SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
Samsung Tablet
Geplaatst op 9 januari 2019 om 09:35 door Geertje

Sinds bijna een jaar heb ik een Samsung Galaxy Tab S2. Eerst werkte alles goed, maar sinds een tijd kan ik verschillende mails niet openen. Bijvoorbeeld: Ik heb een digitaal abonnement op het AD, maar ik kan de Nieuwsbrief niet openen, ook de Nieuwsbrief van Seniorweb kan ik niet openen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen?

12 reacties
WG-Beekhuis zegt:

Ik denk dat je eerst kunt proberen om een schoningsactie te doen. Zie de volgende instructies van SeniorWeb: Samsung Galaxy opruimen.

9 januari 2019 om 11:44.
Geertje zegt:

Dank voor je reactie. Ik heb alles opgeschoond, maar het blijft hetzelfde, helaas.

9 januari 2019 om 14:33.
Dirk Boom zegt:

Gaat het om de e-mail zelf, of om een link naar een website, of om een bijlage bij de e-mail (pdf?)?

9 januari 2019 om 14:58.
Geertje zegt:

Het gaat om de e-mail zelf. Ik krijg dus een e-mail van het AD of Seniorweb enz. binnen, als ik daar op klik om die open te doen/te lezen, gebeurt er niets, behalve dat het tablet blijft zoeken.

9 januari 2019 om 15:14.
Dirk Boom zegt:

Merkwaardig.
Is er een nieuwe app geïnstalleerd die iets met beveiliging heeft te maken? Deze vraag bracht mij op het idee, het betreft eenzelfde tablet.
Andere suggesties die ik tegenkwam:
- de tablet herstarten, d.w.z. helemaal uit ( =niet op standby) en weer starten.
- mailadres verwijderen en weer toevoegen.
Of een andere app voor de mail proberen.

9 januari 2019 om 16:24.
WG-Beekhuis zegt:

Toevallig heb ik onlangs zo'n situatie kunnen oplossen door de updates die niet zijn uitgevoerd te verwijderen. Dat kun kun in de onderhoudsinstellingen volgens mij ergens terugvinden of bij de Playstore.
Toen de updates verwijderd waren begon de automatische update opnieuw te draaien en kwamen de mails ook weer binnen.
De vraag is dus of er nog updates in de wacht staan of updates die niet goed zijn uitgevoerd.

9 januari 2019 om 16:31.
WG-Beekhuis zegt:

Ik heb nog een oplossing gevonden voor Android Apps die niet meer goed werken. Probeer deze eens: Een geïnstalleerde Android-app herstellen die niet werkt.

Edit nog een oplossing specifiek voor Gmail in Android: Android mail troubleshooter

9 januari 2019 om 19:07.
Geertje zegt:

Dank voor het meedenken en jullie raad. Ik ga het allemaal uitproberen en dan horen jullie of het gelukt is.

9 januari 2019 om 20:54.
Dirk Boom zegt:

Vandaag was ik bij iemand met hetzelfde probleem op een Samsung tablet. Het betrof de Samsung mailapp (die heeft een rode icon). Oudere e-mails waren nog compleet, nieuwere niet. Het werkte goed op de laptop. Ik heb op de tablet een andere mailapp geprobeerd en daar ging het goed. Zodoende vermoedde ik dat het een hikje in de Samsung mailapp betrof. De oplossing was verrassend simpel:
- e-mailadres verwijderen uit de app.
- e-mailadres toevoegen aan de app.
Dat is 5 minuten werk (na 1 1/2 uur zoeken naar het probleem, vernieuwen van het vergeten wachtwoord, en koffiedrinken). Wel ook het wachtwoord in de laptop aangepast.

10 januari 2019 om 13:10.
Geertje zegt:

Bedankt Dirk, ook dat ga ik proberen,maar heb nu even geen tijd.

10 januari 2019 om 13:47.
Geertje zegt:

Vandaag het emailadres verwijderd en er weer opgezet en het lijkt nu goed te gaan.
Bedankt voor de tip Dirk.

15 januari 2019 om 11:06.
Dirk Boom zegt:

Dank voor het melden, mooi dat het is gelukt.

15 januari 2019 om 11:41.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club