Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Mededeling - donderdag 9 augustus 2018
Als club-gebruiker/bezoeker horen we graag uw mening over de SeniorWeb Clubs en vragen u daarom om mee te doen aan ons onderzoek. Aan de hand van de resultaten kunnen we de clubs optimaliseren zodat deze nog beter aansluiten bij de wensen van de gebruikers/bezoekers.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Email windows 10 niet werkend krijgen
Geplaatst op 3 december 2016 om 13:55 door A.Bal

Goedemiddag,
Ik ben aan het proberen de app email in windows 10 operationeel te maken maar helaas....het lukt niet .Ik krijg voortdurend de melding:de instellingen voor uw emailaccount zijn verouderd.
Alles doorgelopen met de Ziggo handleiding,webmail van Ziggo werkt prima,maar ik kom niet verder met windows 10.
Alle instellingen zijn correct ingevoerd.
Iemand die me op weg kan helpen?
Hoor grag en bij voorbaat bedankt.
Grote,
Arie Bal

5 reacties
Dirk Boom zegt:

De vraag is eerder gesteld, namelijk hier. Ziggo en sommige anderen (bijv. KPN) melden dat je handmatig moet instellen, echter dat is m.i. onnodig, doe het eens zó:
- Bij toevoegen van een account, in het voorkeuzescherm: het is geen outlook, geen google e.d., dus kies 'Ander Account' (en niet: 'geavanceerde configuratie').
- Dan mailadres, mailnaam (zelf kiezen), en wachtwoord opgeven.
- Klik op 'aanmelden' en het instellen (IMAP) geschiedt automatisch. Klaar.

En als dit werkt: meld het vooral aan Ziggo!

Het eerder ingebrachte mailadres kan uiteraard worden verwijderd.

Kijk vervolgens ook even bij de synchronisatie instellingen over welke periode mail opgehaald moet worden (standaard is 3 maanden). Kijk evt ook in de instellingen of de e-mail handtekening gewenst is en of mail in conversatiemode moet staan of op volgorde van binnenkomst.

4 december 2016 om 10:04.
Dirk Boom zegt:

Is het gelukt?

5 december 2016 om 13:05.
A.Bal zegt:

Goedemiddag,
Het is prima gelukt en ik was er van overtuigd dat ik u al geinformeerd had.Blijkbaar heb ik iets niet goed gedaan,waarvoor excuses.
Ik heb uw tip gevolgd en toen ging het probleemloos.
Blijkbaar verkeerde instructie van Ziggo.
Bedankt voor de reactie
groeten
Arie Bal

5 december 2016 om 15:45.
Dirk Boom zegt:

Dank voor het terugmelden, en graag gedaan.
Ik raad u aan om als klant Ziggo te verzoeken om hun instructie aan te passen. Die is nu onnodig ingewikkeld, vele anderen zullen dat nog ervaren als niemand iets doet.
KPN heeft eveneens een foutieve instructie.
Verder heb ik aan Seniorweb gevraagd om actie te ondernemen richting providers.

5 december 2016 om 16:29.
A.Bal zegt:

Ik heb dit inderdaad inmiddels aan Ziggo gemaild.
En nu maar hopen dat ze er iets mee doen.
Ik zal af en toe eens kijken.

5 december 2016 om 16:42.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club