Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Veiligheid-Club
Mededeling - donderdag 9 augustus 2018
Als club-gebruiker/bezoeker horen we graag uw mening over de SeniorWeb Clubs en vragen u daarom om mee te doen aan ons onderzoek. Aan de hand van de resultaten kunnen we de clubs optimaliseren zodat deze nog beter aansluiten bij de wensen van de gebruikers/bezoekers.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Rare melding in KPN Veilig
Geplaatst op 29 maart 2018 om 14:19 door HenkW

Ik heb KPN Veilig opnieuw geinstalleerd en krijg in het hoofdscherm een tekst die in het geel staat. Ik gebruik als browser Firefox 59.02. ik heb al op verfrissen geklikt en heb ook al KPN gebeld en zij vertellen dat het aan de browser ligt. Mijn vraag is wie heeft hetzelfde probleem??

20180329HWKPNveilig.JPG
30 reacties
kareltje zegt:

Klik op de 3 streepjes (rechtsboven) bij Firefox. Klik daarna op Add-ons en links op Extensies,
daar kun je een extensie installeren of inschakelen als die er al bij staat.

29 maart 2018 om 15:59.
Dirk Boom zegt:

Het komt vaker voor, lees ik bij KPN.
Ik lees dat een oplossing zou moeten zijn dat je de cookies en browsergeschiedenis verwijdert.

29 maart 2018 om 16:02.
HenkW zegt:

@kareltje, bij mij is hij geïnstalleerd en ingeschakeld.
@Dirk, Ik heb alles gewist maar het helpt niet. ik snap ook niet dat een medewerker van de helpdesk het ook niet weet. Ik heb KPN veilig nog een keer verwijderd maar het helpt niet. Ik zal bij hen op het forum ook deze vraag stellen met het antwoord wat een medewerker vertelde. Ik ben daar namelijk niet tevreden over.

20180329HWbrowserextentioningeschakeld.JPG
29 maart 2018 om 16:41.
Dirk Boom zegt:

Ik zou even een andere webbrowser proberen om erachter te komen of het aan Firefox ligt of dat er een andere oorzaak is. Ik ben zelf geen Firefoxgebruiker.
Bij zoeken via google met de zoekopdracht 'extensie werkt niet in firefox' lees ik wel over wat problemen bij Firefox met extensies, bijv. in deze helpdeskpagina.

29 maart 2018 om 17:20.
Cees-1946 zegt:
Ik had een abonnement van Pc/veilig van Kpn door blokkering van updates van de Hp/printer hebben we pc/veilig van kpn opgezegd en daarna geen problemen meer gehad.
30 maart 2018 om 07:46.
Hans18 zegt:

Henk,
Medewerkers van helpdesks lezen meestal voor uit gebruiksaanwijzingen of websites vanuit hun luie stoel thuis, vaak ook in het buitenland. Callcenters heet dat. Dat kun je zelf ook (maar waarschijnlijk wil je dit niet).

30 maart 2018 om 15:07.
HenkW zegt:

Ik heb de vraag ook al op het KPN forum gezet en daar ook gezocht maar kan nog niets vinden. Het toch zo zijn dat je geen enkele melding voor hebt staan. Ik weet wel dat je de extensie in Edge niet kunt zetten omdat Edge geen extensies accepteert. Ik ken ook niemand die de combinatie KPN (Ziggo) Veilig en FF59.02heeft. Ik zal nog een verder googelen.

30 maart 2018 om 15:34.
BenWuring zegt:

@HenkW; Ja hoor, geen probleem om Ziggo Safe Online of KPN Veilig (beide F-Secure) in Edge of Firefox te gebruiken. Zie afbeelding van Edge. Deze kan ik ook tonen met Firefox.

EdgeEnF-Secure.png
30 maart 2018 om 15:54.
Hans18 zegt:

KPN Veilig is geen extensie en heeft ook niet te maken met je browserkeuze.
Het is computerbeveiliging, mede mogelijk gemaakt door KPN.
Als er een melding is kun je dat binnen het programma vinden en oplossen.

