Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Mededeling - donderdag 9 augustus 2018
Als club-gebruiker/bezoeker horen we graag uw mening over de SeniorWeb Clubs en vragen u daarom om mee te doen aan ons onderzoek. Aan de hand van de resultaten kunnen we de clubs optimaliseren zodat deze nog beter aansluiten bij de wensen van de gebruikers/bezoekers.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Taal
Geplaatst op 25 november 2016 om 12:42 door jaimita

Ik had wat emails verstuurd en nu zie ik als ik Mail opstart dat alles in engels staat. Kan niet vinden hoe ik dat terug krijg

35 reacties
kareltje zegt:

Typ eens "Taal" in 't zoekvak, ga dan naar Taal in 't configuratiescherm.
Bij Opties en ook Geavanceerde instellingen kun je de taal wijzigen.

.JPG
25 november 2016 om 13:57.
Niekie zegt:

Mocht je de mail via een website bekijken, lees dan hier even.

Niek

25 november 2016 om 15:01.
jaimita zegt:

Dat werkt niet. De instelling staat in nederlands alleen de mail blijft in het engels.

25 november 2016 om 18:24.
kareltje zegt:

Je gebruikt toch echt Mail en niet Windows Live Mail?

25 november 2016 om 21:09.
jaimita zegt:

Ja ik gebruik mail van Windows 10, dus de tegel

26 november 2016 om 00:13.
Dirk Boom zegt:

In de microsoft community komt dit probleem ook voor.

De vraagsteller meldt daar dat er een oplossing is gevonden.

26 november 2016 om 01:14.
jaimita zegt:

Ik heb er een deskundige bijgehaald en die kwam er ook niet uit. Alle instellingen stonden goed.Terwijl wij naar het scherm keken zien wij dat het Engels ineens veranderde in Nederlands. Hadden geen toets aangeraakt.10 minuten later zien wij dat het nederlands ineens veranderde naar engels. Zit kennelijk iemand aan de andere kant aan de knoppen te draaien

26 november 2016 om 12:26.
Niekie zegt:

Als taal en toetsenbord goed staan.
Kan je even kijken of er updates zijn voor uw Windows.

Niek

26 november 2016 om 14:15.
jaimita zegt:

Laatste update is van 26-11-2016
Taal staat nog steeds in engels. De rest van windows in nederlands

26 november 2016 om 17:33.
Niekie zegt:

Heb je de pc wel eens helemaal uit gezet en de spanning eraf gehaald.
Ik kan er weinig over vinden.
De enige oplossing, lijkt dat het binnen een paar dagen vanzelf werd opgelost.

Niek

26 november 2016 om 19:10.
Dirk Boom zegt:

Heeft mijn bericht met een link naar de microsoft community geholpen? Daar zie ik eenzelfde probleem (26/11, 01:14 uur)

26 november 2016 om 22:50.
Niekie zegt:

Deze bedoel je neem ik aan Dirk:
"" op de app STORE kun je (als je aangemeld bent met je MS account) op je foto klikken dan krijg je onder andere Mijn bibliotheek/downloads en updates en door op deze downloads en updates te klikken kwam er een update beschikbaar voor de app mail & agenda, en zo werd de taal terug in het Nederlands alsook de agenda""

Niek

26 november 2016 om 23:36.
jaimita zegt:

In microsoft community kom ik ook niet veel verder. Zie dat er veel mensen met hetzelfde probleem zijn, die geen antwoord krijgen. Niekie: als ik aanmeld met mijn MS account en op de foto klik dan zie ik nergens "Mijn bibliotheek/downloads"

27 november 2016 om 10:20.
jaimita zegt:

Als ik op store klik (Welke store? dan kom ik in een soort webwinkele terecht maar zie nergens downloads en updates. Naast de balk zoeken zie ik geen foto wel rechts Daarop klikken leidt nergens toe

27 november 2016 om 11:10.
Dirk Boom zegt:

Jaimita,
Ben je wel naar de Store gegaan? (de app met het winkelmandje).
Als je in de Store, helemaal bovenin en dan rechts van het midden, op je foto klikt dan moet er een menu openen.
De app Mail en Agenda staat bij 'downloads en updates'.

Storemenu2.jpg
27 november 2016 om 11:41.
jaimita zegt:

Ik heb het gevonden. Downloads en updates zijn bijgewerkt tot 19-11-2016. De taal van "Mail"is nog steeds Engels. Is het soms de bedoeling dat in het vervolg alles Engels wordt

27 november 2016 om 12:33.
Niekie zegt:

En kan je daar de App Mail updaten?

