Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Tablet en Smartphone-Club
samsung telefoon met blokkade scherm
Geplaatst op 6 maart 2015 om 18:44 door dijkje

Ik heb een Samsung telefoon trend 2 gekocht Als je wil bellen komt er steeds een slotje op het scherm dat je met dubbelklikken moet ontgrendelen Erg irritant want het verschijnt steeds opnieuw Ik heb op internet de referenties gelezen en lees daar dat dat slot niet valt te verwijderen Heeft iemand hier ervaring mee of t slot kunnen verwijderen? In de gebruiksaanwijzing van Samsung is er niks over te vinden

josefien

7 reacties
Dirk Boom zegt:

Het slotje is er om te voorkomen dat per abuis een knop wordt ingedrukt, bijv als het toestel in een tas of broekzak zit. Het zal niet de eerste keer zijn dat daardoor een toestel ongemerkt gaat bellen.

6 maart 2015 om 23:50.
dijkje zegt:

t wordt dus n kwestie van wennen?

Dank voor de reaktie

7 maart 2015 om 00:09.
Marixius zegt:

De vergrendeling is bij dit type niet te verwijderen. De vergrendeling wordt pas echt irritant als je een nummer belt waar een computer je oproep beantwoordt en je door een keuzemenu heen moet worstelen. De vraag is of je daaraan ooit zult wennen. Als je het toestel korter dan 8 dagen in bezit hebt, zou ik bij de leverancier proberen om het toestel in te ruilen voor een beter type.

7 maart 2015 om 14:09.
Dirk Boom zegt:

Ik probeer nog een extra uitleg: het is een smartphone. Dat betekent dat hij is bedoeld voor het gebruiken van e-mail, whatsapp, sociale media, de store, agenda, contacten, .... Dat zijn persoonlijke gegevens ook bijv. wachtwoorden en misschien een creditcard. Je wilt toch niet dat iemand anders daarbij kan komen, bijv. als de smartphone in andere handen komt? Daarom vind ik het correct dat een toegangs vereist is. Waarschijnlijk is wel in te stellen dat de smartphone niet ditect 'op slot' gaat maar na een instelbare periode.

7 maart 2015 om 20:59.
Marixius zegt:

@Dirk

Bij veel toestellen kun je inderdaad de vergrendeltijd instellen. Helaas is dat bij dit toestel niet het geval. Zodra je gebeld wordt of zelf wilt bellen dan moet je 2x klikken om te ontgrendelen. Ook tijdens het bellen vergrendelt het toestel al na enkele seconden. Dit is vooral erg onhandig als je een nummer belt waar je door een keuzemenu gaat. Kies 3 voor de afdeling abonnementen.... Kies 4 voor de boekhouding.. en pats je toestel is weer vergrendeld.

7 maart 2015 om 21:28.
Dirk Boom zegt:

ja dat is inderdaad onhandig. Ik zie de klacht in diverse reviews terugkeren en een oplossing kom ik via google niet tegen. Hopelijk kan iemand het vinden, anders is dit helaas een blijvend minpunt.

7 maart 2015 om 22:09.
dijkje zegt:

t Slotje is dus n gegeven Ik leer er wel mee leven en als ik moet bellen met keuze menu doe ik dat wel via de vaste telefoon

 

 

8 maart 2015 om 18:46.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Tablet en Smartphone-Club?
Tablet en Smartphone-Club