30 maart 2018 om 15:58.
BenWuring zegt:

Henk, de waarschijnlijk snelste oplossing is door KPN Veilig te de-installeren, vervolgens naar jouw KPN gaan en daar opnieuw jouw PC aanmelden voor gebruik met KPN Veilig. Als het goed is krijg je dan weer een installatiebestand, installeer deze en laat het z'n werk doen.

30 maart 2018 om 16:08.
HenkW zegt:

@Ben, Ik heb hem volgens de KPN site verwijderd. Daarna een herstart gegeven zodat Defender het werk kon doen daarna via de KPN site KPN veilig weer geïnstalleerd. De extensie weer ingeschakeld. Maar ik krijg weer het zelfde als aan het begin van deze topic. Alles doet het wel alleen die melding staat me niet aan. Ook de banksite doet het goed met die uitgeklapte groene melding. Ik had trouwens nog een mooi geintje. Bij opstart had ik de Yubikey erin laten zitten en kreeg ik een hardware fout in het Defender menu. Wat nu, wachten op antwoord van KPN??

30 maart 2018 om 17:14.
BenWuring zegt:

De Yubikey ken ik niet, misschien dat iemand anders daar iets over kan roepen. Ik weet wel dat het een identificatiesleutel bevat en dat doet mij afvragen of deze Yubikey, Windows Defender en KPN Veilig wel lekker met elkaar samenwerken.
Wat als je de PC opstart zonder de Yubikey. Verandert er dan iets in het beveiligingsbeeld?

30 maart 2018 om 17:48.
HenkW zegt:

Nee Ben, dat was een bijkomstigheid. Zonder Yubikey (twee traps verificatie)heb ik ook hetzelfde beeld. Ik was gewoon vergeten omdat ding eruit te halen (usb poort).

30 maart 2018 om 17:56.
BenWuring zegt:

Heb je voor deze Yubikey een installatie moeten doen? Of beter gezegd, heb je deze problemen ook ervaren voordat je de Yubikey gebruikte? Ergens neig ik ertoe om te denken dat het hiermee samenhangt. Kan het mis hebben hoor.

30 maart 2018 om 18:01.
HenkW zegt:

Het is eigenlijk geen probleem. Ik wil die melding gewoon weg hebben. Ik zal hem nog een keer de-intalleren en dan zonder Yubikey maar het zal wel hetzelfde blijven. Ik meld me straks wel weer.

20180330HWStatushardware.JPG
30 maart 2018 om 18:19.
HenkW zegt:

@Ben, geïnstalleerd zonder gebruik te maken van Yubikey maar hetzelfde resultaat. Als ik nu Edge als standaard browser in ga zetten waar kan ik die extensie inschakelen en zou dat helpen?

20180330HWNieuwgeïnstalleerd.JPG
30 maart 2018 om 20:30.
kareltje zegt:

Heb je weleens op Instellingen geklikt onderin, om te kijken of je daar iets kon vinden?

30 maart 2018 om 20:34.
BenWuring zegt:

Henk, Powerpoint heeft het ook al genoemd, KPN Veilig (voor mij Ziggo Safe Online) is geen extensie volgens de definities van Microsoft, dus zul je deze ook niet als zodanig in de Microsoft Store kunnen vinden. Anders is het bij bijvoorbeeld Chrome, waar de extensie wél als zodanig zichtbaar is. Los van dat maakt het niet uit. KPN Veilig werkt op de achtergrond en komt automatisch in beeld, ook in Edge, wanneer je een financiële instantie bezoekt (Bankbeveiliging).

30 maart 2018 om 20:42.
HenkW zegt:

@heren bedankt voor jullie advies. Ik heb het gevonden. FF heeft er alleen last van en ik denk alleen dan pas wanneer je KPN veilig opnieuw installeer. Als je hem er al op heb staan dan blijft KPN veilig zonder extra melding (vermoeden). Ik heb Edge als standaard browser gemaakt en zie daar, geen melding meer. Daarna FF weer als standaard gemaakt en de melding kwam direct.
Zal me benieuwen of deze bug ook nog in de FF 60.0 zit. De beta is al wel uit maar die wil ik niet op de dual boot zetten.


