Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Windows 10
Geplaatst op 4 februari 2017 om 15:43 door HenkZ

De laatste tijd krijg ik een bericht
Er is fout opgetreden schakel de computer niet uit.
Daarna start de pc weer op nieuw op
Het heeft niets met updates te maken
Lastig als ik ergens mee bezig ben ik alles kwijt kan ik weer opnieuw beginnen.
Nu sla ik tussentijds regelmatig op
Waar zou de oorzaak kunnen zijn.

8 reacties
Niekie zegt:

Type bij het vergrootglas "Logboeken" en geef enter.
De app logboeken opent zich.
Klik op het ">" voor Windows logboeken.
Kies het logboek "Toepassingen" ( je kunt het scherm groter maken) en kijk of daar foutmeldingen in staan, op de dagen en tijdstippen dat de pc dit vertoonde.
Als daar niets te vinden is, zoek dan in het logboek "Systeem".

Als je dubbelklikt op zo'n foutmelding opent zich een nieuw scherm met meer info over de foutmelding.

Niek

4 februari 2017 om 16:51.
elgee zegt:

HenkZ zegt:
Niek
Gedaan wat je geschreven hebt
Fouten gevonden in logboek systeem
Wat nu verder
HenkZ
4 februari 2017 om 18:48.

4 februari 2017 om 18:56.
Niekie zegt:

Als je nu geen datum en tijd meer weet van de storingen, hou je dat in de toekomst bij en noteer je die datum en tijdstippen.
Na de nieuwe opstart ga je weer naar de logboeken toe en zoek je naar een foutmelding op die datum en tijd.
Daar dubbel klik je op en die tekst kan je hier even neerzetten.
Dan kunnen we zien of er iets duidelijk wordt.

Niek

4 februari 2017 om 21:50.
HenkZ zegt:

Hallo Niekie
Even wat opgezocht weet niet of je er wat mee kan.
Bugchek 4-2-2017 tijd 15.37.09
bower 4-2-2017 zelfde tijd, bower kom ik meermalen tegen
Bron kernel-power 4-2-2017 tijd 15.34.46
Hopelijk heb hier genoeg aan
Alvast bedankt

5 februari 2017 om 09:37.
Niekie zegt:

Als je dubbel klikt op zo'n foutmelding komt er veel meer info, met een foutcode. Kan je die tekst geheel hier even naar kopieren.
Ik zie nu alleen maar datums staan. En met de term "bower" kan ik niet veel.
Zet er ook bij uit welk logboek het komt.

Niek

5 februari 2017 om 12:42.
HenkZ zegt:

Logboeknaam: System
Bron: bowser
Datum: 5-2-2017 15:47:47
Gebeurtenis-id:8003
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: Elly-PC
Beschrijving:
De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer EXPERIA die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport NetBT_Tcpip_{98CDE3D2-3D60-4AC9-97D8-CB7784BBA636}. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen.
Gebeurtenis-XML:



8003
2
0
0x80000000000000

1345
System
Elly-PC



\Device\LanmanDatagramReceiver
EXPERIA
NetBT_Tcpip_{98CDE3D2-3D60-4AC9-97D8-CB7784BBA636}
000000000300320000000000431F00C0000000000000000006000000000000000000000000000000


Logboeknaam: System
Bron: bowser
Datum: 4-2-2017 14:56:19
Gebeurtenis-id:8003
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: Elly-PC
Beschrijving:
De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer EXPERIA die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport NetBT_Tcpip_{98CDE3D2-3D60-4AC9-97D8-CB7784BBA636}. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen.
Gebeurtenis-XML:



8003
2
0
0x80000000000000

1211
System
Elly-PC



\Device\LanmanDatagramReceiver
EXPERIA
NetBT_Tcpip_{98CDE3D2-3D60-4AC9-97D8-CB7784BBA636}
000000000300320000000000431F00C0000000000000000005000000000000000000000000000000



HenkZ

5 februari 2017 om 15:55.
Niekie zegt:

Volgens de foutmelding zijn de TCP/IP instellingen in je netwerkkaart niet juist.
Heb daar iets aan gewijzigd?
Heb ik het juist als ik zeg dat KPN uw provider is? Schakel dan de Experiabox en de pc eens helemaal uit door de 220 volt eraf te halen. Schakel de experiabox na een paar minuten weer in. Als die goed is opgestart zet je daarna de pc weer aan.
Als dat niet helpt zou je de netwerkkaart van je pc, in apparaat beheer kunnen verwijderen en opnieuw installeren.
Zorg dan wel dat u eerst de drivers voor de kaart download, bij de fabrikant van de pc.

Het wordt veel teveel tikwerk om uit te leggen, wat u zou kunnen wijzigen in de instellingen van uw netwerkkaart.
Ik zou (als dat uw provider is) kpn bellen en vragen of die de pc even overnemen om het mogelijk op te lossen.
Ook kunnen register wijzigen nodig zijn.
Hier o.a. een site met Engels talige uitleg.

Microsoft zegt er dit over:
"" This problem occurs if the subnet mask of the Windows NT client computer is incorrect or different from the PDC. The client computer attempts to promote itself to the master browser of the subnet and fails.""

Deze in het Nederlands door Google vertaald luidt: ""Dit probleem doet zich voor als het subnet mask van de Windows NT-client computer is onjuist of verschillend van de PDC. De client-computer probeert zich aan de kapitein browser van het subnet te bevorderen en mislukt.""

PDC = de Primary Domain Controler

Niek

5 februari 2017 om 16:27.
HenkZ zegt:

Niek
Bedankt voor je inzet
We gaan het is uitproberen

5 februari 2017 om 17:55.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club