Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Probleem herstellen Systeemkopie
Geplaatst op 1 november 2016 om 14:11 door Freedom

Ik heb een probleem met het herstellen met installatiekopie. ( Systeemkopie)
Tijdens het volgen van het path krijg ik bij “Geavanceerde opties” de optie “Herstellen met installatiekopie” wanneer ik op “Herstellen met installatiekopie” klik wordt de pc opnieuw opgestart en krijg ik de melding;.
“Herstel vanaf een systeemkopie voorbereiden”

Bovenaan in een nieuw scherm staat;
Herstellen met installatiekopie.
Kies een account om door te gaan.
Freedom
Dan klik ik op mijn accountnaam Freedom

Dan krijg ik een nieuw scherm met;
Herstellen met installatiekopie
Hallo Freedom
Voer het wachtwoord voor dit account in. (Toetsenbordindeling Verenigde Staten (internationaal)
Hier moet ik een wachtwoord invoeren, mááááár ik heb daar nog nóóóóóóóit een wachtwoord moeten invoeren en klikte dan op “doorgaan” en ging Windows gewoon door.

Wanneer ik NU op doorgaan klik krijg ik in dit zelfde scherm; Het wachtwoord klopt niet. Probeer het opnieuw en klik wéér op doorgaan, ook dat lukt dus niet.

Dan ga ik een scherm terug;

En klik onderaan op; Bent u uw wachtwoord vergeten of staat uw account er niet bij?
Dan krijg ik de melding;
1. “Deze lijst bevat alleen administrator die eerder zijn aangemeld bij deze pc en geen standaardgebruikers-of domeinaccounts.
U moet zijn aangemeld als administrator om bepaalde herstelprogramma’s te kunnen gebruiken. Als u niet over een wachtwoord voor een van de accounts beschikt, kunt u de pc opnieuw opstarten om te proberen u bij Windows aan te melden en de gebruikersaccount te beheren.

Wanneer ik dan “Opnieuw opstarten” klik wordt de pc inderdaad opnieuw opgestart is zie in mijn bureaublad.

Hier loop ik dus vast; in dit geval moet ik dus een wachtwoord hebben/invoeren voordat ik verder kan!!
Ik heb hier nog nóóóóóít een wachtwoord moeten invoeren ( en weet dit voor 200%)
Maar hoe kom ik nu aan “HET” wachtwoord???????????????????????????????????????

Ik werk met Windows 10 en ben de enige eigenaar /administrator en gebruiker.
Ik heb het óók op mijn laptop geprobeerd, maar die geeft het zelfde probleem ( gebruik daar de zelfde accounts en emailadressen)

Heel graag jullie hulp, hier kom ik niet uit.

Freedom

11 reacties
Niekie zegt:

Heb je nooit een Microsoft account aangemaakt? Voer daar het ww eens van in/
En kan je bij accounts kijken of er daar meer staan, dan alleen Freedom en welke rechten die allemaal hebben.

Niek

1 november 2016 om 16:12.
Freedom zegt:

Niek, bedankt voor je reactie

Ik heb op de laptop één Administrator-account en op mijn Desktop heb ik ook één Administrator-account.
Hierin heb ik nooit iets veranderd.

Ik heb het wachtwoord van mijn Microsoft-account gecontroleerd en mij even aangemeld, toen ingevoerd bij het herstellen van de Systeemkopie, maar dat geweigerd.
Het wachtwoord van mijn Microsoft-account is dus goed.

RaRa

tweeaccounts.png
1 november 2016 om 16:58.
Niekie zegt:
Ik zie op de Desktop een lokaal account dat met een "t" eindigt en niet met een "m" van Freedom.

Niek
1 november 2016 om 17:37.
Freedom zegt:

Ja Niek, dàt klopt dat is de laatste letter van mijn echte achternaam.
Voor dit probleem heb ik even ( dus niet goed) mijn echte naam afgeschermd en gebruik ik mijn gebruikersnaam op SW "Freedom"in dit bericht. .
Ik heb ook al even een nieuwe partitie gemaakt op een andere externe schijf en daar ook een systeemkopie op gezet, daarna geprobeerd deze weer terug te zetten, maar dat lukt óók niet
Van dit probleem snap ik geen barst van en kom er gewoon niet uit, het blijft in mijn hoofd zitten

1 november 2016 om 19:19.
Niekie zegt:

Start je wel op van een installatie dvd/usb stick van Windows 10?
Want dat zal de eerste eis zijn vermoed ik.
Ik las dit: ""Een herstelkopie (image) van Windows terugzetten
Een herstelkopie (image) van Windows terugzetten via Instellingen, onderdeel Bijwerken en beveiliging, sub Systeemherstel, onderdeel Geavanceerde opstartopties, optie Nu opnieuw opstarten (of door de computer op te starten vanaf de Windows 10-DVD, optie Uw computer herstellen), tegel Problemen oplossen, tegel Geavanceerde opties, tegel Herstellen met installatiekopie
.""

Op deze site.

Is er verder een reden om een systeemkopie terug te zetten?

