Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Mededeling - donderdag 9 augustus 2018
Als club-gebruiker/bezoeker horen we graag uw mening over de SeniorWeb Clubs en vragen u daarom om mee te doen aan ons onderzoek. Aan de hand van de resultaten kunnen we de clubs optimaliseren zodat deze nog beter aansluiten bij de wensen van de gebruikers/bezoekers.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
avatar
Mail (verwijderen)
Geplaatst op 18 december 2016 om 10:57 door Ex-lid

Ik heb Mail van Window 10. Als ik een mail verwijder komt hij in de map verwijderen. Als ik later terug kijk staat hij er niet meer. Doe ik wat fout of moet ik nog wat instellen

5 reacties
Dirk Boom zegt:

Het hoort er wel te blijven staan, totdat de map (handmatig) is geleegd.
Echter gmail leegt zelf van tijd tot tijd de prullenbak, zegt de support site van google.

Verder denk ik aan twee oorzaken bij de vraag:
- Wordt de prullenbak wel gesynchroniseerd? Als de map 'verwijderde items' (bij gmail heet hij 'prullenbak') is gekozen, klik dan eens op het kringeltje = 2 halfronde pijltjes (zie plaatje).
- Anders: wordt hetzelfde mailadres ook op een ander apparaat gebruikt? Zo ja, wordt daar misschien de prullenbak/verwijderde items geleegd?

Knipsel.JPG
18 december 2016 om 14:45.
avatar
Ex-lid zegt:

Hallo Dirk, bedankt voor de reactie. Ik heb ook een emailadres op mijn mobiel staan en daar staan 489 items in de prullenbak. Op mijn laptop krijg ik nu een bericht dat mijn instellingen voor mijn account veroudert zijn.Wat betekent dat nou weer. als ik de prullenbak open krijg ik de site Deze Pc te zien met hulpprogramma prullenbak. Ik kan dus geen enkele item terug zetten. Wat moet ik nu doen.

19 december 2016 om 09:46.
Dirk Boom zegt:

Vergeet de prullenbak maar even, je noemt nu die van de computer, niet van de mail.
De oorzaak van 'instellingen verouderd' is vaak dat het niet goed is ingebracht. Er kan ook een gewijzigd wachtwoord zijn maar ik richt mij op het eerste. Verder denk ik dat de account bij Ziggo zit, daarvan ga ik nu even uit. Als het anders is dan verneem ik het wel.
1. Verwijder in de mailapp de bestaande account.
Verwijderen: in de mailapp, selecteer onderin het wieltje (instellingen), kies rechts 'accounts beheren', kies de betr. account, en kies 'account verwijderen'. En dan opslaan.
2. Breng de account opnieuw in.
In de mailapp: als er niets meer staat, dan kiezen voor 'Account toevoegen'. Als er nog een ander mailadres staat, ga dan via dezelfde weg als hierboven naar 'accounts beheren' en kies 'Account toevoegen'.
In het geval van Ziggo: maak de voorkeuze 'Ander account' (voorkeuzescherm: zie plaatje). Dan een naam kiezen, mailadres en wachtwoord invullen, en 'volgende' kiezen. De instellingen worden automatisch gevonden, kies dan nog 'Gereed' en het is klaar.
3. Eventueel even kiezen van welke periode mail worden opgehaald. Dat gaat via 'accounts beheren', account kiezen, en dan kijken bij synchronisatie-instellingen. Ik kies zelf altijd voor 'elk gewenst moment'.

Knipsel.JPG
19 december 2016 om 17:42.
avatar
Ex-lid zegt:

Beste Dirk, ik heb alles gedaan zoals je het beschreven hebt en het is allemaal gelukt. Ik heb nu weer berichten die ik verwijderd had terug gevonden vanaf september Hartelijk dank voor je informatie. Groet Karel

19 december 2016 om 19:19.
Dirk Boom zegt:

Graag gedaan, mooi dat het is gelukt.

19 december 2016 om 19:42.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club