@powerpoint, Je bewering in 15:58 klopt niet, althans bij mij niet. Je kunt wel zeggen dat FF geen extensie heeft van KPN veilig maar in mijn bericht van 20-03-18 om 16:41 kun je in de bijlage wel degelijk zien dat KPN veilig een extensie heeft in FF

20180330KPNVeiliginEdge.JPG
30 maart 2018 om 20:53.
Hans18 zegt:

Henk,
Ik zeg niet dat FF geen extensie heeft van KPN Veilig, maar dat het geen extensie is.
Het is beveiligingssoftware van F-Secure, mede mogelijk gemaakt door KPN.
En die software is ook prima te installeren in FF, als je wilt, en heeft dan ook niets te maken met jouw browserkeuze.

31 maart 2018 om 14:28.
Hans18 zegt:

Henk,
Ik zeg niet dat FF geen extensie heeft van KPN Veilig, maar dat het geen extensie is.
Het is beveiligingssoftware van F-Secure, mede mogelijk gemaakt door KPN.
En die software is ook prima te installeren in FF, als je wilt, en heeft dan ook niets te maken met jouw browserkeuze.

31 maart 2018 om 14:28.
BenWuring zegt:

Als F-secure geen extensie is/heeft, wat is dit dan Powerpoint?
Zie afbeelding Chrome extensies, rood omlijnde vak.

FSecureExtensie.png
31 maart 2018 om 14:38.
BenWuring zegt:

Of hier, in Firefox

FSecureFF.png
31 maart 2018 om 14:42.
Hans18 zegt:

quote uit bericht van 14.28
'Ik zeg niet dat FF geen extensie heeft van KPN Veilig'

31 maart 2018 om 15:15.
BenWuring zegt:

In letterlijke betekenis niet van KPN Veilig of Ziggo Safe Online, dat klopt. In feite zijn het beide de antiviruspakketten van F-Secure. Deze biedt wél en heeft wél een browser-extensie.

31 maart 2018 om 15:18.
HenkW zegt:

Heren , geen ruzie maken onder het vechten. In ieder geval ik krijg de melding alleen als ik FF 59.02 als standaard browser instel. Als ik Edge of Chrome (gisteren avond laat nog getest) instel als standaard browser dan heb ik een schoon hoofdscherm in KPN veilig (zie bericht 30-03-18 om 20:53 u). Dus de veroorzaker is FF..

31 maart 2018 om 18:47.
BenWuring zegt:

Ruzie maken over een extensie? Welnee, de moeite niet waard.
Mooi dat je hebt ontdekt waar de fout zat. Netjes!

31 maart 2018 om 19:18.
HenkW zegt:

@Allen, probleem helemaal opgelost ook in FF.59.02. Jullie kennen mij niet maar het ligt in mijn karakter dat ik een probleem niet kan laten zitten. Mijn gedachten was iedere keer als ik nu KPN Veilig opnieuw installeer. Ik was in hetzelfde cirkeltje aan het ronddraaien want zo begon ik ook.
Stom, stom van mij. Ik dacht later, wat gaat er gebeuren met een update van FF. Dan wordt eigenlijk FF er opnieuw er op gezet(amateuristisch gedacht). Dus wat heb ik gedaan : FF 59.02 verwijderd > herstart PC> FF 59.02 opnieuw geinstalleerd ingesteld als standaard browser en Extensie van KPN Veilig in FF ingeschakeld en in KPN Veilg in hoofdpagina (Zie schermafdruk) gekeken en melding was weg. Hiep hiep hoera!!!!

20180331HWKPNVeilig.JPG
31 maart 2018 om 20:12.
Dirk Boom zegt:

Mooi dat dit is opgelost.

31 maart 2018 om 20:40.
Hans18 zegt:

kijk...

31 maart 2018 om 20:43.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Veiligheid-Club?
Veiligheid-Club