Niek

1 november 2016 om 21:58.
Freedom zegt:

Goedemorgen Niek,
Ik heb het terugzetten uitgevoerd volg jou éérste beschrijving in jou laatste bericht.
Zo doe ik het altijd.
(heb zelf hiervoor eens een beschrijving gemaakt op Seniorweb.
Scroll naar ondereen Zo zet je een vooraf gemaakte systeemkopie terug

AANVULLING INFO M.B.T. MIJ EERSTE BERICHT.
Zo is het “ probleem Ontstaan” op mijn DESKTOP.


Gistermorgen heb ik éérst een gewone systeemherstel uitgevoerd, toen die klaar was kreeg ik de melding dat het niet goed gegaan was, maar kreeg iets later TOCH een goedmelding.

Omdat ik hieraan twijfelde heb ik heb ik daarna direct mijn Systeemkopie met Anniversary teruggezet
Dat ging zonder problemen en moest toen géén wachtwoord in te vullen, daarna op “Doorgaan” geklikt.

Toen “dacht” dat ik de verkeerde Systeemkopie terug had gezet en voerde direct het terugzetten van een andere systeemkopie uit.
Óók dit ging weer zonder problemen en had in dit tweede geval ook géén wachtwoord nodig.

Omdat ik TOCH de éérste systeemkopie met Anniversary moest hebben, voerde ik direct weer het terugzetten van deze Systeemkopie uit.

En toen ging het fout!

Ik kreeg de melding “Het wachtwoord klopt “niet” en moest ineens wèl een wachtwoord invoeren
Ik heb het wachtwoord van mijn Microsoft-account gecontroleerd en kon gewoon inloggen.
Het wachtwoord is dus goed maar wordt niet doorgegeven in het terugzetten van een Systeemkopie
.

Omdat ik ook een laptop heb met precies de zelfde e-mailaccounts heb ik gisteravond ook geprobeerd een Systeemkopie ( van de laptop) terug te zetten, maar daar werkt het nu óók niet meer en vraagt daar óók om een wachtwoord.
Het zit volgens mij "iets" fout met het wachtwoord van mijn Microsoft-account omdat die fout óók wordt doorgegeven op mijn laptop.


Het probleem doet zich nu voor op de Desktop EN LAPTOP
 

2 november 2016 om 08:54.
Dirk Boom zegt:

Als het laatste het probleem is, dan is daarvoor via microsoft een 'ik ben mijn wachtwoord vergeten' procedure beschikbaar.
Bijv. via deze site zijn links te vinden naar waar dan kan.

2 november 2016 om 09:27.
Niekie zegt:

Nou weet ik nog steeds de reden niet van dit gedoe.
Als ik het goed begrijp werkt de eerste systeem kopie niet en die met de anni systeemkopie wel.

Niek

2 november 2016 om 11:50.
Freedom zegt:

Niek,
Ik snap het nu ook niet meer.
Maar we gaan door tot het werkt.
Het lijkt erop dat het wachtwoord ( van mijn Microsoft-account) de oorzaak is, maar het vreemde is dat als ik met mijn bekende wachtwoord inlog wordt mijn wachtwoor gewoon geaccepteerd.
Dan heeft het wijzigen van het wachtwoord van de Microsoft-account toch geen zin!? " Of wèl?
Maar de vraag blijft; hoe kom achter het wachtwoord voor het gewone systeemherstel en het terugzetten van een systeemkopie!
Net zoals bij het terugzetten van een systeemkopie moet ik NU ook bij het gewone systeemherstel een wachtwoord instellen dat ik dus niet weet.
Ik heb ook geprobeerd " Deze pc opnieuw instellen" maar dat werkte ook al niet.
Dus ben ik nu bezig om W10 Pro helemaal opnieuw te installeren.
Zo zijn we"lekker" bezig.

2 november 2016 om 13:37.
Freedom zegt:

Er zit wéér “Muziek” in.

Niek bedankt voor je hulp.

Ik heb W10 Pro m.b.v. de MCT-tool helemaal opnieuw (schone installatie) geïnstalleerd met een nieuwe driver ( was ook verdwenen) voor mijn op te nemen muziek werkt “ALLES” weer.
Tijdens de schone installatie heb ik bij mijn bestaande account een nieuw wachtwoord ingevoerd.

Wanneer je in Windows 10 een systeemherstel of een of een Systeemkopie terug wilt zetten moet altijd handmatig het wachtwoord invoeren en daarna op doorgaan klikken (alleen klikken op doorgaan werkt niet meer in W10.)
Het vreemde is daar mijn bekende wachtwoord van de Microsoft-account NIET WERKTE. Maar wèl bij het inloggen bij de Microsoft-account.

“Wie je niets probeert maakt je géén fouten, wie véél probeert leert véél van fouten”
“Ik maak véél fouten”!!!!

Een béétje grijs, maar niet versleten.

Freedom.

PS. Persoonlijk vind ik dit toch vééééél leuker dan een “spelletje” op de computer!

2 november 2016 om 16:53.
Dirk Boom zegt:

Daar ben ik het helemaal mee eens Freedom

2 november 2016 om 17:49.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club