Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Wifi
Geplaatst op 2 januari 2017 om 15:51 door ponsen

mijn computer was traag met wifi en de hulp van seniorweb zei dat via de internet kabel het sneller werd, nu heb ik de kabel aangesloten en nu geeft hij iedere keer aan wel internet, geen internet en af en toe komt het icoontje van wifi erop.
Is er iets wat ik moet veranderen op de computer? Hij geeft ook aan dat wifi beveiligd is.
Ik heb ook contact gehad met de provider ziggo en die zei''hij moet gereset worden maar dat helpt niet.
Wie weet oplossing.
Ik vergat nog iedereen een gezond en voorspoedig nieuwjaar te wensen

12 reacties
Dirk Boom zegt:

Welke Windowsversie is het?
Het lijkt erop dat op de computer wifi nog aanstaat en de netwerkverbinding nog niet is aangezet.

Wifi is voor normaal gebruik trouwens snel genoeg, het probleem was misschien een slecht wifibereik (computer staat te ver af van het modem). Als het wifisignaal wél goed is én de computer toch erg traag, dan is er wellicht iets anders aan de hand.

2 januari 2017 om 18:38.
kareltje zegt:

Als je Windows 10 hebt, kun je kijken wat er gebeurt als je Wi-Fi uitzet.
Start- Instellingen- Netwerk en internet-Wi-Fi en uitzetten.

2 januari 2017 om 20:00.
MinyS zegt:
kan het zijn dat de computer niet up to date is klik op de startknop en op instellingen daarna op bijwerken en beveiliging daar kun je zien of je computer up to date is zo niet kun je hem daar bijwerken
3 januari 2017 om 00:39.
ponsen zegt:

mijn Wifi stond inderdaad nog aan en ik heb alle reacties uitgevoerd, ik heb Windows 10 maar hij geeft nog steeds het gele driehoekje aan en gelijk weer uit.
Misschien wordt het minder nu Wifi uitstaat. Bedankt voor de reacties.

3 januari 2017 om 10:20.
Dirk Boom zegt:

Een geel driehoekje betekent dat er wel een connectie is tussen modem en computer maar dat internet niet functioneert, bijv. door een zwak signaal. Wifi staat dan nog aan.
Als wifi op de computer uitgezet wordt, dan ziet het er in de taakbalk rechts onderin zó uit (zie plaatje). Dus niet een geel driehoekje maar een rood kruisje.
Uitzetten op de computer gaat als volgt:
1. Klik op de taakbalk met de linker muisknop op het wifi-tekentje en klik op wifi. Het blauwe vlakje wordt dan grijs.
2. Of open de instellingen (het wieltje nadat linksonder op de windowsknop is geklikt), kies 'netwerk en internet', kies 'wifi', en zet het schuifje van wifi uit.

Knipsel.PNG
3 januari 2017 om 10:50.
ponsen zegt:

mijn wifi stond wel uit en het vakje van wifi is inderdaad grijs en ik heb naar ziggo gebeld en die verwees me door naar chrishelpt.nl of er naar toe te bellen naar 09002021010. ik heb er naar toe gebeld en hij dacht dat het aan het modem lag en gaf me een optie om de kabel in een andere poort te steken, hij zit nu in ethernet 2 en tot nu doet hij het goed.

3 januari 2017 om 11:24.
Dirk Boom zegt:

Ik heb het ook een keer meegemaakt. Dus dat een poort van het modem het niet doet. Waarschijnlijk werkt door de actie die andere poort ook weer.

3 januari 2017 om 17:15.
ponsen zegt:

gisteren toen ik hem weer aanzette na een tijdje kwam het gele driehoekje er weer op en weer hetzelfde ritueel maar het rode kruisje van wifi ging ook af en toe aan en uit. Later deed hij het weer goed.
Nu probeer ik hem weer uit en hij blijft het doen dus we hopen maar dat het zo blijft. chrishelpt.nl wist zeker dat het modem stuk was.

4 januari 2017 om 10:21.
fred612 zegt:

Welke modem van ziggo heeft u? Werkt hij eerst wel goed als u de stekker er 30 seconden heeft uitgehad? Ziggo kan via de telefoon in uw modem specificaties kijken en stuurt snel een nieuwe modem gratis.

4 januari 2017 om 11:35.
Dirk Boom zegt:

Als op de computer rood en geel bij het wifi-teken wisselt, dan vind ik dat raar. Dan gaat wifi op de computer namelijk uit en aan, terwijl het toch was uitgezet? (op de computer).
Ik begrijp uit het verhaal dat het bedraad werken wél functioneert, klopt dat? Dus er is dan internet.
Evengoed eens met Fred dat het wifi-probleem misschien aan het modem kan liggen, dat is het onderzoeken waard.

4 januari 2017 om 12:41.
ponsen zegt:

de computer deed het vanmorgen goed maar vanmiddag weer geen verbinding.
ik heb het verkeerd geformuleerd wat betreft wifi, het tekentje van wifi komt af en toe in de taakbalk als rood kruisje en dan is het weer weg, het gele driehoekje kwam niet meer.
fred 612 wil weten welk modem het is UBEE EVW321B. ik heb inmiddels contact gehad met ziggo en ze hebben alles doorgemeten en sturen nu een ander modem. Tussenhaakjes de modems zijn niet nieuw maar worden gerepareerd en gaan dan weer naar een andere klant.

4 januari 2017 om 15:20.
Dirk Boom zegt:

Als het 'nieuwe' modem de oplossing brengt dan is dat mooi.
Anders moet er bij de computer verder worden gezocht.
Ik zou eerst het modem afwachten.

4 januari 2017 om 20:13.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club