SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Foutmelding 0x80240009
Geplaatst op 3 maart 2016 om 17:55 door henk0605

Korte inhoud van het voorafgaande..... Het spelletje Patience wil niet opstarten. Een poging om het uit de appstore opnieuw te downloaden lukt niet (enkele dagen terug was dat ook zo). Rechtsboven in het scherm van die store zie ik een cijfer en een pijltje naar beneden. Na aanklikken kom ik een scherm Downloads en updates. Hier worden 4 updates gemeld: 3 zijn gedeeltelijk geinstalleerd en bij 1 staat afgebroken.
(Enkele dagen geleden wilde ik telebankieren en kreeg van Kaspersky een melding dat het certificaat niet gecontroleerd kon worden. Na bijwerken van Kaspersky lukte het allemaal weer wel. Houdt dit misschien verband met de foutmelding?)
Op internet diverse links gezien om het probleem op te lossen, maar in het Engels en voor mij onbekende aanbieders. Ik heb dan toch voorkeur voor hulp van Seniorweb.
Wat kan ik doen? Via systeemherstel terug naar, pakweg, een week geleden?
Ik hoor graag,
Henk

9 reacties
Niekie zegt:

Ik lees "Windows Club" en in de vraag "Appstore" (is de winkel van Apple). Die combinatie is wat vreemd.
Ik neem echter aan dat de vraag over een Windows computer gaat.
Systeem herstel kan natuurlijk altijd.
Wat ik elders lees is dat er eigenlijk 2 programma's tegelijk geinstalleerd willen worden.
De oplossing zou zijn om in veilige modus op te starten en dan de installatie van updates te laten draaien. daarna kan je weer naar de store voor Patiënce.
Om Windows 8.1 en 10 in veilige modus op te starten lees op deze site hoe dat kan onder het kopje: ""Windows in velige modus opstarten met MSConfig""

Niek

3 maart 2016 om 23:32.
henk0605 zegt:

Excuus voor de onduidelijkheid. Het is idd een windows-pc en ik sprak over een klondikecollectie voor Windows die in de store in W10 is te vinden.
Omdat opstarten in een veilige modus voor mij onbekend is heb ik eerst geprobeerd via systeemherstel. Dat leverde niet het gewenste resultaat op, Ik heb nu nog meer te installeren meldingen.
Vervolgens vlgs jouw aanwijzing toch opgestart in de veilige modus dmv configsys en gedaan zoals aangegeven met minimale configuratie. Omdat ik verder niets kon heb de pc opnieuw opgestart. Hij blijft daarbij in de veilige modus. Anders gezegd: hoe kom ik daar weer uit?
Ik hoop snel weer in de normale modus te komen want ik heb nu ook geen internet, mail enz. Ik stuur dit bericht vanaf mijn iPad?
groet, Henk

4 maart 2016 om 17:48.
Niekie zegt:

Uit veilige modus is de omgekeerde weg. Dus via msconfig (zoals op die site staat) en dan het vinkje weghalen bij "Opstarten in veilige modus" .
Overigens, als u wel internet wilt hebben in veilige modus, dan moet u in het scherm waar u het vinkje hebt gezet bij "Opstarten in veilige modus" even daar onder op het balletje bij "netwerk" klikken.

Probeer anders eens dat balletje aan te klikken en gewoon de veilige modus aangevinkt te laten.. Dan heeft u in elk geval weer internet, als u opnieuw opstart. Daarna voert u windows update uit en kijkt in de Store naar de apps die u wilde downloaden.
Daarna haalt u via msconfig het vinkje weg bij "Opstarten in veilige modus" . en start opnieuw op.
Kijken of dan de downloads binnen zijn.

Niek

4 maart 2016 om 21:46.
henk0605 zegt:

Ik kan msconfig niet meer vinden. Met of zonder vooraf het windowsteken, het maakt niet uit. Ik wil wel van die veilige modus af.
Wat mij al zoekende nog opvalt is dat ik in Systeem, geavanceerde instellingen, bij gebrukersprofielen 2 vermeldingen heb. De 1e is huiskamerpc\ en de 2e is Standaardprofiel. De 1e is gewijzigd op 040316. De 2e is van dec 2015. De naam bij het 1e profiel slaat op een lokaal account dat ik toen even hebt gebruikt om te zien wat het was. En dat ik toen weer heb verwijderd. Kan dat er nog mee te maken hebben?

4 maart 2016 om 22:56.
henk0605 zegt:

Kan ik in de veilige modus met systeemherstel het gebeuren van vanavond ongedaan maken? Of raak ik dan verder van huis?

4 maart 2016 om 23:15.
Niekie zegt:
Ik ga even uit van Windows 10.
Als je met de linkermuisknop het startmenu opent en je ziet al die tegels en apps staan, doe je even niets anders dan op het toetsenbord " msconfig " tikken gevolgd door de "Enter toets.
Dan opent zich een schermpje.
Daar kies je het tabblad ComputerOpstarten en haalt het vinkje weg bij "Opstarten in veilige modus"

Het is dus gewoon de omgekeerde handeling van de eerder uitgevoerde handeling.
Ik heb je ook even gemaild.

Niek
5 maart 2016 om 00:00.
henk0605 zegt:

Dat schermpje komt niet 😢. Je mail heb ik inmiddels gezien.
Dank daarvoor.

5 maart 2016 om 00:29.
henk0605 zegt:

Probleem inmiddels opgelost. De gedeeltelijk gedownloade updates heb ik stuk voor stuk afgewerkt en zijn geinstalleerd. Ook Patience doet het weer. Mijn vraag kan dus als afgehandeld worden beschouwd. Dank voor de bijstand.
Groet,
Henk

5 maart 2016 om 16:33.
Niekie zegt:

De oplossing wil ik toch de lezers niet onthouden.
Er is met rechts geklikt op het startmenu en vervolgens gekozen voor het openen van een opdrachtprompt met admin rechten.
Daarna werd in dat commando schermpje het commando " msconfig" wel begrepen en kon de pc terug ingesteld worden op normale opstart.

Edit.... Oef Henk, jou reactie was echt niet zichtbaar toen ik ging tikken sorry.

Niek

5 maart 2016 om 17:50.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club