Niek

27 november 2016 om 15:42.
jaimita zegt:

Ja en dan krijg ik de mededeling dat alles is bijgewerkt tot 19-11-2016

27 november 2016 om 15:53.
Dirk Boom zegt:

Tussendoor: de taal is Nederlands als de PC-instelling Nederlands is.

27 november 2016 om 16:53.
jaimita zegt:

Hoe weet ik of de PC-instelling nederlads is

27 november 2016 om 17:20.
kareltje zegt:

Mijn updates zijn ook 19/11 bijgewerkt, dat lijkt dus wel OK.
Misschien een rare gedachte, maar is Cortana uitgeschakeld? Die is in 't Engels beschikbaar, niet in Nederlands en werkt met land, taal en regio.
Typ in 't zoekvak "Cortana" en kijk of het uit staat.

.JPG
27 november 2016 om 17:24.
jaimita zegt:

Ik weet niet wat cortana is maar het stond ingeschakeld. Ik heb het uitgeschakeld en de pc opnieuw gestart. Het resultaat is nada, nog steeds engels

27 november 2016 om 22:03.
jaimita zegt:

Ik heb nu de nederlanse versie maar nu werkt mijn email niet meer

28 november 2016 om 21:47.
Niekie zegt:

Welke foutmelding krijg je?

Niek

28 november 2016 om 22:40.
jaimita zegt:

De instelling voor uw account pcmdejongh@ziggo.nl zijn verouderd

29 november 2016 om 09:30.
jaimita zegt:

Ik denk dat het probleem zich voordoet als ik van pcmdejong@gmail.com een mail stuur naar pcmdejongh@ziggo.nl of omgekeerd. Zal nog wat proefmailtjjes versturen

Omdat dit bericht niet kan worden verzonden, is het opgenomen in de map Concepten. Voordat u het opnieuw probeert, kunt u controleren of u het juiste adres hebt opgegeven en of de bijlagen niet te groot zijn.

29 november 2016 om 10:43.
jaimita zegt:
Ik heb 3 mailaccount. Mail versturen van Ziggo.n naar @live.nl ,gmail.com en@ziggo lukt niet. Die blijven in postvak uit staan. Zal maar even met ziggo bellen.

Het is gelukt om mail in nederlands te krijgen. Via start - instellingen - systeem - apps en onderdelen - mail en agenda - geavanceerde optie - opnieuw instellen. Nadat ik dat gedaan had begonnen ook de mailproblemen.
29 november 2016 om 12:05.
Dirk Boom zegt:

Ik zou het Ziggo account er even uithalen en weer erin zetten.
Dat kan geen kwaad, het is IMAP.
Bij inbrengen nieuw account: in het voorkeuzescherm inbrengen bij 'ander account'.

29 november 2016 om 12:24.
Niekie zegt:

Hier staan de juiste instellingen voor een Ziggo account. Kies IMAP.

Niek

29 november 2016 om 12:53.
Dirk Boom zegt:

Voor Niek: na de juiste voorkeuze en vervolgens het invullen van mailadres, naam, en wachtwoord kiest de Mailapp automatisch de (IMAP) instellingen. Dat gaat goed bij Ziggo-accounts (ook bij Home).
Stel desgewenst achteraf in dat het de mails ophaalt van 'elk gewenst moment' (standaard neemt hij de laatste 3 maanden). Eventueel kan ook de conversatiemode en de handtekening uitgezet worden.

29 november 2016 om 17:07.
jaimita zegt:

Ik heb gebeld met Ziggo en met microsoft,m beide weten niet waarom ik geen email binnenkrijg. Alles staat goed ingesteld. Als ik opnieuw instellen kies dan komt alles binnen, maar dat moet ik iedere keer doen. Automatisch gebeurt het niet.

1 december 2016 om 15:34.
jaimita zegt:

Het taal probleem is opgelost. Ben naar instellingen - tijd en taal gegaan en daar kon je de taal instellen

10 december 2016 om 16:04.
Dirk Boom zegt:

Zijn nu de problemen opgelost?

10 december 2016 om 16:41.
jaimita zegt:

E waren nog wat problemen met mijn mail maar dat is ook opgelost. Ik ben overgegaan op edge en nu zijn er geen probemen meer met facebook spelletjes. Alleen werkt mijn wachtwoordprogramma niet onder edge.. De makers zijn er nog mee bezig.

10 december 2016 om 17:35.
Dirk Boom zegt:

Dank voor de terugkoppeling, Jaimita.

10 december 2016 om 20:23.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club