SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Account in de app windowsmail plaatsen lukt niet!
Geplaatst op 26 september 2016 om 17:56 door Jikky

Heb geprobeerd mijn account van W.L.Mail in de app van mail te zetten maar met geen mogelijkheid.
Wachtwoord klopt niet Chello is verouderd!
Heb al een nieuw wachtwoord aangevraagd en gekregen bi W.L.M maar nog werkt het niet.
De Chello gegevens zijn verouderd, snap het niet werk altijd met W.L.M
Wat is de oplossing weet iemand die?? groet Jikky

16 reacties
Niekie zegt:

Is Chello niet lang geleden Ziggo geworden?
Dan zou je hier moeten kijken.

Niek

26 september 2016 om 18:20.
Dirk Boom zegt:

Maak in de mailapp vooral de goede voorkeuze.
Er komt bij toevoegen van een account een scherm op (zie plaatje).
Voor mailadressen bij Microsoft (outlook, hotmail, live.nl) kies je het bovenste, voor gmail kies je Google, verder heb je Yahoo en iCloud (Apple), voor overige mailadressen kies je het onderste, dus Ander Account.

Knipsel.JPG
26 september 2016 om 18:29.
Jikky zegt:

Hallo Niek en Dirk

Was met het stappenplan bezig voor Windows 10
alleen ik loop vast Geavanceerde configuratie staat er niet op wat nu?
Wie weet het

26 september 2016 om 19:01.
Dirk Boom zegt:

Wat je zou kunnen doen:
Aannemende dat je hebt gevonden waar je een nieuw mailadres inbrengt.
Breng het mailadres in onder 'Ander Account' (kies IMAP).
Als dat lukt, ga dan via de instellingen weer naar 'accounts beheren', en kies het nieuwe mailadres. Zoek daar de synchronisatie-instellingen op, en kies de geavanceerde postvakinstellingen. Daar zijn inkomende en uitgaande mailserver aan te passen.
Zie plaatje (het voorbeeld is xs4all).
Misschien kan het slimmer maar dit is wat ik zo zie op mijn PC.

Knipsel1.JPG
26 september 2016 om 20:05.
Jikky zegt:

Hallo Dirk
Ik heb het geprobeerd, het enige wat ik zie het account komt erop , en dan komt er Chello is verouderd!
Maar ik gebruik het al 2 jaar in W.L.M 2012 werkt prima het is mijn belangrijkst mailadres.

27 september 2016 om 11:19.
Dirk Boom zegt:

Even terug naar de vraag van de 26ste om 19:01 waar je meldt dat je 'geavanceerde configuratie' niet kunt vinden. En dan komt nu de (ook mijn) verrassing:
Die staat er wel op maar je moet het scherm m.b.v. de balk aan rechter zijde iets naar boven halen. Zie het plaatje.

Knipsel.JPG
27 september 2016 om 13:23.
Jikky zegt:

Goedeavond Dirk
Ja dat kreeg ik ook door de balk steeds schuiven en dan heb ik het klaar (gereed) hij staat er in!
Eerst was het chello is verouderd, toen wachtwoord klopt niet ik had het net vernieuwd, en nu uw account is verouderd. bovendien snapt mijn AVG er ook niks meer van ik dus ook niet!!
Groetjes Jikky

27 september 2016 om 18:35.
Dirk Boom zegt:

Lukt inloggen via webmail wél? (via de Ziggo site.). Hiermee is te controleren of het wachtwoord klopt.
Is alles precies ingevuld zoals hier staat (incl. IMAP4 en alle vinkjes)?
Ik weet niet of het uitmaakt maar .... is het in WLM ook IMAP?
AVG zou er niets mee te maken moeten hebben, wat meldt die?

En niet in de laatste plaats: als de foutboodschappen voorbij zijn, gaat hij dan wel mail ophalen?

27 september 2016 om 21:38.
Helma Beumer zegt:

Waar het in zit; geen idee, maar ik blijf het vreemde meldingen vinden,
die Jikky krijgt.
Ok......het heet geen Chello meer en ook geen UPC.
Het is Ziggo. Maar dan nog.
Ik gebruik een chello e-mail adres (en ik heb een Gmail account).
Bij mijn instellingen (in Outlook 2010) staat voor inkomende en uitgaande mail
nog steeds chello. Géén ziggo.
En het werkt prima.

28 september 2016 om 01:22.
Jikky zegt:

Dirk

AVG zegt dat hij niet kan scannen omdat ergeen verbinding is ik moet op een de site iets wijzigen AOL
Maar zoals je zegt kan het dat wel wezen dat WLM geen imap heeft.
Ga ik uitzoeken groet Jikky

28 september 2016 om 12:40.
Dirk Boom zegt:

OK Jikky, dus AVG is even een ander probleem.
@Helma, Ziggo meldt dat er bij Chello in de instellingen Ziggo moet staan. Als dat onwaar is, zou er even met Ziggo gebeld moeten worden om te vragen wat het nu echt moet zijn.

28 september 2016 om 12:58.
KoosW zegt:

@ Helma Beumer: rond september 2014 (ja echt 2 jaar geleden) heeft Ziggo in een mail aangegeven dat we de e-mailinstellingen moesten veranderen naar pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl.
Dat het bij u nog werkt, sta ik van te kijken. Mijn oude instellingen was home.nl maar werken nu helemaal niet meer.

28 september 2016 om 15:13.
Helma Beumer zegt:

@KoosW...
Op PC gebied en instellingen sta ik niet echt gauw meer van iets te kijken :-)
Wat bij de één werkt, loopt bij een ander voor geen meter.
Maar waarom het bij mij nog probleemloos werkt...... ik heb géén idee.

28 september 2016 om 17:34.
Jikky zegt:

Helga, Dirk en Niek

Ik stop er eerst mee dat stappenplan van Ziggo was goed, maar dan!!
Chello staat in de app dan inkomt de eerste melding chello is verouderd dan uw account is verouderd wachtwoord opnieuw invullen ga maar door!
Dan AVG kan niet scannen er is geen verbinding er moet zoveel gewijzigt worden, kom er later wel op terug, eerst even mijn hoofd leeg maken!
Als iemand een makkelijke oplossing weet ik blijf beschikbaar groet Jikky

28 september 2016 om 17:56.
KoosW zegt:

@ Helma Beumer
Als iets goed werkt dan ook zo laten. Ben van Ziggo onderhand wel gewend dat instellingen niet altijd echt goed werken. Heb enkele home account maar Ziggo is wel vergeten dat daarvoor het PaletA@Home heette en al die fusies die er zijn geweest is niet normaal.

28 september 2016 om 19:32.
Dirk Boom zegt:

Jikky, ik zou even met Ziggo bellen. Je hebt alles geprobeerd.

28 september 2016 om 23:32.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club