Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
Mededeling - donderdag 9 augustus 2018
Als club-gebruiker/bezoeker horen we graag uw mening over de SeniorWeb Clubs en vragen u daarom om mee te doen aan ons onderzoek. Aan de hand van de resultaten kunnen we de clubs optimaliseren zodat deze nog beter aansluiten bij de wensen van de gebruikers/bezoekers.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Problemen met maken backup van tablet Samsung Galaxy tab3
Geplaatst op 25 november 2014 om 19:09 door Groens

Bij het maken van een backup ontstaan de volgende problemen:

1 contacten eindigt met een fout

2 agenda eindigt met een fout

3 bij de applicaties blijft de backup hangen

Het programma Kies meermaal opnieuw geinstalleerd.

Bij verbindingfout ook de programmatuur meermaal opnieuw geinstalleerd.

PC (Windows 7) is helemaal up to date.

Ook de pc meermaal opnieuw opgestart.

Maar de problemen blijven.

Wat is hier aan de hand en wie heeft een oplossing

In het verleden geen problemen gehad met het maken van een backup.

14 reacties
Niekie zegt:

Begrijp ik nou goed dat u een backup van uw Samsung tablet op uw pc wilt maken?

Dat lijkt me de moeilijke weg.

Zo'n ding heeft een Google account (als het goed is) en je kunt dus alles in de cloud backuppen.

Niek

25 november 2014 om 19:20.
Groens zegt:

Ik ben niet zo van de Cloud.

En daarbij levert Samsung het programma Kies.

25 november 2014 om 19:23.
Dirk Boom zegt:

Ik ben voorstander van de cloud maar .... Kies is ook goed bruikbaar echter wil wel eens storing geven. Echt goed verwijderen van de PC (ik dacht dat het twee progs betreft) en opnieuw installeren kan helpen maar lijkt al te zijn geprobeerd. Uit de tijd dat ik nog Kies gebruikte, herinner ik mij ook dat het minstens een lange minuut duurde eer de tablet herkend werd. Er zijn trouwens twee manieren van contact maken met Kies: met een draadje of via wifi. Beide al geprobeerd?

26 november 2014 om 00:44.
edelsteen zegt:

Ik heb ook problemen met het verbinden met KIES. Begrijp dat je bij de instellingen op je tablet iets uit moet zetten en dan zou het wel lukken. Nu weet ik niet wat je uit moet zetten. Misschien weet iemand dat?

2 december 2014 om 12:19.
Niekie zegt:

Ik las elders dit: Als Kies blijft hangen op verbinden, klik dan op de knop "Verbindingsfout oplossen". Je moet dan eerst de verbinding van je mobiel met je PC/Laptop verbreken, daarna de verbindingsfout oplossen. Dan ga je weer verbinden.

2 december 2014 om 13:07.
edelsteen zegt:

Ja, dat staat er maar dat werkt niet althans niet in mijn geval. Nee, het is echt iets van je bij de instellingen van je tablet uit moet schakelen. Maar wat?

2 december 2014 om 13:25.
Niekie zegt:

Deze misschien even door lezen: link    tweede link

Niek

2 december 2014 om 15:47.
edelsteen zegt:

Ben niet de enige met problemen met het programma KIES maar dat wist ik al. Wist ik maar wat ik bij instellingen uit moet zetten om mijn tablet wel met KIES te kunnen laten communiceren.

2 december 2014 om 16:14.
Groens zegt:

Mijn probleem is als volgt opgelost:

- Ik bleek van Kies versie 2.6 te hebben, ook na de update vanuit Kies 2.6.

- Kies 2.6 verwijdert en Kies helemaal opnieuw, gedownload en geïnstalleerd.

- Wat blijkt ik heb nu Kies 3.2. Waarom deze versie niet verscheen bij de update van Kies 2.6 weet ik niet.

- En de backup heb ik gemaakt.

Eén van u had het over firmeware dat was juist een van de redenen dat ik eerst een backup wilde maken voordat de nieuwe versie erop gezet werd.

Bedank voor alle adviezen.

2 december 2014 om 16:51.
Niekie zegt:

Mooi dat het opgelost is en dat er ook bij staat hoe.  Dat kan belangrijk zijn voor andere lezers met een zelfde probleem!!

Niek

 

2 december 2014 om 17:18.
edelsteen zegt:

Ook ik heb KIES verwijderd en de nieuwste versie geinstalleerd. Er werd meteen een update uitgevoerd dus ik moet nu wel de meest recente versie hebben. Maar de tablet verbinden lukt nog steeds niet. Het apparaat wordt gewoon niet herkend. Heb KIES wel eens ooit kunnen gebruiken. Dus het ligt niet aan mijn pc.

3 december 2014 om 11:57.
Groens zegt:

Tip voor Edelsteen; check of je kabel waar je verbinding maakt met je PC nog goed is met name de aansluitinhg aan je tablet.

Bij mij bleek eerder dat deze aansluiting wat ruimer wordt en dan problemen kan geven met verbinding maken.

Dus gebruik een keer een andere kabel.

3 december 2014 om 15:09.
edelsteen zegt:

Heb inmiddels KIES inmiddels diverse keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd (kost allemaal gruwelijk veel tijd). Na de laatste installatie is het gelukt om mijn tablet aan de te sluiten (ligt dus niet aan de kabel). Benieuwd of het aansluiten de volgende weer lukt of dat ik dan wederom KIES moet verwijderen en opnieuw moet installeren. Blijft sukkelen met dat programma. Dank voor alle bijdragen.

11 januari 2015 om 11:50.
Toorenburgh zegt:

Samsung heeft, naast tablets, vele smartphone modellen op de markt gebracht. Bij sommige apparaat-modellen werkt in KIES de synchronisatiefunctie naar Outlook niet, zoals bij mijn Samsung Xcover2 (model GT-7710).  Contacten en Agenda's synchroniseer ik daarom met mijn Google-account ipv Outlook.  

KIES (via Wifi of kabel) gebruik ik soms om media bestanden (foto’s/video/muziek) over te zetten naar de PC. Voor Android < 4.3 instaleer je daarvoor Kies 2.6 en bij Android 4.3 of hoger installeer je Kies 3.2.

(Beter) alternatie: gebruik cloud storage voor backup doeleinden i.p.v. KIES. Gangbare cloud services voor Android zijn: Google Drive, DropBox of Box. Mijn favoriet is Dropbox.  

20 februari 2015 om 12:40.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club