 2018 om 23:23.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club