Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Windows 8.1 Mail-applicatie toont niet alle berichten
Geplaatst op 19 september 2016 om 21:56 door elvepe

Ik heb een PC voorzien van windows 8.1, deze is niet te updaten, dus doe ik het er maar mee tot het einde van de levensduur.

Sinds enkele dagen mis ik mijn mail in inbox van de applicatie, terwijl deze mail wél in de inbox van outlook.com te vinden is. Mijn mailaccount heb ik bij @live.nl.

Ik heb het account in de mail-applicatie verwijderd en daarna teruggezet.
Nu lees ik wél alle inkomende berichten in de inbox van de Mail-appicatie, maar..... na het synchroniseren verdwijnen de inkomende berichten tussen 30-08 en 17-09, terwijl deze berichten nog wél in de inbox van outlook.com te vinden zijn.

Ik bemerk dat sinds enige dagen het beleid bij Microsoft rond het mail-project outlook.com gewijzigd is. Heeft het hiermee te maken?

Gaarne Uw advies in deze.
elvepe

10 reacties
Niekie zegt:

U bemerkt dat het beleid bij Microssoft rond het mail-project outlook.com is gewijzigd?

Heeft van dat nieuws een link?

Zijn er meer apparaten op dat account aangesloten?

Is er mogelijk een Iphone ook, waarop die mail wordt bekeken?

Vreemd trouwens dat de pc niet te upgraden is naar Windows 10.

Niek

19 september 2016 om 22:12.
Dirk Boom zegt:

Ik heb W10, gebruik @live.nl, en de mailapp.
Ook bij mij was de inbox 1 of 2 keer leeg, en ontbraken er 1 keer mails in de reeks.
Ik denk dat er een storing is geweest want ik heb het weer zien goedkomen nadat ik een kwartiertje later handmatig synchroniseerde (kringeltje bovenin de app).

19 september 2016 om 22:52.
elvepe zegt:

Beste Niek,

Ik ontving vanmorgen 24-09-2016 een wervend bericht van Outlook.com met het onderwerp: "Welkom bij een krachtiger en slimmer Outlook.com".
Nu had ik dit bericht wel eens eerder willen ontvangen, misschien had ik dan géén problemen met mijn mail-applicatie gekregen.

24 september 2016 om 08:17.
Dirk Boom zegt:

Ontbreken er nog steeds mails? Zo ja, is handmatig synchroniseren geprobeerd? Welk mailprogramma wordt eigenlijk gebruikt?

24 september 2016 om 09:34.
elvepe zegt:

Beste Dirk,
De berichten in de Mail-applicatie, staat in het Start-scherm van Windows 8.1, missen nog steeds, ondanks het herhaaldelijk synchroniseren met de F5 toets.
Er komt een bericht dat het synchroniseren enige tijd gaat duren, maar het resultaat blijft uit. In outlook.com staan wél alle berichten.

24 september 2016 om 11:58.
Niekie zegt:

Elvepe: Ik mis nog wat antwoorden.

Zijn er meer apparaten op dat account aangesloten?

Is er mogelijk een Iphone ook, waarop die mail wordt bekeken?


Niek

24 september 2016 om 14:25.
elvepe zegt:

Beste Niek,
Het account, waar de problemen mee zijn, behoort tot een PC die stuk gegaan is, dus ben ik gastgebruiker op een andere PC met Windows 8.1
Het account is ook gebruikt op een Android apparaat, goed idee om dáár eens naar te kijken. Bedankt voor de herhaalde vraag, ik was gefocust op de PC met Windows 8.1. :-D

De PC is niet te upgraden, het is een 'oude' 64bitter, type ACER Aspire V3-771 en op de site van de leverancier staat dat de firmware niet geschikt is voor Windows 10.
Daar ik mijn eigen PC om zeep heb geholpen, daar was mijn vrouwtje niet zo blij van, dus moest ik van háár PC afblijven. Dus tot het einde van de levensduur is Windows 8.1 op dit systeem te vinden.
Groet,
elvepe
 

24 september 2016 om 16:55.
Niekie zegt:

Oke bedankt. Nu nog het mail probleem oplossen.
Probeer eens een week geen mail te lezen op de telefoon. Kijken of dat uitmaakt.

Niek

24 september 2016 om 17:34.
elvepe zegt:

Beste Lezers,

Hoera.........
Het mailprobleem is opgelost.
Op het moment dat ik het Android Tablet opende, kwam er meteen een mail van Microsoft "Welkom bij het nieuwe mobile Outlook.com" en begon het Tablet alle nieuwe updates uit te voeren.
Daarna heb ik de mail-app op het Tablet gesynchoniseerd en alle mail is meteen zichtbaar.
Op de PC was het nog niet goed, dus ik heb mijn account uit de Mail-applicatie verwijderd, de PC herstart, daarna het account weer aangebracht in de Mail-applicatie.
Even de PC de tijdgegeven en zie daar ... Alle mails tussen 30-08 en 17-09 zijn weer present.
Groet,
elvepe

24 september 2016 om 20:00.
Niekie zegt:

Mooi dat het raadsel is opgelost.!! Bedankt voor het terug melden.

Niek

24 september 2016 om 22:19.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club