SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Store
Geplaatst op 16 juni 2016 om 20:35 door ren282

Ik heb sinds kort w10 daar zit een app store in, als ik daar naar toe ga krijg ik heel kort een blauw scherm en ik kom niet in de store, wie weet wat er mis gaat.

20 reacties
HenkW zegt:

Ik denk dat je eerst moet inloggen met een MS account.
Henk

16 juni 2016 om 21:06.
ren282 zegt:

En waar zou ik dat dan moeten doen ik krijg niks om in te loggen

16 juni 2016 om 21:12.
KoosW zegt:

Wat er mis gaat weet ik niet, maar inloggen is niet nodig. Zie plaatje wat ik zie na er op geklikt te hebben.

01aapp.jpg
16 juni 2016 om 21:14.
HenkW zegt:

Sorry Koos en Ren voor de verkeerde aanwijzig. Ik zit altijd ingelogd bij MS
Henk

16 juni 2016 om 21:26.
KoosW zegt:

Hallo HenkW, ik zit totaal niet ingelogd met W10 bij MS. Ik krijg wel regelmatig melding om bij de XBOXLive (games) in te loggen maar tot heden toe kan ik een paar spellen aldaar rustig spelen.

16 juni 2016 om 21:30.
ren282 zegt:

Allemaal leuk en aardig maar ik kan niet inloggen en als ik er op klik gebeurd er niks. Zijn het misschien de instellingen.

16 juni 2016 om 21:37.
HenkW zegt:

Ben ik overvraagt. Toen ik van W8.1 naar W10 werkte de store gewoon. Ik weet ook niet hoe je deze app opnieuw kunt installeren. Ik denk ongetwijfeld dat Niek, Dirk of Kareltje dit weten. Dat zijn alleskunners.
Henk

16 juni 2016 om 21:46.
kareltje zegt:

Hier staat bovenin staat een probleemoplosser voor de Store.

16 juni 2016 om 21:59.
Dirk Boom zegt:
Na uitvoeren advies van Kareltje: Om iets uit de Store te kunnen downloaden, moet

er een Microsoft account actief zijn. Immers de store moet weten wie iets wil downloaden, vanwege het eigendom van de app.

16 juni 2016 om 22:25.
Niekie zegt:

Nee toch Dirk? Ik werk altijd met een lokaal account en krijg geen blauwe flitsen als ik naar de Store ga.
Ik kan daar (als ik dat zou willen) gewoon als gast iets van een kaartspel doen of zoiets. En ze zelfs downloaden, bemerk ik nu.
Maar misschien komt dat, omdat ik het wel zo heb ingesteld, dat ik voor een site van MS nooit hoef in te loggen. Mijn Onedrive wordt ook gewoon gesynchroniseerd.

Niek

16 juni 2016 om 23:19.
Dirk Boom zegt:

Niekie als je nooit hoeft in te loggen dan ben je volgens mij dus al ingelogd. Immers de Store moet je kennen, anders kan deze niet weten welke apps je eigendom zijn.
De blauwe flitsen trouwens, lijken mij een ander probleem.

17 juni 2016 om 17:50.
Niekie zegt:

Nogmaals ik werk niet met een Microsoft account maar gewoon met een lokaal account zonder wachtwoord.

Niek

17 juni 2016 om 18:03.
ren282 zegt:

Allen bedankt voor u reactie. Ik ben er niet blij mee want ik kom geen stap verder.

17 juni 2016 om 19:14.
kareltje zegt:

Ik Werk ook met een lokaal account, maar ik meen me te herinneren dat ik het scherm van de store gewoon zag bij aanklikken. Pas toen ik iets wou downloaden,
moest ik een MS-account aanmaken.

17 juni 2016 om 21:30.
KoosW zegt:

@ren282: De link die kareltje op 16 juni aangeeft, heeft dat niet geholpen?

17 juni 2016 om 21:45.
Dirk Boom zegt:

In de microsoft community is het ook aan de orde geweest.

17 juni 2016 om 22:19.
Blackjes zegt:

Een Googleaccount is voldoende.

18 juni 2016 om 09:50.
kareltje zegt:

Deze oplossing vond ik bij microsoft.centralforum:
Ga naar:
C:\Gebruikers\Naam\AppData\Local\Packages\Microsoft.WindowsStore_
8wekyb3d8bbwe\LocalCache
Verwijder daar alle mappen en bestanden, open daarna de store.

Antwoord:
Deleting the files and folders in that location worked for me! Thanks!!!

18 juni 2016 om 10:13.
ren282 zegt:

de link van kareltje heeft niet geholpen. Bij deze allen bedankt en sluit deze discussie.

18 juni 2016 om 13:12.
Niekie zegt:

Jammer.
Maar deze is een andere mogelijke oplossing.

Niek

18 juni 2016 om 17:01.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club