Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Veiligheid-Club
Nog een reden om niet op links in mails te klikken
Geplaatst op 6 maart 2016 om 08:58 door MaritaA

http://kassa.vara.nl/gemist/nieuws/pas-op-sms-dienst-4239-misleidt-bewust-consumenten?utm_medium=email

Dit was gisterenavond aan de orde in Kassa.
Via een mail op een link geklikt, men zou alleen maar mee hoeven te doen aan een quiz, wie weet, won je dan € 500,00 aan boodschappen.
Ja, ja, de telefoonrekeningen werden abnormaal hoog.
Lees hoe en wat maar in het bewuste artikel.
Hoe onschuldig het ook lijkt, gebruik je gezonde verstand.

2 reacties
Dirk Boom zegt:

Dit heb ik minstens 10 jaar geleden meegemaakt, het ontstond toen via een SMS'je met vermelding van de kans op een prijs dat ik kennelijk had geaccepteerd. Gelukkig was het een toestel van mijn werkgever want de maandrekening was torenhoog.
Sindsdien is mijn 06-nummer eenmalig geblokkeerd voor betaalde SMS-diensten via deze site. De verwijzing staat ook in het artikel van Kassa.
Ik kreeg recent via e-mail ook een tsunamie van berichten waarin ik prijzen kon winnen, altijd € 500 en z.g. afkomstig van bekende winkels. Ik ga er nooit op in, het is té doorzichtig. Ik ben van de tsunami afgekomen door bij mijn provider xs4all een spamfilter aan te zetten.

6 maart 2016 om 11:48.
MaritaA zegt:

Maar voor al die nieuwe trucs via spammails doordringen bij een provider en daar geblokkeerd worden en niet elke provider doet zijn werk goed, zijn er al veel mensen ingetuind met alle gevolgen van dien.

Vodafone heeft overigens aangekondigd om gezamenlijk met andere providers een knop "betaal" te maken ipv ok. Hopelijk biedt dat de oplossing, maar zal nog zeker enige weken duren.

6 maart 2016 om 12:33.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Veiligheid-Club?
Veiligheid-Club