SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Kaspersky en Windows 10
Geplaatst op 5 mei 2016 om 17:51 door Louise1

Hallo,

Onlangs een nieuwe Laptop gekocht met Windows 10. Windows 10 was erg traag.
Ik heb een abonnement op Kaspersky en nog 8 maanden te gaan voor het abonnement is afgelopen.
Volgens student aan huis geeft Kaspersky vaker problemen met Windows 10.
Het gevolg is nu dat Kaspersky eraf is gehaald en AVG erop is gezet. Maar de reclame van AVG is erg irritant. Bovendien is het jammer van mijn abonnementsgeld. Weet iemand hier een oplossing voor?
Op de website van Seniorenweb kan ik hier niets over vinden.
Al vast bedankt.
Louise

9 reacties
HenkZ zegt:

Ik heb kapersky standaard antivirus op Windows 10 geen probleem.
Je kunt ook de gratis Panda antivirus free proberen.

5 mei 2016 om 18:31.
Louise1 zegt:

Dank je voor je reactie het gekke is dat de PC zonder Kaspersky prima functioneert.

5 mei 2016 om 19:15.
Niekie zegt:

Soms is er met de installatie iets niet goed gegaan, waardoor de pc daarna "stroperig"is..
Als je de reclame van AVG echt hinderlijk vindt, zou ik AVG verwijderen, opnieuw opstarten en Kaspersky even opnieuw installeren.
En ja Kaspersky kan problemen geven tijdens de upgrade van W7 of W8 naar W10, maar normaal moet het op W10 goed kunnen draaien.

Niek
 

5 mei 2016 om 19:24.
roelof zegt:

De genoemde problemen komen mij bekend voor. Voor diverse kennissen heb
ik Kaspersky geinstalleerd. En wel op de volgende manier. De oude Kaspersky
geheel verwijderen bij de afdeling Programma Verwijderen. Wel even opletten om
de licencie gegevens aan te vinken om te bewaren. Dan op de internetpagina
van Kaspersky het programma te downloaden en installeren. Dan is het gepiept.
Bij alle door mij geinstalleerde Kaspersky deed de voorgenoemde klacht zich niet
voor.

Succes,
Roelof

5 mei 2016 om 20:26.
Niekie zegt:

Even Roelof: Je tikt "" De genoemde problemen komen mij bekend voor""
En daarna: "" Bij alle door mij geinstalleerde Kaspersky deed de voorgenoemde klacht zich niet
voor.""
Wat bedoel je nu?

Niek

5 mei 2016 om 22:37.
roelof zegt:

Niekie,
Terugkomend op jouw opmerking kom ik er zelf ook achter dat mijn relaas een beetje verwarrend overkomt. Nu een poging om op papier te zetten wat ik wel bedoelde.
Bij het overzetten van W7 en W8 naar W10 bij diverse kennissen waar Kaspersky op stond liep ik tegen diverse onregelmatifheden aan. Bij voorbeeld het programma Kaspersky start helemaal niet op. Probleem met Outlook 2016 waarbij alle inkomende berichten naar de map ongewenste email werden verplaatst. Verder nog diverse problemen met printers.
Na verwijderen van Kaspersky en het opnieuw downloaden en installeren waren de genoemde problemen opgelost.
Ik hoop nu dat het duidelijk is met wat ik bedoelde.

Groetjes uit een heel zonnig Drenthe
Roelof

6 mei 2016 om 11:40.
Niekie zegt:

Helemaal duidelijk en een fijne dag!!

Niek

6 mei 2016 om 12:16.
Louise1 zegt:

Bedankt voor jullie reactie heb AVG eraf gehaald en Kaspersky opnieuw geinstalleerd.
Werkt nu prima hopelijk blijft dat nu zo

Louise

6 mei 2016 om 12:27.
Niekie zegt:

Oke mooi en bedankt voor het terug melden.
Niek

6 mei 2016 om 12:54.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club